Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

Friendly Fire de luxe V den 15-17 mars 2019

Startat av Rydfalk, 27 september 2018 kl. 10:32:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Joakim Petersson

#225
Om det ska spelas två partier så tar jag och hoppar med på Root också, har varit sugen på att testa det länge  :)

Edit: Gissar på att Grundström också är sugen på att vara med om han inte hittar några som vill spela They Come Unseen.

Elias Nordling

Jag hoppar också på antingen Root eller they Come unseen.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

B_J_S

När dyker folk upp på fredag?
Jag kommer nog senast vid 12-tiden.
Skulle vara skoj och kanske hinna spela lite innan allt börjar.  :D
//Jonas

Grundström

Kan bekräfta att jag är på ett Root-parti om TCU inte blir av. Tar med spelet ändå.
Per angusta ad angusta.

Joakim Petersson

Citat från: B_J_S skrivet 13 mars 2019 kl. 20:13:29
När dyker folk upp på fredag?
Jag kommer nog senast vid 12-tiden.
Skulle vara skoj och kanske hinna spela lite innan allt börjar.  :D

Om allt går som planerat och jag är bättre kartläsare än jag var förra gången så bör jag och Grundström dyka upp runt 12-tiden också.

Har du något särskilt spel i åtanke?

aegneus


B_J_S

Citat från: Joakim Petersson skrivet 13 mars 2019 kl. 21:04:52
Citat från: B_J_S skrivet 13 mars 2019 kl. 20:13:29
När dyker folk upp på fredag?
Jag kommer nog senast vid 12-tiden.
Skulle vara skoj och kanske hinna spela lite innan allt börjar.  :D

Om allt går som planerat och jag är bättre kartläsare än jag var förra gången så bör jag och Grundström dyka upp runt 12-tiden också.

Har du något särskilt spel i åtanke?
Nej inget direkt. Något som vi hinner spela klart.
Förslag?
//Jonas

Joakim Petersson

Citat från: B_J_S skrivet 13 mars 2019 kl. 21:23:06
Nej inget direkt. Något som vi hinner spela klart.
Förslag?

En hel bunt :) Men det beror lite på när vi kommer fram och hur många vi blir.

Pax Porfiriana
Time of Crisis
Manoeuvre
War Chest
1775
Churchill (Kortare scenario)

Något av det som låter intressant?

Rydfalk

Hej alla! Snart är det dags!

Då jag sett en diskussion om att komma tidigt måste jag påpeka att vår bokning startar 16:00 som det också står i denna tråds första post. Efter den tiden ska vi ha grupprum och konferensrum.

Innan 16:00 kan och brukar det finnas andra gäster på hotellet, hur många och hur länge och i vilka rum har jag inte stämt av. Personalen har alltid (ja, utom kanske en gång men det är utrett) varit mycket vänlig och tillmötesgående men det kan bli problem om de har många gäster under fredagseftermiddagen.

Ni som vill komma tidigt gör det på "egen risk" då vi inte har några bokningar. Det har hittills aldrig varit något problem så jag räknar med att vi alla respekterar personalen och andra gäster.

Ses på fredag!

"Hoppas det regnar i sommar!"

aegneus

Rimforsas svar på vad jag kunde vänta mig för skaffning när jag kom tidigt....Se det som ett minimum  :)

"Om du kommer tidigare, finns kaffe/te alt öl eller alkoholfria alternativ och sköna fåtöljer i våra sällskapsutrymmen – välkommen!"

B_J_S

Citat från: Joakim Petersson skrivet 13 mars 2019 kl. 21:43:05
En hel bunt :) Men det beror lite på när vi kommer fram och hur många vi blir.

Pax Porfiriana
Time of Crisis
Manoeuvre
War Chest
1775
Churchill (Kortare scenario)

Något av det som låter intressant?
Jag kan ta med:
Quartermaster General: Victory or Death: The Peloponnesian War
1812
Black Orchestra
Triumph and Tragedy (måste vara 3)
Command & Colors: Ancient eller Napoleonics (kan reglerna dåligt)

Eller kolla på BGG under b_j_s

Av dina låter de flesta intressanta. Har spelat Pax Porfiriana, men det är lite svårt att komma in i.
//Jonas

Elias Nordling

Jag kommer till Linköping C 16.30. Nån som är i krokarna då för skjuts sista biten?
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Joakim Petersson

@B_J_S
Vi kommer vara minst 3 (du, jag, och grundström).

Tror det är lättast om vi tar med några spel var och ser hur mycket tid vi har och hur många vi blir. Allt ditt ser intressant ut. Har spelat Triumph and Tragedy förut men det känns inte som vi hinner med det (om det inte finns kortare scenarion, har bara kört längsta varje gång). C&C Ancients har jag spelat en del över PBEM så jag kan reglerna skapligt även om det var ett tag sen nu (fast 1 mot 1 spel blir väl bara passande om vi är 4 pers så vi kan ha två partier igång).

Om det är så att vi får ett riktigt rum att spela i tidigt så skulle jag kunna tänka mig att köra något större och skippa Root. Triumph and Tragedy, Cataclysm, Churchill, eller 1830 vore roligt att hinna med. Fast att spela 1830 på ett kriggspelkonvent kanske är någon form av landsförräderi :P

Rydfalk

Citat från: aegneus skrivet 13 mars 2019 kl. 23:13:08
Rimforsas svar på vad jag kunde vänta mig för skaffning när jag kom tidigt....Se det som ett minimum  :)

"Om du kommer tidigare, finns kaffe/te alt öl eller alkoholfria alternativ och sköna fåtöljer i våra sällskapsutrymmen – välkommen!"

Nej, precis. Det är så det i grunden brukar vara. :up:
"Hoppas det regnar i sommar!"

Rydfalk

Citat från: Elias Nordling skrivet 14 mars 2019 kl. 06:36:09
Jag kommer till Linköping C 16.30. Nån som är i krokarna då för skjuts sista biten?
Tyvärr, lämnar staden redan vi 14. Du får höra av dig om du inte hittar något som passar eller behöver en skjuts från Rimforsa International.
"Hoppas det regnar i sommar!"