Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

COIN-pepp nybörjare - PbEM

Startat av Christofer, 9 november 2018 kl. 14:18:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Christofer

Någon mer än jag som gärna skulle spela men inte riktigt får tid att dra något till spelbordet? Och som då skulle orka dras med en nybörjare inom COIN-serien? Jag har spelat Cuba Libre solo endel, så mest bekant med det, men kan nog axla inlärning för vilket som av spelen om än att det kans. Tänkte mig PbEM men realtid över Vassal eller Tabletop Simulator med discord eller något kan ju fungera om en får till det schemamässigt också.

Andreas Lundin

Jag skulle gärna göra detta om jag hade tid. Men VASSAL är inte min grej riktigt. Var bor herrn? Ett besök på krigsspels-Galore i Götet i januari kanske skulle funka att få ett spel innanför västen.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Carl

Citat från: Christofer skrivet  9 november 2018 kl. 14:18:29
Någon mer än jag som gärna skulle spela men inte riktigt får tid att dra något till spelbordet? Och som då skulle orka dras med en nybörjare inom COIN-serien? Jag har spelat Cuba Libre solo endel, så mest bekant med det, men kan nog axla inlärning för vilket som av spelen om än att det kans. Tänkte mig PbEM men realtid över Vassal eller Tabletop Simulator med discord eller något kan ju fungera om en får till det schemamässigt också.

Jag tar gärna någon match över pbem. Är också novis.  :)

Christofer

Citat från: Carl skrivet 10 november 2018 kl. 21:23:28
Citat från: Christofer skrivet  9 november 2018 kl. 14:18:29
Någon mer än jag som gärna skulle spela men inte riktigt får tid att dra något till spelbordet? Och som då skulle orka dras med en nybörjare inom COIN-serien? Jag har spelat Cuba Libre solo endel, så mest bekant med det, men kan nog axla inlärning för vilket som av spelen om än att det kans. Tänkte mig PbEM men realtid över Vassal eller Tabletop Simulator med discord eller något kan ju fungera om en får till det schemamässigt också.

Jag tar gärna någon match över pbem. Är också novis.  :)

Topp! PM.

Christofer

#4
Citat från: Andreas Lundin skrivet 10 november 2018 kl. 12:05:18
Jag skulle gärna göra detta om jag hade tid. Men VASSAL är inte min grej riktigt. Var bor herrn? Ett besök på krigsspels-Galore i Götet i januari kanske skulle funka att få ett spel innanför västen.

Hade varit fantastiskt, håller till utanför Umeå och Januari lär inte erbjuda möjligheter att ta sig till gbg tyvärr, annars hade det ju varit ett strålande tillfälle! Får hålla utkik över andra möjligheter framöver här.

Björn von Knorring

Jag spelar gärna COIN via Vassal. Lär gärna ut valfritt COIN och hur det funkar med Vassal. PMa mig vid intresse.