Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Computer WiF

Startat av C-N, 30 januari 2006 kl. 09:10:45

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

C-N

Gå in på http://www.matrixgames.com/forums/tt.asp?forumid=110 och läs lite om WiF på datorn. Jag har hamnat i beta-testgruppen och vi hoppas att spelet kan komma ut *på riktigt* till sommaren! Naturligtvis kommer det kanske försenas, men 10 års väntan kanske snart är över!
If voting could really change things, it would be illegal.

sfclinken

Demot finns att ladda ner. Har funnits ganska länge. 3 scenarion att köra, WiF, Barbarossa och Guadalcanal. Funkar väl ok men det tar en jäkla tid eftersom man måste gå igenom alla faser oavsett om man vill genomföra dom eller inte. Men den färdiga produkten kan ju bli kul.

GMY Peter
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Jon Karlsson

Citat från: "sfclinken"Demot finns att ladda ner.

Var då?
[tittar på bildskärm] - Vad är min position?
- Det beror på vilken av prickarna som är du.
- Vadå 'vilken av prickarna'? Jag är ensam här!
- Då föreslår jag att du börjar springa och skrika!

sfclinken

Testa denna länk först annars får du söka på archives enligt nedan.

http://web.archive.org/web/200304090750 ... index.html

Förr låg den på www.marinacci.com/chris men den togs bort när Matrix tog över. Däremot kan man gå in på www.archive.org och söka i deras "wayback machine" på samma länk (www.marinacci.com). Där finns flera versioner cachade från olika år. Minns dock inte vilket år så du får testa de olika sidor

GMY Peter
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

C-N

Anledningen till att MatrixGames lät Chris ta ned hans version av spelet var framförallt att de inte vill att deras dator-WiF "MWIF" skall föväxlas med det gamla dator-Wifet "CWIF". Det kan leda till försäljningsproblem, förvirring om hur bra det är (för CWIF har otroligt många buggar som gör det ospelbart på en hel del sätt) mm.

Den nya versionen har helt nya kartor, helt ny grafik, en AI, internetspelmöjligheter och kommer att ha alla scenarier, alla regler och options från RAW7 implementerade.

Jag kommer med uppdateringar allteftersom jag kan utifrån den NDA jag skrivit på.

tinG

Citat från: "C-N"Jag kommer med uppdateringar allteftersom jag kan utifrån den NDA jag skrivit på.

En NDA... nice Calle!  :up:
Ser fram emot rapporter..... screenshots?

/Jonas
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

sfclinken

Citat från: "C-N"Anledningen till att MatrixGames lät Chris ta ned hans version av spelet var framförallt att de inte vill att deras dator-WiF "MWIF" skall föväxlas med det gamla dator-Wifet "CWIF". Det kan leda till försäljningsproblem, förvirring om hur bra det är (för CWIF har otroligt många buggar som gör det ospelbart på en hel del sätt) mm.

Den nya versionen har helt nya kartor, helt ny grafik, en AI, internetspelmöjligheter och kommer att ha alla scenarier, alla regler och options från RAW7 implementerade.

Jag kommer med uppdateringar allteftersom jag kan utifrån den NDA jag skrivit på.

Låter ju intressant, och ett steg i rätt riktning.

GMY Peter
GMY Peter

BigPapaBear

Kommer det kräva att man tragglar sig igenom hela brädspelsreglerna, eller blir det någon söt "mainstream"-variant?
En mycket bitter liten man.

C-N

Det kommer att skapas tutorials för i princip alla större moment i spelet (markstrid, flygstrid, sjöstrid osv), och en stor del av reglerna kommer att skötas automatiskt (vilka plan som abortar hur från sjöstrid, produktionsräkning, etc etc) så de behöver man inte "kunna" på samma sätt.

C-N

Citat från: "tinG"En NDA... nice Calle!  :up:
Ser fram emot rapporter..... screenshots?
/Jonas

Will do! I första vågen kommer vi att testa Barbarossa enbart, så det kan bli intressant med tanke på att det är den del av WiF som oftast får kritik som obalanserad. (Naturligtvis blir det inte samma sak när man startar med "historisk" set-up 41 jämfört om man har kunnat planera själv från 39, men vi får se!)

C-N

Nu har vi börjat testa betan...

:up:  :up:  :up:  :up:

Andreas Lundin

rapporter tack!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

C-N

Kortfattat så kör vi bara Barbarossa än så länge, och det flyter på bra. I princip alla options har kodats och kan spelas med. Dock så är vattenkriget inte riktigt klart än i den version vi har fått, men det spelar mindre roll när tyska pansarkårer stormar fram över de ukrainska slätterna. (Fast det var lite kul i ett test jag gjorde när jag attackerade med allt allt allt som tysk bara för att bli helt disruptad för att undesöka hur det fungerade spelmässigt när man inte har några enheter att flytta, och sedan ta över som ryss och motattackera...  :lol: )

Det skall väl nämnas att vi inte kör med en AI eller nätspel än utan allt spelas solitairt.

Men det känns verkligen som om det är WiF jag spelar, den saken är klar! (Och jag vet att det kan tolkas negativt av somliga... men för mig är det oerhört positivt!  :D )

tinG

Citat från: "C-N"Kortfattat så kör vi bara Barbarossa än så länge, och det flyter på bra. I princip alla options har kodats och kan spelas med. Dock så är vattenkriget inte riktigt klart än i den version vi har fått, men det spelar mindre roll när tyska pansarkårer stormar fram över de ukrainska slätterna. (Fast det var lite kul i ett test jag gjorde när jag attackerade med allt allt allt som tysk bara för att bli helt disruptad för att undesöka hur det fungerade spelmässigt när man inte har några enheter att flytta, och sedan ta över som ryss och motattackera...  :lol: )

Det skall väl nämnas att vi inte kör med en AI eller nätspel än utan allt spelas solitairt.

Men det känns verkligen som om det är WiF jag spelar, den saken är klar! (Och jag vet att det kan tolkas negativt av somliga... men för mig är det oerhört positivt!  :D )

:oops:
Nästan så att man blir lite stolt faktiskt...
Minns du när jag introducerade krigsspelandet för dig... Vi körde AH's Russian Front i vårat kök hemma i Sisjön?!
...och nu, nu speltestar du Computer WiF.... Min adept...
:wink:

/Jonas
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

C-N

Hehe... jotack (inklusive sena nätter med Monsters from Green Hell på tv...  :lol: ), även om jag tog tid att utvecklas från enbart rollspelare!

:up: