Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_BigPapaBear

(GMT) Napoleonic Wars

Startat av BigPapaBear, 2 februari 2006 kl. 23:44:18

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BigPapaBear

2nd edition på P500. Har någon spelat det? Det verkar ju ganska hypat och mysigt. Passar det bäst med 2, 3, 4 eller 5 spelare?

tinG

#1
Citat från: "BigPapaBear"2nd edition på P500. Har någon spelat det? Det verkar ju ganska hypat och mysigt. Passar det bäst med 2, 3, 4 eller 5 spelare?

Funkar bra på 3.
Roligast på 5.

Rekommenderas starkt!
Bättre tidsinvestering än EiA eller något annat galet evighetsprojekt...

/Jonas
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Arngrim

#2
EiA, evihetsprojekt?
inte då, det spelar man lätt på 12-18 månader   :D

Fast.. Jag leker ju med ett spelgäng som efter Europa Universalis satte igång med WiF, så mitt perspektiv kanske är litet skevt...

tinG

#3
Citat från: "Arngrim"EiA, evihetsprojekt?
inte då, det spelar man lätt på 12-18 månader   :D

Fast.. Jag leker ju med ett spelgäng som efter Europa Universalis satte igång med WiF, så mitt perspektiv kanske är litet skevt...

Jag har egentligen ingen personlig erfarenhet av EiA, bara det att på Föreningen Ylva i göteborg har jag skådat flera kampanjer som gått i stå inom ett antal månader. Nu senast under hösten '05 då 8+ pers. försökta driva EiA i hamn men folk droppade av och ingen kunde enas om vilka dagar man skulle spela etc...

Ps. Vissa av kampanjerna på Ylva har dessutom infiltrerats av miniatyrkrigsspelare som tvingat fram att alla större fältslag skall utkämpas med Napoleonic Battles (Avalon Hill)!!!!  :cry:

The Napoleonic Wars kan man dock spela klart på en långlång dag alt. två kvällar och i mitt tycke få en trevlig Nappekrigserfarenhet!


/Jonas
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Delirium

#4
Har mig själv ovetandes blivit överens med Jonas och beställt just detta spel på P500. Verkar coolt.
1914

BigPapaBear

#5
Citat från: "Delirium"Har mig själv ovetandes blivit överens med Jonas och beställt just detta spel på P500. Verkar coolt.

Dito. Kunde inte motstå frestelsen längre.

Yngve

#6
Jag har också fallit i den här fällan. Fast det var månader sedan, förstås.

BigPapaBear

#7
Om jag har fattat det rätt så är den "gamla" deluxe-kartan fullt komplatibel med den nya utgåvan av spelet. Dessutom är den väl större? Känns mysig. Någon som har den och tycker något om den?