Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

Friendly Fire VII • 13 - 15 mars 2020 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 5 oktober 2019 kl. 10:46:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

B_J_S

Attans Björn. Såg fram emot att spela Napoleons Triumph med dig.
Nästa gång då :cry:
//Jonas

B_J_S

Där försvann min fredagsplan.
Finns det en öppning någonstans?
//Jonas

Rydfalk

Citat från: Björn von Knorring skrivet 13 mars 2020 kl. 08:53:14
Så är det. Jag tar därför det säkra öre det osäkra och kommer inte.

Krya på dig du också!
"Hoppas det regnar i sommar!"

Joakim Petersson

Citat från: B_J_S skrivet 13 mars 2020 kl. 09:07:52
Där försvann min fredagsplan.
Finns det en öppning någonstans?

Jag och Anders kommer fram runt 12-13 och har inget planerat. Har du något för 3 spelare du vill köra? Eller det kanske är någon mer som inte har några planer och vill vara med?

Rydfalk

Citat från: Joakim Petersson skrivet 13 mars 2020 kl. 09:17:29
Jag och Anders kommer fram runt 12-13 och har inget planerat. Har du något för 3 spelare du vill köra? Eller det kanske är någon mer som inte har några planer och vill vara med?

Är det fler som kommer riktigt tidigt? (Jag kommer sent)
Har sagt att det inte verkar vara nån som vill ha lunch.
Mest så att de är på plats och så...
"Hoppas det regnar i sommar!"

Rydfalk

Tack allesammans för en jättetrevlig helg!
Genom att vi bara var drygt 30 i alla lokaler vart vi så där lagom Corona-utspridda och jag glömde en "Vi har spelat"-listan.
Vi får väl göra den här istället! Jag hann med:

- World at War '85
- Last Eagles: Ligny
- Treasure Island
- COIN: Fire in the Lake
"Hoppas det regnar i sommar!"

aegneus


Andreas Johnson

Mycket trevligt även denna gång. Jag spelade Red Storm och Stalingrad 42.
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

Rydfalk

"Hoppas det regnar i sommar!"

Mimer

Citat från: Rydfalk skrivet 15 mars 2020 kl. 18:15:18
Tack allesammans för en jättetrevlig helg!
Genom att vi bara var drygt 30 i alla lokaler vart vi så där lagom Corona-utspridda och jag glömde en "Vi har spelat"-listan.
Vi får väl göra den här istället! Jag hann med:

- World at War '85
- Last Eagles: Ligny
- Treasure Island
- COIN: Fire in the Lake

Roligt att höra att helgen blev lyckad trots Covid och avanmälningar p.g.a. detsamma!

Fredrik H

Dags att tacka för ännu ett trevligt FF i Rimforsa. God mat, glada och trevliga människor och spel på tre olika våningar, skulle det bli karantän är det mitt första val! Lite glesare med folk, men ändå 30+ personer från konungarikets alla hörn - tack Björn Högberg för hemmagjord handsprit!

Jag inledde med ett parti Quartermaster General, följt av helgens seriösa försök att förstå GOSS. Multing slog med säkerhet svenskt GOSS-rekord när han i ett och samma rum administrerade fyra olika parallella partier. Somliga klarade sig utan så mycket hjälp, andra (undertecknad) ställde väl en fråga var femte minut i tio timmar... Stort tack Jonas för ditt engagemang och ditt tålamod! Jag, Granlid och Rensarn satt med pannan i djupa veck och försökte analysera terräng och hela häften med tabeller. Jag är nöjd med vad jag lärde mig och jag har insett att GOSS går att spela med behållning.

Sedan ställde vi upp Somme 1918, spelade Quick-kortspelet (Klas och Magnus medicinerade mest på Säters slutna paviljong) och på söndagen spelade vi Somme 1918 några timmar. Trött nu, men glad för att det blev av trots allt. 


B_J_S

Tyckte denna gången var extraordinär.
Trevligt boende, god mat och trevliga likasinnade kombatanter.

Hann spela:
-Quartermaster General
-Friedrich
- Stalingrad 42
-Commands & Colors: Ancients X 2
//Jonas

tinG

Vänner!
Stort tack för denna gång. Dessa återkommande 48h-ögonblick är alltid lika givande och trivsamma!

För mig omfattade vårens äventyr:
- GOSS
- goss
- GOss
- gOSS
- Quick
- Somme 1918

/Jonas
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Maglica

Mycket trevligt som vanligt. Stort tack till arrangör o deltagare!


För min del blev det:
* Helsinki 1918
* Up Front
* Treasure Island

/Robert
Robert Maglica

Delirium

Tycker vi höll fanan högt, mycket behaglig helg, frikopplad från alla världsliga distraktioner. Tack till hr Rydfalk, Rimforsa och övriga deltagare!

Vi var fyra som bara spelade 1914: Twilight in the East och hade en mycket underhållande stund på slagfälten i Galicien. Alla spelare fick prova på anfall och försvar och fick uttrycka både triumferande glädje och nattsvart defaitism, ibland samtidigt, vilket besökare kunde konstatera med viss munterhet. Ska återkomma med lite mer detaljerade kommentarer i härför avsedd forumavdelning.

Helgens bestående minne måste ändå vara att se Rimforsas största sal dedikerad till GOSS. Vem hade kunnat tro det? Stor applåd till hr Multing som uppenbarligen kunde förutse att det fanns intresse för detta system, just nu, och att deltagarna tog chansen att dyka ner i systemet. Fyra partier igång och då var ändå flera borta som skulle varit med från början. Är själv mycket inspirerad att fortsätta GOSS:andet.

/Björn
1914