Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Vilka av dessa GMTspel är ett måste

Startat av Elimääigen, 21 oktober 2019 kl. 16:22:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Elimääigen

Vilka av dessa spel måste jag beställa och varför? 8)

På beställningen efter tips
GMT0501-15   Empire o Sun Pacific War 1941-1945
GMT0512-17   Here I Stand 500th Anniv. Ed.
GMT1720   Pendragon
GMT0509   Command & Colors Ancients
GMT1408   Command & Colors Nap Prussian Army
GMT1901   Commands & Colors Medieval

Kanskelistan
GMT1812   SpaceCorp

De jag vill ha tips på :
GMT0012   Battle Line
GMT0816-17   Fields of Fire 2nd Edition
GMT1012   Labyrinth - War on Terror
GMT1101   Sekigahara
GMT1310   Distant Plain
GMT1715   Hitler's Reich
GMT1716   No Retreat 3 Poland & France
GMT1810   Fields of Fire Vol. 2 With the Old Breed
GMT1811   Ariovistus Falling Sky Exp.
GMT1902   The Last Hundred Yards
GMT1903   Gandhi
GMT1905   Peloponnesian War
GMT1909   Death Valley
GMT1911   Ancient Civilizations of the Inner Sea

Hannes

Here I Stand - för att det är Det Bästa Spelet(tm). Har du inte fem kamrater sugna på mustigt heldagsspel? Dags att skaffa nya kamrater!

Resten kan du skippa.

thermopylai

Here I Stand är coolt, men svårorganiserat pga 6 spelare hela dagen.

Jag skulle köpt Empire of the Sun om jag inte redan haft det, pga historiens största sjökrig i kortdrivet format med vansinnigt snygg karta.
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Rydfalk

Citat från: Hannes skrivet 21 oktober 2019 kl. 16:36:09
Here I Stand - för att det är Det Bästa Spelet(tm). Har du inte fem kamrater sugna på mustigt heldagsspel? Dags att skaffa nya kamrater!

Resten kan du skippa.
:lol: :up: +1
"Hoppas det regnar i sommar!"

aegneus

Ett COIN om du inte har något redan, dels för att prova på ett välutfört assymetriskt spel i ett av de mer innovativa moderna systemen, och dels för att inget annat spel kommer ge bättre förståelse för vad som drev aktörerna i verkligheten.
Dessutom har de botar för solo.

HIS är briljant men tungt och skall nog spelas på sex. Skaffa dig ett ex att öva på innan du hittar Hannes och fyra andra. 🙂

SpaceCorp om du känner folk som gillar rymden och euros.

Elimääigen

Citat från: Hannes skrivet 21 oktober 2019 kl. 16:36:09

Resten kan du skippa.

Har ett brädspelscafé, en ond plan är att tvinga in en del av våra kunder i krigsspel :P

Elimääigen

Citat från: thermopylai skrivet 21 oktober 2019 kl. 17:00:04
Here I Stand är coolt, men svårorganiserat pga 6 spelare hela dagen.

Jag skulle köpt Empire of the Sun om jag inte redan haft det, pga historiens största sjökrig i kortdrivet format med vansinnigt snygg karta.

Empire of the Sun såg ju trevligt ut!

Elimääigen

Citat från: aegneus skrivet 21 oktober 2019 kl. 17:03:29
Ett COIN om du inte har något redan, dels för att prova på ett välutfört assymetriskt spel i ett av de mer innovativa moderna systemen, och dels för att inget annat spel kommer ge bättre förståelse för vad som drev aktörerna i verkligheten.
Dessutom har de botar för solo.

Har börjat spela en del Liberty or Death på sista tiden och fattar inte varför jag inte spelat mer från COINserien då det är helt min kopp av te, kan förvisso ha något med att jag inte gillar te :P

Elimääigen

Lite sugen på Command & Colors, någon som har erfarenheter och kan rekkomendera?

cthulhu4prez

C&C är ett grymt roligt system. Napoleonics är det mest komplicerade i serien enligt mig. En stor mängd olika enheter samt det faktum att antalet tärningar du rullar i strid påverkas av antalet block enheten har kvar gör att det blir mer att hålla reda på än i de andra delarna av serien. Grymt bra spel på alla sätt och vis dock. Själv är jag mkt sugen på C&C Medieval nu, det ser kanonbra ut.

Andreas Lundin

Jag gillar C&C. Det är ingen perfekt simulering, men set-up och tidsåtgång är snabb. Själva mekaniken är kul och intressant, så det är helt klart värt ett försök!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Elimääigen

Jag la till de olika Command & Colors, det blir något ex till Norrköpings Brädspelscafé pckså

MrInlumino

Är målet att erbjuda spelen på cafet så måste jag lägga en röst på sekigahara. Tycker det är ett superläckert och kul spel med lite lagom tröskel och speltid för cafet. Vill du prova det först så äger jag ett ex! / Anders Rosen
Filosofisk, pragmatisk, hjälpsam, internetberoende, sommarälskande, brädspelande, ateistisk farsa som arbetar inom svenska staten.

Elimääigen

Citat från: MrInlumino skrivet 21 oktober 2019 kl. 23:17:56
Är målet att erbjuda spelen på cafet så måste jag lägga en röst på sekigahara. Tycker det är ett superläckert och kul spel med lite lagom tröskel och speltid för cafet. Vill du prova det först så äger jag ett ex! / Anders Rosen

Ja det såg ju trevligt ut! Testar gärna!

MrInlumino

Citat från: Elimääigen skrivet 21 oktober 2019 kl. 23:45:40
Citat från: MrInlumino skrivet 21 oktober 2019 kl. 23:17:56

Ja det såg ju trevligt ut! Testar gärna!

Nice, jag hör av mig via fb messenger så bokar vi upp en kväll med Sekigahara!
Filosofisk, pragmatisk, hjälpsam, internetberoende, sommarälskande, brädspelande, ateistisk farsa som arbetar inom svenska staten.