Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Imperium Romanum

Startat av Asgard, 9 mars 2006 kl. 17:36:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Asgard

Hej!

Som relativ ny i detta forum undrar jag lite om det finns några Imperum Romanum spelare här. Har spelet själv men har svårt att hitta motspelare som vill (och kan) spela lite större strategispel. Vi kör mest Warhammer här, vilket är helt ok, men jag vill gärna spela lite annat med...

Nåväl, jag vill även passa på att göra reklam för ett Imperum Romanum spel som säljs på Tradera. Förbaskat bra spel...

MVH Anders

Andreas Johnson

#1
Jag gillar det också men har inte spelat det på väldigt länge.
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

Doomfarer

#2
Förmodar att ni pratar om Imperium Romanum II här, eller?
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Asgard

#3
Jo det är II som jag menar iallafall...

MVH Anders

Andreas Johnson

#4
Skulle gärna spela men Vara ligger väl en bit från Stockholm eller?
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

Asgard

#5
Tja, nära är det inte iallafall...

Det går ju alltid att sätta upp som PBEM. Vet inte hur Vassal eller Cyberboard fungerar, annars går det ju att köra ändå utan dessa...

Vore kul att testa...

MVH Anders

sfclinken

#6
Dyk upp i Krigsspelsrummet på Gothcon så sätter vi upp ett parti  :up:
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Asgard

#7
GothCon är alltid roligt, men jag har då en (troligt) 2 veckors baby hemmavid.

Så det blir nog inte av tyvärr.

Annars kan jag gärna sätta upp ett Imperum Romanum PBEM ifall fler är intresserade. Jag har ingen erfarenhet av det förut, men det kan inte vara så förbaskat svårt direkt...

MVH Anders

Andreas Johnson

#8
Testar gärna PBEM men har inte heller gjort det tidigare.
Skulle va kul om man kunde vara tre personer. Maila!
/andreas
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

Doomfarer

#9
Jag har spelat en hel del IRII och varje gång har jag önskat att CRT-n var annorlunda. Som det är nu är bästa strategin att samla ihop en mosnterstack och sedan anfalla motståndarens monsterstack och hoppas på tärningstur.

Jag har sett ett flertal partier där en spelare som hållit på att förlora chansat allt på en strid.  Ber man lite till gudarna för extra + och har tur och sedan slår bra på anfallet kan man vinna spelet hur uselt ens läge än är.

En CRT med partiella förluster för båda sidor skulle vara det bästa.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Andreas Johnson

#10
Det vill ju till att man tror att man har en skaplig chans att vinna
om man ska riskera allt på ett enda slag... Jag inbillar mig att många slag under antiken var avgörande och därför nåt som man inte gav sig på
utan nogranna förberedelser.

Alternativt kan man ju tänka sig att man spelar mer passivt och försöker maximera sin fraktions styrka innan man ger sig på att eliminera motståndarna.
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov