Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Någon som provat The Siege of Jerusalem?

Startat av Floxon T, 21 februari 2006 kl. 20:33:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 Gäster tittar på detta ämne.

Floxon T

Kollat runt på Boardgamegeek och tittat på spel utgivna av Avalon Hill som jag missat helt. Blev sugen att prova Siege of Jerusalem när jag hittade det. Att simulera en belägring under denna tidsepok verkar intressant.
Någon som har provat det?
Verkar inte vara så svårt att hitta på Ebay om det är bra.

Tacksam för komentarer

Jonas

Jodå, ett mycket trevligt spel, ett av dom som jag har kvar efter att ha sålt ut det mesta av samlingen. Rekommenderas verkligen!

Hela belägringsarsenalen står till romarnas förfogande: artilleri, tunnlar, stegar, rammar och belägringstorn. Judarna har dock en hel del slagkraft så om inte den romerska spelaren är försiktig kan det lätt gå åt skogen (har hänt mig).

Belägringen genomförs i max 5 Assault Periods. I varje AP måste romaren inta någon del av staden annars får han problem. Hela planeringen för romaren går ut på att tempelområdet måste tas i AP3, och det som görs innan helt måste styras av detta faktum.

I slutet, när endast en del av staden håller ut, försöker den judiske spelaren komma undan med så stor del av armén som möjligt. Inte helt lätt, och det är bra många fajter på vägen ut.

Räkna med att det tar LÅNG tid att spela igenom hela belägringen. Efter ett tag kan det bli lite tradigt att klättra uppför ännu en mur men slutklämmen vid utbrytningen lättar upp intrycket.

Asgard

Hej!
Har Siege of Jerusalem, som jag tyvärr knappt spelat.
Kan tänka mig att sälja den i fall du är intresserad.

Tänker mig 150:- plus frakt...

MVH Anders

Floxon T

Tack för svaret Jonas  :D

Asgard jag slår till på det erbjudandet. Bor du i närheten av Göteborg kan vi träffas annars får det bli via post. Skicka ett PM

/Peter

Arngrim

nej! :shock:
För 150:- skulle jag ha köpt det vilken dag som helst!
Faktum är att jag kommer att köpa det om det någonsin kommer i nytryck, precis som Britannica.

Fast.. ett SoJ, utgivet av FF, med tjocka kartongmarker, monterad karta... *dregel*

Asgard

Brettanica finns väl i nytryck?

http://www.unispel.com/catalog/britannia-p-1357.html

eller

http://www.fantasyflightgames.com/britannia.html

Det ser riktigt fint ut

MVH Anders