Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Here I Stand - PBEM

Startat av Doomfarer, 5 mars 2006 kl. 14:42:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Jon Karlsson

Det beror på vad du menar. Om du är ensam om att ha 25+ poäng i segerkollfasen, och ingen spelar Copernicus, så vinner du, automatiskt, och spelet slutar.
[tittar på bildskärm] - Vad är min position?
- Det beror på vilken av prickarna som är du.
- Vadå 'vilken av prickarna'? Jag är ensam här!
- Då föreslår jag att du börjar springa och skrika!

sfclinken

Citat från: "Jon Karlsson"Det beror på vad du menar. Om du är ensam om att ha 25+ poäng i segerkollfasen, och ingen spelar Copernicus, så vinner du, automatiskt, och spelet slutar.

Det vill säga att Luther och hans patrask är 3 poäng från en seger?
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Jon Karlsson

Ignorera mitt svagsinta svamlande om Copernicus. Det kortet får bara spelas i Victory Phase om den då stoppar någon från att vinna en Domination Victory, och det har ju inget med Standard Victory (25+ poäng) att göra.

Om du är ensam om att ha 25+ poäng i segerkollfasen så vinner du, automatiskt, och spelet slutar.

Andreas Lundin

Har precis inhandlat ett ex av HIS. Tänkte samla ihop ett gäng och spela nån helg framöver. PM:a om ni är intresserade och bor/befinner er i Lundatrakten...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Jon Karlsson

Amelia-rean? Jag såg ett HIS där för ~500:-, vilket slår mig som billigt. (Men jag har redan ett HIS. Om någon vill vara med och spela det i Linköping så må denne PM:a mig, apropå.)

Andreas Lundin

CiteraAmelia-rean?

Nä. Ebay. dyrare  :(
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Doomfarer

Citat från: "Andreas Lundin"Har precis inhandlat ett ex av HIS. Tänkte samla ihop ett gäng och spela nån helg framöver. PM:a om ni är intresserade och bor/befinner er i Lundatrakten...

Jag är på.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Conny Depp

Hur långt har ni kommit?
Jag anar att det fortfarande inte finns en plats ledig. Kanske kan man i Cyberboard lägga upp någon fil för fansen som vill följa spelet? Bifoga gärna en sådan i ett svar på denna tråd i så fall.

sfclinken

Citat från: "Conny Depp"Hur långt har ni kommit?
Jag anar att det fortfarande inte finns en plats ledig. Kanske kan man i Cyberboard lägga upp någon fil för fansen som vill följa spelet? Bifoga gärna en sådan i ett svar på denna tråd i så fall.

Som det är just nu tror jag det har dött ut helt. Vet inte vem som dröjer......Tanken var att vi skulle skicka våra wintermoves till Paul men om det är gjort vet jag inte. Hapsburg har levererat iallafall.....

Skulle gärna se att vi kom igång igen med detta. Annars kanske vi ska starta om med mer hugade spelare?
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Doomfarer

Du är den enda som skickat winter moves så spelet känns rätt dött. Kanske lika bra att lägga ner?
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Andreas Lundin

jag är med på ett nytt parti via cyberboard, men spelar gärna live här nere i skåne i närtid... ledig på lördag...*nudge*

sfclinken

Citat från: "Doomfarer"Du är den enda som skickat winter moves så spelet känns rätt dött. Kanske lika bra att lägga ner?

Det var ju trist...Jag är med på ett nytt försök via Cyberboard.
GMY Peter

Vvornth

Finns det spelare så är jag gärna med på ett parti av HIS. HAr lirat två partier innan via CB och speltestar just nu Eds 2-spelar variant för HIS via CB dessutom.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Elias Nordling

Jag är intresserad. Har aldrig låtit ett Cyberboardparti rinna ut i sanden.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

silversixx

Styr upp nåt.