Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

Friendly Fire IX • 12 - 14 mars • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 2 oktober 2020 kl. 18:16:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Rydfalk

Citat från: Andreas Lundin skrivet  7 oktober 2020 kl. 16:23:33
...och ja just det! Jag har blivit en sådan där vegetarian men jag äter gärna firre.
:up:
Skrev "Ej kött", du kan föreslå något...
"Hoppas det regnar i sommar!"

Grundström

Jag (Anders Grundström) och Joakim Petersson dyker upp, tar gärna ett dubbelrum.
Joakim äter veganmat.
Skickar PM med info.
Per angusta ad angusta.

Rydfalk

Citat från: Grundström skrivet 19 oktober 2020 kl. 17:22:27
Jag (Anders Grundström) och Joakim Petersson dyker upp, tar gärna ett dubbelrum.
Joakim äter veganmat.
Skickar PM med info.

Kul!  :up:
"Hoppas det regnar i sommar!"

Folket

Hejsan!

Jag (Matti Jansson) skulle vilja ha ett rum. Gärna ett enkelrum. jag kan inte äta mjölkprotein, äpple eller nötter.

Rydfalk

Citat från: Folket skrivet 29 oktober 2020 kl. 14:53:50
Jag (Matti Jansson) skulle vilja ha ett rum. Gärna ett enkelrum. jag kan inte äta mjölkprotein, äpple eller nötter.

Topp! Du är med! Samtidigt börjar nya restriktioner att gälla i Östergötland... men, det är en stund till mars.
"Hoppas det regnar i sommar!"

Folket

Jo, jag isolerar mig i Stockholm men jag kan inte tänka mig att smittspridningen inte går ner på fyra månader.

Rydfalk

#36
Med en och en halv månad till den 12 mars påminner jag om att vi har en kostnadsfri avbokning fram till fem dagar före ankomst (den 7/3). Det känns just nu lite som en brytningstid med en blandning av goda nyheter (vaccin  :up:) och dåliga nyheter (...resten  :cry:).

Jag har varit i kontakt med Rimforsa och diskuterat läget. Vi har bestämt att låta datumet ligga kvar. Är det så att ni känner oro så kan ni alltså boka av fram till den 7:e mars utan kostnad. Är det så att ni tvekar så ta gärna diskussionen här så att vi inte får ett alltför många överraskande avbokningar mot slutet. Det är mest som en respekt till de som ändå vill åka.

Finns ett intresse för vi försöker flytta fram det hela så kan vi ta en sådan diskussion också. Det känns just nu tveksamt om några av vårens stora spelkonvent kan bli av? Det kan göra att datum som annars inte är öppna för oss blir lediga.  All tyder t ex på att LinCon nu i vår ställs in.

Jag tror att vi tidigare lyckats hålla smittan under kontroll på FF med handtvätt, handsprit etc.
"Hoppas det regnar i sommar!"

tinG

Citat från: Rydfalk skrivet 23 januari 2021 kl. 12:03:38
Jag tror att vi tidigare lyckats hålla smittan under kontroll på FF med handtvätt, handsprit etc.
Vi har visserligen ett betydligt värre smittoläge idag än under föregående tillfällen. Jag är öppen för framflyttat FF-event om det skulle bli aktuellt med det.

Årets Galore-Gbg kommer bli en virtuell testpilot. Detta går av stapeln 12-14 Feb via en Discordserver.

Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Rydfalk

Citat från: tinG skrivet 23 januari 2021 kl. 12:17:11
Citat från: Rydfalk skrivet 23 januari 2021 kl. 12:03:38
Jag tror att vi tidigare lyckats hålla smittan under kontroll på FF med handtvätt, handsprit etc.
Vi har visserligen ett betydligt värre smittoläge idag än under föregående tillfällen. Jag är öppen för framflyttat FF-event om det skulle bli aktuellt med det.

Jag har frågat Rimforsa om Kristiflygare, men anar att just den helgen är bokad för bröllop. Räknar med svar efter helgen.
"Hoppas det regnar i sommar!"

Björn von Knorring

Citat från: Rydfalk skrivet 23 januari 2021 kl. 12:27:32
Jag har frågat Rimforsa om Kristiflygare, men anar att just den helgen är bokad för bröllop. Räknar med svar efter helgen.

Det kan väl kanske vara klokt att flytta fram då det ändå frigörs helger. Förhoppningsvis lättar det allteftersom vaccineringen rullar på.

Delirium

#40
Jag tillhör vad som ibland känns som en alltmer krympande minoritet människor som aldrig varit övertygad om vad som är rätt och fel angående pandemin.

Om lagar och rekommendationer som gäller i mars säger att vi kan genomföra FF med x antal deltagare på ett tillfredställande sätt och som samtidigt inte är hårklyverier vill jag vara med.

Men det finns ju risker att det inte är så då, så chansen ökar ju om det flyttas fram. Det är inte helt lättvindigt jag säger så, jag klättrar på väggarna här hemma, men ett FF över kristi himmelsfärd som eventuellt skulle kunna vara fler dagar vore ju en lisa för själen om det är görbart. Alternativt bara vilken helg som helst senare i april eller maj?
1914

Fredrik H

Jag tillhör team Björn här, jag skjuter gärna på det om det ökar sannolikheten att det blir av. Det har kommit att bli terminens höjdpunkt och jag vill ogärna vara utan. Den första var gratis stämmer väldigt bra på mig.

Andreas Johnson

Tänk på att det är nästan två månader kvar. Det mest troliga scenariot är att smittspridningen dämpats jämfört med nu.
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

Rydfalk

För närvarande har jag inga planer på att ställa in.

Om det finns en intresse för att skjuta på det framåt så blir det efter en avstämning med de som redan är anmälda.

Själv så lever jag i en värld där jag undervisar elever från högstadiet medan eleverna från gymnasiet ska undervisas på distans. Arbetsgivaren kan erbjuda en plexiglasskärm men inte ansiktsmasker...
"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

För att förtydliga är min inställning att om det går att genomföra FF vid planerad tidpunkt i mars på ett sätt som följer lagar och riktlinjer som gäller då är det att föredra. Om vi inser att det inte går bör vi skjuta fram det till senare helg. Jag har ingen bestämd uppfattning när beslutet bör fattas.

För egen del skulle jag kunna sitta och spela i visir om det behövs. :)
1914