Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Krigsspel.se@BSK38 - Borås Spelkonvent 38

Startat av Brain, 18 september 2021 kl. 12:56:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BjornH

Citat från: Delirium skrivet  8 november 2021 kl. 08:39:34
Blev en trevlig helg med lite slöspel och ett ganska massivt Twilight Imperium som utlärning/uppfräschning och så var barnen med mycket på ett konvent för första gången - de ville inte gå hem på lördagen och ville tillbaka på söndagen och har redan bokat in påsken för Gothcon.  :P

Kul!

Andreas Lundin

Citera...barnen med mycket på ett konvent för första gången - de ville inte gå hem på lördagen och ville tillbaka på söndagen och har redan bokat in påsken för Gothcon.  :P

Epic win!  :up:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

thermopylai

Citat från: Andreas Lundin skrivet  9 december 2021 kl. 14:26:14
Citera...barnen med mycket på ett konvent för första gången - de ville inte gå hem på lördagen och ville tillbaka på söndagen och har redan bokat in påsken för Gothcon.  :P

+1

Hur gamla är barnen, Björn? Funderar på när jag ska börja inskolningen av min 5-åring.
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Vidarrr

Jag hade med Tage på konvent första gången när han var 9 år. Det kändes ganska lagom, men han hade såklart spelat en hel del innan.

Delirium

Citat från: thermopylai skrivet 13 december 2021 kl. 10:53:24
Citat från: Andreas Lundin skrivet  9 december 2021 kl. 14:26:14

+1

Hur gamla är barnen, Björn? Funderar på när jag ska börja inskolningen av min 5-åring.

11 och snart 9, innan detta har de maximalt tyckt det varit kul att titta på lite modeller men tröttnat efter ett tag. Mitt tips är att börja lite försiktigt med att bara turista på ett konvent och inte boka in något och så bara följa med strömmen om det går bra.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires