Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Angel Fury

Startat av Delirium, 25 oktober 2021 kl. 11:22:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Delirium

För många år sedan var jag på Lincon och snubblade in i ett rum som tillhörde Fryxgames, en för tillfället helt okänd svensk tillverkare. Man kunde provspela en titel som handlade om att kolonisera Mars vilket inte intresserade mig alls lika mycket just då som ett schackliknande spel som höll på att testas av två herrar i ett hörn. Jag fick kort berättat att det handlade om ett krig mellan änglar och demoner om en själ. Det där etsade sig fast i minnet och ett par år senare var jag återigen inne i Fryxgames rum på Lincon och frågade om det där spelet med änglar och demoner var på gång. En person lyfte blicken bakom en mur av exemplar av Terraforming Mars, och sa att det ligger på väntelistan eftersom de hade ganska mycket att göra nu med annat men när det lugnade sig så kanske det skulle produceras.

Nu är vi i 2021, och jag råkade helt plötsligt se att spelet Angel Fury har varit på Kickstarter och är planerat till mars 2022*. Jag höll löftet till mitt yngre jag och gjorde en late pledge.

https://www.kickstarter.com/projects/indiegamestudios/angel-fury-the-battle-for-the-human-soul?ref=discovery&term=angel%20fury

De nämner ju till och med wargaming i introtexten: Angel Fury scales down wargaming to board game size and combines area control with resource management and deck building.  :P

1914

Scipio

Det har varit en personlig favorit som jag tjatat på Fryxarna länge att dom ska släppa.
Jag har nog spelat det ett drygt tiotal gånger genom åren på Lincon och stödde kickstartern.

Spelet skiner som bäst när man spelar 2vs2 med ett starkt lag-element och är ett skoj krigsspel med ett pussel av resursinsamling och jakt på uppgraderingar av ens enheter.

Det mest unika är att man börjar med alla spelpjälser i spel från start (400 stycken) varpå ett frenetiskt stridande börjar och snart så har så pass mycket strykt med på båda sidor så spelplanen är halvtom och en stor del av spelet sedan blir en jakt på att få in så mycket förstärkningar som möjligt på båda sidor för att kunna utnyttja motståndarnas svageter.

Två tummar upp från mig   :up:
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Delirium

Ska vi redan nu boka ett parti på FF hösten 2022 (optimistiskt) eller våren 2023?  :mrgreen:
1914

Scipio

Citat från: Delirium skrivet 25 oktober 2021 kl. 11:50:03
Ska vi redan nu boka ett parti på FF hösten 2022 (optimistiskt) eller våren 2023?  :mrgreen:
Det är taget  :D
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Granlid

Fick äran att spela detta med Roger tidigt, så jag är gärna med när det äntligen kommer.
Friendly fire isn't.

Delirium

1914

EvilSpook

Hoppas man kan få spelet med NATO-symboler istället för figurer.
Och kompletta kartor för Himlen, Helvetet och det emellan. :roll:

Då är jag övertygad!
//EvilSpook

Scipio

Citat från: EvilSpook skrivet 25 oktober 2021 kl. 15:18:28
Hoppas man kan få spelet med NATO-symboler istället för figurer.
Och kompletta kartor för Himlen, Helvetet och det emellan. :roll:

Då är jag övertygad!
//EvilSpook
Tror det är The Hell Game av Anders Fager som du menar här  :D
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

EvilSpook

Citat från: Scipio skrivet 25 oktober 2021 kl. 15:47:28
Tror det är The Hell Game av Anders Fager som du menar här  :D

Har både grundspelet och expansionen - de är helt ok! :-)
Förväntar mig inte något sånt från bröderna Fryxelius dock. Det är väsenskilt, bokstavligen.  :lol:

//EvilSpook