Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

LinCon 2022 • 26-29 maj

Startat av Rydfalk, 5 maj 2022 kl. 21:49:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Rydfalk

Inser när Björn skrev om WiF att vi inte har nån allmän diskussionstråd för LinCon... ja, innan nu då.
Vi rullar på det vanliga med tjuvstart på onsdagen den 25:e, åtminstone en beställning av Thai-Kina-käk och ett försök till en pubträff. Ja, ni vet.
"Hoppas det regnar i sommar!"

BjornH

 :up:

Vad bra! Jag började undra om vi skulle bli ensamma.

Rydfalk

Citat från: BjornH skrivet  6 maj 2022 kl. 17:42:14:up:

Vad bra! Jag började undra om vi skulle bli ensamma.
Nej, jag och Villiam kommer att hänga över nåt i alla fall.
"Hoppas det regnar i sommar!"

Rydfalk

Det är lite tyst här mot hur det brukar låta. Några av oss kommer i alla fall att vara på plats. Villiam och en del av de andra Linköpings "ungdomarna" kommer nog så det blir nog inte vara tomt. 
"Hoppas det regnar i sommar!"

Klas Malmström

Jag kommer nog att dyka upp någon/några dag(ar)....
Klas Malmström
Linköping

BjornH

Tyvärr inget helhelgs-WiF, däremot kanske ett kortare scenario!

Jag kommer ha med mig History of Civilizations (som jag skrev en tråd om här tidigare) för den som vill testa.

Delirium

Ha så kul på Lincon, tyvärr sammanfaller det med annat för undertecknad men är som alltid med er i tankarna i C-huset, härligt att allt är tillbaka som vanligt.
1914

Rydfalk

Onsdagen och torsdagen var i princip helt döda vad det gäller besökare. Jag och Villiam fick en del spelat men det var svårt att få in besökare i ett tomt rum. På fredagen och lördagen lossnade det och det var i alla fall ok. Tror att det var hyfsat med besökare på konventet men vi hade sällan den där kritiska massan som behövs för att locka in fler. Vi får se hur det ser ut nästa år.

Vi experimenterade med tyg och tärningsunderlägg för att få bättre akustik, svårt att säga hur det utföll.

Rullar nästa år som vanligt så får vi se om det blir lite fler.
"Hoppas det regnar i sommar!"

BjornH

Vi körde Episka Konflikter nästan som vanligt, bara en av sönerna med denna gång så inte riktigt som under per-pandemisk era. Hade tack vare Jocke säkrat ett låne-ex av World in Flames utifall att det trots allt skulle bli av. Tommy var på hugget och började sätta upp redan på onsdagkvällen medan vi spelade Railways of Great Britain. På torsdagen blev det WiF för hela slanten, vi körde jag min son Hugo, Tommy och Nisse (barn till en av mina vänner från Sundsvall). På fredagen blev det lite morgon-WiF och sedan framåt eftermiddagen/kvällen en omgång History of Civilizations in till natten (körde dock bara t.o.m. age 3 inte 5). På lördagen körde vi WiF till ca kl. 18-19 och då hoppade vår tysk Nisse av och ersattes av Jocke, samt att Fred från Oslo, som var en förbipasserande WiF-entusiast, hoppade in. Sedan packade vi ihop och det blev en radda andra spel med GOSSarna Multing och Anders.

Vi hade inte superambitiöst arr detta år, mer ett rum bara. Och besökarna som faktiskt spelade var mest bekanta. Det var ganska många som kom och spanade dock, och vi hade kul!

thermopylai

Jag hade ett superkul Lincon, där jag faktiskt fick spela 3 av de 4 spel jag hade med!

Bl.a. några gamla favoriter: Imperial Struggle och Princes of the Renaissance mot nytt motstånd. Och stort friform figurspelsdiorama.
Blev introducerad till några nya kortare spel som var över förväntan: Command & Colors Ancients, Space Lane Traders (prototyp med kickstarter i juni), Food Chain Magnate, Tinner's Trail, Railways of Eastern US.

Men höjdpunkten var nog att få prova WiF CE för första gången, även om jag spelat WiF 5 ed i flera år. Hade utmärkt intro regelstöd från de andra spelarna. Lyxigt med de nya komponenterna, mountade kartor, alla combat units är unika!

Tack alla!
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Elias Nordling

Hur gick det i Imperial Struggle?
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

thermopylai

Min motspelare gav sig efter 7-årskriget.
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Elias Nordling

"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

thermopylai

Frankrike och han hade inte spelat spelet tidigare :-/
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Elias Nordling

Goda förutsättningar för seger :-)
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"