Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire XII • 24 - 26/2 2023 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 21 september 2022 kl. 23:22:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

David Sunnergren

Citat från: Scipio skrivet 31 januari 2023 kl. 22:00:40Har inte något planerat för torsdag förmiddag heller.

Skulle kunna vara ett bra tillfälle att köra Sixteen Thirty Something?
Det finns plats för upp till 6 spelare.

Ingen aning om vad det är för spel ännu, men det låter skitbra ändå. Jag ägnar gärna torsdag förmiddag till det spelet.

Jag är med!

David Sunnergren

Citat från: Jon skrivet  1 februari 2023 kl. 07:22:11Det blir tyvärr avbokning från FF för mig. Min mor har planerat ett kombinerat 65års/gå-i-pension-kalas på lördagen, det finns tyvärr inga möjligheter att lösa den krocken.

Trist. Vi får hoppas på bättre tur nästa gång.

Scipio

Citat från: David Sunnergren skrivet  1 februari 2023 kl. 09:56:37
Citat från: Scipio skrivet 31 januari 2023 kl. 22:00:40Har inte något planerat för torsdag förmiddag heller.

Ingen aning om vad det är för spel ännu, men det låter skitbra ändå. Jag ägnar gärna torsdag förmiddag till det spelet.

Jag är med!
Ett klassiskt Martin Wallace-spel och temat tillsammans med plats för 6 spelare gör att det återkommer till spelbordet rätt ofta.

Men blir vi inte 4-6 spelare så kan vi tillbringa förmiddagen med att sätta upp förbereda och kanske köra lite scenarios på EU:POP i väntan på att Götlaborgarna dyker upp vid lunch.
"Randomization is too important to be left to chance"

David Sunnergren

Citat från: Scipio skrivet  1 februari 2023 kl. 11:49:34
Citat från: David Sunnergren skrivet  1 februari 2023 kl. 09:56:37

Jag är med!
Ett klassiskt Martin Wallace-spel och temat tillsammans med plats för 6 spelare gör att det återkommer till spelbordet rätt ofta.

Men blir vi inte 4-6 spelare så kan vi tillbringa förmiddagen med att sätta upp förbereda och kanske köra lite scenarios på EU:POP i väntan på att Götlaborgarna dyker upp vid lunch.

:up:

Andreas Lundin

Vänta här nu, vi måste också få tid att äta, drick och sitta i soffan och dega.  :D
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Elias Nordling

Jag och Andreas Lundin vill spela SpaceCorp. Jon föll bort. Nån annan som är på? Man kan vara fyra men det är utmärkt på tre.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Scipio

Citat från: Andreas Lundin skrivet  1 februari 2023 kl. 12:35:13Vänta här nu, vi måste också få tid att äta, drick och sitta i soffan och dega.  :D
Det kommer säkerligen bli gott om chillaxande också    :up:
"Randomization is too important to be left to chance"

Rydfalk

Avhopp!

Vi har plötsligt två rum lediga på onsdagen!
"Hoppas det regnar i sommar!"

Rydfalk

Citat från: Elias Nordling skrivet  1 februari 2023 kl. 12:40:48Jag och Andreas Lundin vill spela SpaceCorp. Jon föll bort. Nån annan som är på? Man kan vara fyra men det är utmärkt på tre.
När? Mitt spelschema gapar oftast tomt.
"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

Det blir en lektion EUPOP för ca sex mannar på fredagkvällen.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

thermopylai

"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Delirium

Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Fredrik H

Elias Nordling

Förra FFdL pratade vi lite om John Butterfield och Ambush! Nån som är sugen på att spela Ambush som Co-op?
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Folket