Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire XII • 24 - 26/2 2023 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 21 september 2022 kl. 23:22:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 Gäster tittar på detta ämne.

Scipio

"Randomization is too important to be left to chance"

Scipio

Elias Nordling

Dags att spika schemat så jag vet vilka regler som ska pluggas och spel som ska tas med. Jag har lördagen kvar. Jag är sugen på artt inte spela ett spel där sex spelare är länder på 1600-1700-talet och inget har hänt när man är klar. Förslag som snurrat är SpaceCorp och Ambush som Co-op. Jag är öppet för annat också.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Scipio

Citat från: Elias Nordling skrivet 16 februari 2023 kl. 09:22:20Jag är sugen på artt inte spela ett spel där sex spelare är länder på 1600-1700-talet och inget har hänt när man är klar.
Nu är du gnällig jag kan garantera att känslor kommer att ha blivit stötta och glåpord utväxlats!   :twisted:   :D

Scipio

Sedan vill jag också tillägga att vissa av oss faktiskt uppskattar pensionärs-tempot som 1600-1700-tals-spelen erbjuder. 

thermopylai

Citat från: Scipio skrivet 16 februari 2023 kl. 10:13:13Sedan vill jag också tillägga att vissa av oss faktiskt uppskattar pensionärs-tempot som 1600-1700-tals-spelen erbjuder. 

Amen!
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Elias Nordling

Det var inte menat som gnäll. Ibland ÄR jag verkligen på riktigt sugen på att spela ett spel där sex spelare är länder på 1600-1700-talet och inget har hänt när man är klar. Jag är bara inte sugen på det just nu.

FRVO

Jag har inget bokat för lördagen och söndagen. Säg till om något parti saknar spelare eller om någon vill spela något av följande: LoB (Last Chance for Victory eller To Take Washington), Unconditional Surrender, Inferno, Die Festung Hamburg, Något ur 1985-serien, Churchill, Pacific War, Empire of the Sun, Vietnam 65-75, Ardennes 44, Stalingrad 42, eller Sekigahara.

Elias Nordling

Om vi inte är färdiga med Hamburg på lördagen skulle vi ju kunna fortsätta, annars kan jag tänka mig annat på den listan också. Stalingrad och Ardennerna hinner man inte på en dag, kanske nåt kortscenario. 1985 skulle jag villhöva en ny chans på. Vietnam villhöver jag också lära mig, och kan tänka mig spela nåt mer ur Pacific War.

Gbroger

Hej! Jag är nykomling och kommer fredag. Jag kör gärna twilight struggle, COIN och battlestar galactica. Ser fram mot en spännande upplevelse!

Delirium

Jag tycker vi måste hålla isär 1600-1700-talsspelen som utspelar sig på en slagfältskarta där ingenting händer och 1600-1700-talsspelen som är på en Europakarta där ingenting händer. ;)
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

David Sunnergren

Citat från: Delirium skrivet 17 februari 2023 kl. 10:18:24Jag tycker vi måste hålla isär 1600-1700-talsspelen som utspelar sig på en slagfältskarta där ingenting händer och 1600-1700-talsspelen som är på en Europakarta där ingenting händer. ;)

Absolut! I det senare fallet händer ju ingenting så mycket snabbare...

thermopylai

Citat från: David Sunnergren skrivet 17 februari 2023 kl. 10:34:31
Citat från: Delirium skrivet 17 februari 2023 kl. 10:18:24Jag tycker vi måste hålla isär 1600-1700-talsspelen som utspelar sig på en slagfältskarta där ingenting händer och 1600-1700-talsspelen som är på en Europakarta där ingenting händer. ;)

Absolut! I det senare fallet händer ju ingenting så mycket snabbare...

:lol:
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

FRVO

Citat från: Elias Nordling skrivet 16 februari 2023 kl. 17:43:04Om vi inte är färdiga med Hamburg på lördagen skulle vi ju kunna fortsätta, annars kan jag tänka mig annat på den listan också. Stalingrad och Ardennerna hinner man inte på en dag, kanske nåt kortscenario. 1985 skulle jag villhöva en ny chans på. Vietnam villhöver jag också lära mig, och kan tänka mig spela nåt mer ur Pacific War.

Vi kör väl vidare med Hamburg tills vi kan säga att någon "vunnit". Tar med 1985 (Sacred Oil och DNL). Insåg att jag inte klippt Vietnam (endast spelat på Vassal) så den får stanna hemma. Tar med Pacific War men vet inte om jag vågar släppa dig nära det efter förra året. Har spelat en hel del PW under året och tvetydigheterna i reglerna blir inte färre med mer erfarenhet. Snarare tvärtom...

Rydfalk

LördagsQuizz och Seminarium/Workshop
Lagt in vår Quizz och det planerade seminariet i spelschemat som - vad vi i branschen kallar - "schemabrytande" aktiviteter. Det är ingen anmälan och vill man slippa så slipper man.
"Hoppas det regnar i sommar!"