Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Spelrapportering - World in Flames - Linköping

Startat av David Sunnergren, 24 september 2022 kl. 20:03:00

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

David Sunnergren

Ju fler bra spel jag spelar desto mer ser jag bristerna i WiF, men det är bara att gilla läget du jag tycker spelet är jäkligt kul

Delirium

Jag tycker alltid det är kul att läsa om WiF-rapporter, faktiskt nästan det enda spel jag "kan" som jag tycker är kul att detaljfölja när andra spelar. Jag tror du sammanfattar det rätt bra där, visst har WiF brister, men jag har hittills inte träffat någon som spelat det som inte tycker det är just jäkligt kul. Jag tror det är för att spelet, trots att simulationen blir lite vild ibland faktiskt får in alla länderna och alla vapenslagen på ungefärligen lika villkor: du känner att du faktiskt kan styra allt.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Strv102r

Jag har aldrig testat spelet, men tycker den alternativa historien är intressant.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

David Sunnergren

Vi har kommit vidare i spelet och är nog inne i maj/juni-43. Det händer mycket både offensivt och defensivt på båda sidor just nu.

Västallierade håller som bäst på att etablera brohuvuden, medan axis fortsätter att säkra medelhavet och trycker på i mellanöstern.

Första etableringen var i norra Tyskland, men den blev snabbt utkastad

Lyckad men utslagen.JPG

Andra runt Brest och den är nu etablerad

Etablerad.JPG

Och senaste var lite halvmisslyckad i Antwerpen, och där har vi inte hunnit se hur det slutar ännu

senaste.JPG

Runt Gibraltar har det stått stilla ett tag, men nu verkar axis ha möjlighet att göra nya försök att inta klippan.   

Gibraltar.JPG

img_1794b.jpg

I Sovjet går kriget mycket långsamt framåt och där är väl frågan hur mycket mark de klarar av att ta innan Sovjet orkar börja motanfalla.

img_1795.jpg   

David Sunnergren

Tyskland har länge laddat upp för att alliera in Persien men inte lyckats hålla supply till det. Nu föregick Sovjet tyskarna genom att presumtivt anfalla Persien och inta huvudstaden.

Persien.JPG

Japans krig mot Sovjet står still. Och efter att USA gjorde en misslyckad invasion i Japans hemland har all kraft gått till att plocka hem trupper.

Misslyckad.JPG

Vid invasionsförsöket gjorde USA stor skada på Japans armada av CV-plan så tillfälligt dominerar USA vattnet söder om Japan och står uppställt för en ny invasion

Förberedelse.JPG

Och i Kina har Japan blivit tvungen att lämna mycket land tillbaka till Kina

Kina.JPG

img_1796.jpg

img_1797.jpg

img_1798.jpg       

jerry

Citat från: David Sunnergren skrivet  4 mars 2023 kl. 15:41:22Tyskland har länge laddat upp för att alliera in Persien men inte lyckats hålla supply till det. Nu föregick Sovjet tyskarna genom att presumtivt anfalla Persien och inta huvudstaden.

Persien.JPG

Japans krig mot Sovjet står still. Och efter att USA gjorde en misslyckad invasion i Japans hemland har all kraft gått till att plocka hem trupper.

Misslyckad.JPG

Vid invasionsförsöket gjorde USA stor skada på Japans armada av CV-plan så tillfälligt dominerar USA vattnet söder om Japan och står uppställt för en ny invasion

Förberedelse.JPG

Och i Kina har Japan blivit tvungen att lämna mycket land tillbaka till Kina

Kina.JPG

img_1796.jpg

img_1797.jpg

img_1798.jpg       

Häpp ..... vad är det för hemmagjort papper med konvojrutter jag ser till höger ....?
Kan man få se den i helt format .....?
Nu spelas WIF på 5 pers samt red barricades på 2 man
Empires in arms kollapsade

BjornH

David Sunnergren

Citat från: jerry skrivet  4 mars 2023 kl. 20:47:26Häpp ..... vad är det för hemmagjort papper med konvojrutter jag ser till höger ....?

Om det är detta du syftar på så är det för att lägga ut rådande väder, på bilden är det fint i hela världen.

Skärmklipp.JPG

jerry

Citat från: David Sunnergren skrivet  4 mars 2023 kl. 22:14:32
Citat från: jerry skrivet  4 mars 2023 kl. 20:47:26Häpp ..... vad är det för hemmagjort papper med konvojrutter jag ser till höger ....?

Om det är detta du syftar på så är det för att lägga ut rådande väder, på bilden är det fint i hela världen.

Skärmklipp.JPG

Nope... det skymtar ett papper på nedre bilden i nedre högra hörnet. Under spånskivan... (?)
Jag har gjort något liknande men denna ser bättre ut...
Måste ha med konvojrutterna att göra (enligt min uppfattning)

David Sunnergren

Citat från: jerry skrivet  5 mars 2023 kl. 12:37:47
Citat från: David Sunnergren skrivet  4 mars 2023 kl. 22:14:32

Aha, ja det är nog konvojer/sjözoner som överblick. Har inget minne av att CW använder den just nu. Han som gjort den är på semester just nu, men kan nog få tilgång till filen vartefter.

Skärmklipp.JPG

Nope... det skymtar ett papper på nedre bilden i nedre högra hörnet. Under spånskivan... (?)
Jag har gjort något liknande men denna ser bättre ut...
Måste ha med konvojrutterna att göra (enligt min uppfattning)

jerry

Under er production-chart, på nedersta bilden i senaste bildserien, sticker det ut ett papper som ser ut att kunna vara något med konvojrutter.
Skulle gärna se det i helbild, har som sagt gjort en egen sådan, men letar efter något bättre 

David Sunnergren

Jäklig konstig kommentering jag gjorde mitt i det citerade igår. Måste ha varit trött.

Ja det ser ut som en gammal sjözon/konvojlapp.

Ska försöka få tag i filen när tillverkaren kommer hem från semester

jerry

David Sunnergren

Citat från: jerry skrivet  6 mars 2023 kl. 15:05:15Under er production-chart, på nedersta bilden i senaste bildserien, sticker det ut ett papper som ser ut att kunna vara något med konvojrutter.
Skulle gärna se det i helbild, har som sagt gjort en egen sådan, men letar efter något bättre 

Tydligen filen är tydligen nedladdad från bgg. Den är tyvärr ej uppdaterad för senaste versionen av spelet med med mindre handpåläggning lär det gå att fixa.

Vi har en till variant tror jag som jag ska försöka få loss.

jerry

tackar ödmjukast om du kan fixa denna.............