Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Modern grupps strid

Startat av derf, 1 september 2023 kl. 18:11:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

derf

Ni som lever i krigsspelsvärlden. Grupps/plutons strid är något jag finner oroväckande intressant. Finns det något spel som grottar ner sig i det likt asl men med moderna vapen?
Kompani storlek kanske funkar det med.

Strv102r

Lock n Loads Heroes of the Gap kommer jag att tänka på Finns väl fler i den serien. Om modernt inkluderar 80-talet dvs.
Ola Palmquist. Spelar nu:   GMT Roads to Leningrad, därefter GMTs Army Group Center, SPIs Panzergruppe Guderian, S&T Smolensk,  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

jerry

Citat från: derf skrivet  1 september 2023 kl. 18:11:32Ni som lever i krigsspelsvärlden. Grupps/plutons strid är något jag finner oroväckande intressant. Finns det något spel som grottar ner sig i det likt asl men med moderna vapen?
Kompani storlek kanske funkar det med.

By the way ... du bor tämligen nära Sölvesborg
Där finns en nystartad spelförening som kör moderna taktiska strider med miniatyrfigurer o tanks (micro, tabletop) då o då
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

derf

Jerry vi har spelat worldwar på sölcom och det där andra världskrigsspelet med små plastgubbar ihop

derf

Jag har burning bridges och op garbo i L&L serien. Jag ska ge dem ett nytt försök

jerry

Citat från: derf skrivet  2 september 2023 kl. 19:08:19Jerry vi har spelat worldwar på sölcom och det där andra världskrigsspelet med små plastgubbar ihop

O my god
Där ser man 👻 nu vet jag vem du är 😅
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

Scheuer

Avalon Hills urgamla Fire Power. Varje bricka är en man, en hex 5 meter. Men menar du samma skala som ASL så heter spelet du letar efter MBT.

Strv102r

Kom att tänka på det här...

Ola Palmquist. Spelar nu:   GMT Roads to Leningrad, därefter GMTs Army Group Center, SPIs Panzergruppe Guderian, S&T Smolensk,  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Peojon

SPI's Cityfight var nog på den nivån.
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

jerry

Citat från: Peojon skrivet  5 september 2023 kl. 12:04:58SPI's Cityfight var nog på den nivån.

Äger ett cityfight men har aldrig testat, dessvärre
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

ErikLj

Citat från: derf skrivet  1 september 2023 kl. 18:11:32Ni som lever i krigsspelsvärlden. Grupps/plutons strid är något jag finner oroväckande intressant. Finns det något spel som grottar ner sig i det likt asl men med moderna vapen?
Kompani storlek kanske funkar det med.
Assault och Mech War2

EvilSpook