Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire XVII • 1/10 - 5/10 2025 • DISKUSSIONSSTRÅD

Startat av Rydfalk, 25 februari 2025 kl. 17:37:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

David Sunnergren

Citat från: ErikLj skrivet 13 augusti 2025 kl. 15:52:10Austerlitz, Rising eagles, funkar på 2 till 4
https://boardgamegeek.com/boardgame/200247/austerlitz-1805-rising-eagles

Skulle gärna spela detta med dig någon gång (äger det och har spelat det någon/några gånger). Tyvärr är jag bara på plats en heldag denna gång och då ska jag speltesta Rogers multiplayer.

Scipio

Fyll gärna i spelschemat som Rydfalk har delat om du har något planerat.
Gör gärna det även om erat spel är fullbokat och inte längre söker spelare.
Anledningen till det är att det är så mycket roligare för alla deltagare att kunna se lite av vad som är på gång att spelas på plats när det väl är dags.   :up:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1r3Jbi0zF-yaDLmb6dXrJCqQAFrRj_qfH5L4DPPB2vgY/edit?pli=1&gid
(Kan du inte editera i formuläret skriv en rad här eller skicka ett PM till avatar_Rydfalk 
"Randomization is too important to be left to chance"

trs62

Funderar på att köra "Flat Top" (battleline/AH) med C3-I
Dvs man vet bara det man sett, hört eller fått meddelande om.

Finns det någon som kan vara intresserad av detta?

jerry

Citat från: trs62 skrivet 20 augusti 2025 kl. 15:34:41Funderar på att köra "Flat Top" (battleline/AH) med C3-I
Dvs man vet bara det man sett, hört eller fått meddelande om.

Finns det någon som kan vara intresserad av detta?

Nu känner jag att jag missar något
Nu spelas WIF på 5 pers samt red barricades på 2 man
Empires in arms kollapsade

Rydfalk

"Hoppas det regnar i sommar!"

Scipio

Awsome! Hoppas på lapp på luckan snart!   :ultra:

Rexpress

Vi är tre amatörmässiga krigsspelare som kommer till FF för första gången. Vi har enklare titlar som C&C: Napoleonics, Twilight struggle, Triumph & Tragedy, Maria/Friedrich, Combat Commander och liknande bakom oss i små portioner.

Vi kommer fredag vid lunch, kanske 13-tiden, och jag tror att jag talar för oss alla när jag säger att vi gärna deltar i ett Here I stand tillsammans under lördagen, men gärna fyller fredagen och söndagen med lite "kortare" titlar som inte behöver dra in på sena nattkröken eller lämnas oavslutade.

Ge gärna förslag, vi är öppna för det mesta och behöver inte spela tillsammans, helst då med undantaget HIS. Har förstått att det kommer någon form av bokningslista framöver, så denna posten ämnar inte boka (annat än HIS då), bara egga sinnet.

Scipio

Citat från: Rexpress skrivet 22 augusti 2025 kl. 15:50:35Vi är tre amatörmässiga krigsspelare som kommer till FF för första gången. Vi har enklare titlar som C&C: Napoleonics, Twilight struggle, Triumph & Tragedy, Maria/Friedrich, Combat Commander och liknande bakom oss i små portioner.

Vi kommer fredag vid lunch, kanske 13-tiden, och jag tror att jag talar för oss alla när jag säger att vi gärna deltar i ett Here I stand tillsammans under lördagen, men gärna fyller fredagen och söndagen med lite "kortare" titlar som inte behöver dra in på sena nattkröken eller lämnas oavslutade.

Ge gärna förslag, vi är öppna för det mesta och behöver inte spela tillsammans, helst då med undantaget HIS. Har förstått att det kommer någon form av bokningslista framöver, så denna posten ämnar inte boka (annat än HIS då), bara egga sinnet.

Skoj med tre nya ansikten!

Spelschemat som alla pratar om kan ni hitta här: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1r3Jbi0zF-yaDLmb6dXrJCqQAFrRj_qfH5L4DPPB2vgY/edit?pli=1&gid=0#gid=0

Jag har en plats ledig på lördagen om någon är villig för "Time of Troubles" som är en speltest på ett Here I Stand baserat spel för fyra spelare.

På söndag så brukar det vara standard med att dra ihop till ett gäng kortare spel som avslutning, oftast så brukar det inte planeras i förväg utan hittas på lite spontant på plats.

Vill ni dra ihop till Here I Stand på lördagen så rekommenderar jag att ni skriver in det i spel-schemat och sedan skriver i den här tråden att ni söker X ytterligare spelare, det brukar fungera.  :)

Välkomna!

Rydfalk

FF är slutsålt!

Du kan sätta upp dig som reserv, vi får ofta nåt återbud.

Scipio

Citat från: Rydfalk skrivet 23 augusti 2025 kl. 08:08:08FF är slutsålt!

Lapp på luckan!  :ultra:

Men som sagt, är du sugen på att åka men inte har hunnit anmäla dig ännu så passa på att göra det snarast, det är alltid några deltagare som olyckligtvis drabbas av livet, hälsan eller familjen och tvingas avboka.
Så en tidig reservplats har alltid tidigare räckt för att få en ordinarie plats innan FF drar igång.

Manassas

Är väldigt peppad på mitt första Friendly Fire!

Har sett att Downfall 1942-45 och The Dark Valley nämnts här i trådarna. Jag har varit sugen på att testa dessa länge. Har inte spelat dem, men läser gärna in mig på regler i förväg! Så hojta till om nån vill ha motstånd på dessa.

Själv tänkte jag ta med mig A Most Fearful Sacrifice och även splitter nya Rock of Chickamauga, om det hinner komma, men Kickstarter-kopiorna har simmat över Atlanten vet jag, så det borde hinna hit. Letar efter motspelare på dessa två! Jag kan spelen mycket bra (har redan plöjt regelboken till Chickamauga) och lär gärna ut på plats om det önskas. Och hoppas det finns tillräckligt stora bord :)

Om det planeras en omgång Fire in the Lake så är jag mycket intresserad. Har spelet, men inte kunnat testa pga brist på motstånd :( och Trung-boten verkar jäkligt omständig...

Om någon är intresserad av att testa två snabbare spel (kanske en söndags-aktivitet) så hade det varit kul att köra Worthingtons Chancellorsville 1963 och 1944 Battle of the Bulge.

/Lars
Look out for your left, you are turned.

ErikLj

Citat från: Manassas skrivet 23 augusti 2025 kl. 10:50:06Är väldigt peppad på mitt första Friendly Fire!

Har sett att Downfall 1942-45 och The Dark Valley nämnts här i trådarna. Jag har varit sugen på att testa dessa länge. Har inte spelat dem, men läser gärna in mig på regler i förväg! Så hojta till om nån vill ha motstånd på dessa.

Själv tänkte jag ta med mig A Most Fearful Sacrifice och även splitter nya Rock of Chickamauga, om det hinner komma, men Kickstarter-kopiorna har simmat över Atlanten vet jag, så det borde hinna hit. Letar efter motspelare på dessa två! Jag kan spelen mycket bra (har redan plöjt regelboken till Chickamauga) och lär gärna ut på plats om det önskas. Och hoppas det finns tillräckligt stora bord :)

Om det planeras en omgång Fire in the Lake så är jag mycket intresserad. Har spelet, men inte kunnat testa pga brist på motstånd :( och Trung-boten verkar jäkligt omständig...

Om någon är intresserad av att testa två snabbare spel (kanske en söndags-aktivitet) så hade det varit kul att köra Worthingtons Chancellorsville 1963 och 1944 Battle of the Bulge.

/Lars
Jag kör gärna i första hand
Downfall och i andra TDV.  Änländer torsdag förmiidad

Erik

Manassas

Citat från: ErikLj skrivet 23 augusti 2025 kl. 12:51:48
Citat från: Manassas skrivet 23 augusti 2025 kl. 10:50:06Är väldigt peppad på mitt första Friendly Fire!

/Lars

Erik

Är stort Butterfield-fan så det hade varit riktigt kul med Downfall. Laddat hem regelboken på GMT's sida. Anländer fredag förmiddag.
/Lars
Look out for your left, you are turned.

ErikLj

Citat från: Manassas skrivet 23 augusti 2025 kl. 13:28:16
Citat från: ErikLj skrivet 23 augusti 2025 kl. 12:51:48

/Lars

Erik

Är stort Butterfield-fan så det hade varit riktigt kul med Downfall. Laddat hem regelboken på GMT's sida. Anländer fredag förmiddag.
/Lars

Kul och jag ser fram emot det. Tar med spelet. Vi kan göra upp om detaljerna via email, erik@ljungberg.org

Rydfalk

Vi börjar att fylla på reservlistan. Ni kan också fundera på om ni vill ha en rumskompis?  :insecure: