Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire XVII • 1/10 - 5/10 2025 • DISKUSSIONSSTRÅD

Startat av Rydfalk, 25 februari 2025 kl. 17:37:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Villpower

Citat från: Scipio skrivet 27 augusti 2025 kl. 08:11:06Söker också en spelare till Time of Troubles på torsdag för att det ska bli ett parti då.
Det finns dock 3 platser lediga på torsdags-partiet då jag och Mikael hellre agerar spelledare för att andra ska kunna spela.
Mer information finns här: https://www.krigsspel.se/forum/index.php/topic,5367.0.html

Har suttit och övervägt om jag ska skippa torsdagen eller inte, men jag tror jag precis övertalade mig själv att en hel dag av att speltesta ToT låter som en rätt bra torsdag  8)

Skriver upp mig på det givet att det inte blir protester på hemmafronten.
Delad ångest är dubbel glädje!

Scipio

Citat från: Villpower skrivet 27 augusti 2025 kl. 18:41:46
Citat från: Scipio skrivet 27 augusti 2025 kl. 08:11:06Söker också en spelare till Time of Troubles på torsdag för att det ska bli ett parti då.
Det finns dock 3 platser lediga på torsdags-partiet då jag och Mikael hellre agerar spelledare för att andra ska kunna spela.
Mer information finns här: https://www.krigsspel.se/forum/index.php/topic,5367.0.html

Har suttit och övervägt om jag ska skippa torsdagen eller inte, men jag tror jag precis övertalade mig själv att en hel dag av att speltesta ToT låter som en rätt bra torsdag  8)

Det glädjer mig mycket att du är sugen på att testköra ToT mer.
Du var ovärderlig hjälp på LinCon när du höll i stora delar av "alfa-builden" av ToT medan jag gjorde snabba justeringar "Live".  :lol:

Nu är vi fem iterationer längre fram och betastandet är i slutfasen och vi har börjat med test av balansen nu så mycket har hänt.  :up:
"Randomization is too important to be left to chance"

David Sunnergren

Citat från: Johan G skrivet 27 augusti 2025 kl. 10:01:34Hur dags äter ni lunchen? Jag kommer till stationen 12.58, om SJ inte försenar mig.

Tänkte ta en promenad med rullväskan sen, så framme typ 13.35?

Är sugen på att spela GMT For the People torsdag eftermiddag eller söndag, men öppen för annat också.

Hinner man det på en halv dag? Det jag aldrig att vi har gjort när jag spelat (snarare tre, fyra, fem halvdagar)

Johan G

Citat från: David Sunnergren skrivet 27 augusti 2025 kl. 23:22:38
Citat från: Johan G skrivet 27 augusti 2025 kl. 10:01:34Hur dags äter ni lunchen? Jag kommer till stationen 12.58, om SJ inte försenar mig.

Tänkte ta en promenad med rullväskan sen, så framme typ 13.35?

Är sugen på att spela GMT For the People torsdag eftermiddag eller söndag, men öppen för annat också.

Hinner man det på en halv dag? Det jag aldrig att vi har gjort när jag spelat (snarare tre, fyra, fem halvdagar)

Hej, nej det kanske är orealistiskt med FTP, åtminstone om man inte är så inläst. Har kört solo mest för att komma in i det lite.

Scipio

Mycket roligt att se att så många spännande aktiviteter börjar dyka upp i FF-schemat!  :up:

Skärmklipp.JPG

Har du ännu inte lagt in din planerade i schemat så passa på att göra det nu!

tobias

Citat från: Scipio skrivet 27 augusti 2025 kl. 20:51:33
Citat från: Villpower skrivet 27 augusti 2025 kl. 18:41:46

Det glädjer mig mycket att du är sugen på att testköra ToT mer.
Du var ovärderlig hjälp på LinCon när du höll i stora delar av "alfa-builden" av ToT medan jag gjorde snabba justeringar "Live".  :lol:

Nu är vi fem iterationer längre fram och betastandet är i slutfasen och vi har börjat med test av balansen nu så mycket har hänt.  :up:

Jag hugger sista platsen där på torsdagen i schemat, vill ju testa detta.  :)
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

Johan G

Så? Kommer redan till torsdag 1330 nån gång så öppen för spel från och med pass 2.

Hakar gärna på Maria på söndagen, som verkar aktuellt, för visst har nån annan tänkt ta med det.

Scipio

Citat från: tobias skrivet  6 september 2025 kl. 00:54:11Jag hugger sista platsen där på torsdagen i schemat, vill ju testa detta.  :)
Grymt!
Lapp på luckan på Time of Troubles just nu.  :up:

ErikLj

Citat från: Johan G skrivet  6 september 2025 kl. 07:34:42Så? Kommer redan till torsdag 1330 nån gång så öppen för spel från och med pass 2.

Hakar gärna på Maria på söndagen, som verkar aktuellt, för visst har nån annan tänkt ta med det.
Tar med Maria och spelar på söndag

Erik

Delirium

Svårt att se planerna växa fram nör jag inte kan komma den här gången pga annat roligt som händer. Men till våren smäller det igen, då jäklar. Önskar er ett toppkonvent!
Empires in Arms
Civil War
(Är det 90-tal igen??)

thermopylai

Uurrrgghh! Vet inte om det är 2:a eller 3:e FF på raken som krockar med en barnhelg för mig.  :(
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Rydfalk

Citat från: thermopylai skrivet  8 september 2025 kl. 10:36:07Uurrrgghh! Vet inte om det är 2:a eller 3:e FF på raken som krockar med en barnhelg för mig.  :(

:shock: Hur ser v.8 ut?

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

thermopylai

Tyvärr vet jag nog inte det säkert förrän runt jul. Tack för att du frågar!
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

ErikLj

Citat från: thermopylai skrivet  8 september 2025 kl. 10:36:07Uurrrgghh! Vet inte om det är 2:a eller 3:e FF på raken som krockar med en barnhelg för mig.  :(
Lär barnen HiS, problem solved!

Scipio

Väldigt roligt att se att vi kommer att få så många förstagångs-besökare på denna Friendly Fire!   :up:

För er som deltar för första gången så har vi lite tips på vår hemsida på vilka förväntningar man kan ha och hur man får ut det mesta av krigsspelsträffarna: https://krigsspel.se/wordpress/events-start/

Passa även på att läsa Mikkos förträffliga artikel om hur han upplevde FF som en förstagångs-besökare: https://www.flintlockgames.com/friendly-fire-de-luxe-xvi/