Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

LinCon

Startat av Scipio, 26 april 2025 kl. 14:48:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Scipio

Tänkte åka till LinCon igen, någon fler krigsspelare som tänkte åka i år?
"Randomization is too important to be left to chance"

Klas Malmström

Citat från: Scipio skrivet 26 april 2025 kl. 14:48:27Tänkte åka till LinCon igen, någon fler krigsspelare som tänkte åka i år?
Är nog ganska troligt att jag är där....
Klas Malmström
Linköping

Delirium

Jag är där 1d4 dagar.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Rydfalk

Visst ja!  :o

Var så mycket strul i år att jag glömde skriva nåt!

LiU byggs om och det är tentaperiod. Detta gör att vi inte har två rum utan lite mer av ett och ett halvt i år.

Det stökiga Figg-rummet med figurspel och glada tillrop blir som vanligt ett rum.
Blipp-rummet med det lite mer städade spelen - och spelarna - delar i år med Axis & Allies.

Jag, Villiam, Otto och Robin roddar som vanligt. Vi öppnar väl när vi får på onsdagen och river på söndagsförmiddagen som det numera är traditionellt.

Vi demar och spelar väl som vanligt och sen får vi se hur mycket utrymme A&A behöver.
"Hoppas det regnar i sommar!"

chumchu

Jag kommer också förbi. Planen har varit att arra ett eget historiskt spelrum. Har dock tagit tid att få någon information om arrangemanget.

thermopylai

Jag är där
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Scipio

Citat från: chumchu skrivet 27 april 2025 kl. 12:20:24Jag kommer också förbi. Planen har varit att arra ett eget historiskt spelrum. Har dock tagit tid att få någon information om arrangemanget.
Intressant, vad skiljer det från det som spelas i krigsspelsrummet?  :)

chumchu

Finns nog överlappande publik. Vi tänkte lite lättare spel, inte bara konflikt, prototyper och fokus på att prata historia och historiebruk med en historielärare (jag) och en historiker (min kompis). Får se om vi gör något rum dock. Lincon har varit sega på att svara.

Scipio

Citat från: chumchu skrivet 29 april 2025 kl. 13:46:23Finns nog överlappande publik. Vi tänkte lite lättare spel, inte bara konflikt, prototyper och fokus på att prata historia och historiebruk med en historielärare (jag) och en historiker (min kompis). Får se om vi gör något rum dock. Lincon har varit sega på att svara.
Kul idè, hoppas ni får till det trots allt!

Blir det av ska jag se om jag kan ta med mig mina åsikter och närvara.  :)

Delirium

Lite oroväckande med ombyggnad och långa svarstider. Jag tror dock det är värt att komma och titta till det hela.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Rydfalk

Citat från: Delirium skrivet 30 april 2025 kl. 10:19:28Lite oroväckande med ombyggnad och långa svarstider. Jag tror dock det är värt att komma och titta till det hela.

Tror det är första gången under min hyfsat långa tid på LinCon som LiU renoverar C-huset så att det på allvar går ut över konventet. Att sedan Påsken och därmed Kristi flygare ligger som de ligger och gör att en tentaperiod hamnar här, det får väl Vatikanen ta på sig?

Sen har det varit längre svarstider då LinCon måste hantera vilka arrangemang och aktiviteter som ska få plats och inte...

Inte optimala året att försöka få med ett nytt arrangemang, så är det :(

pelle

Jag dyker upp. Kanske försöker lura någon att spela något väldigt gammalt spel. Kanske försöker demonstrera Warfighter om några vill prova (host, host).

Rydfalk

Citat från: pelle skrivet  1 maj 2025 kl. 20:26:43Jag dyker upp. Kanske försöker lura någon att spela något väldigt gammalt spel. Kanske försöker demonstrera Warfighter om några vill prova (host, host).
Testar gärna. Kanske lite World at War 85 också?

/Mikael

pelle

Citat från: Rydfalk skrivet  1 maj 2025 kl. 21:30:51
Citat från: pelle skrivet  1 maj 2025 kl. 20:26:43Jag dyker upp. Kanske försöker lura någon att spela något väldigt gammalt spel. Kanske försöker demonstrera Warfighter om några vill prova (host, host).
Testar gärna. Kanske lite World at War 85 också?

/Mikael

Det tycker jag! Jag håller mig till gamla WaW till vardags fortfarande, men har ett Starter Kit för WaW85 utskrivet jag kan värma upp med.

Scipio

Goda nyheter jag kan komma loss redan på onsdag den här gången.   :up: