Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Blippspel Galore XV: 16-18 januari 2026

Startat av Delirium, 7 oktober 2025 kl. 11:56:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Delirium

Mötesdeltagare! Det blir ett Blippspel Galore 2026, nu på vad vi tror är en perfekt helg: 16-18 januari!

Här nedan följer den traditionsenliga inbjudningstexten:

Vår lilla grupp av Göteborgs-med-omnejd-krigsspelare, under överinseende av marskalk Patrick bjuder härmed in er alla till Blippspel Galore nummer XV (tempus fugit). Plats är som vanligt lokalen i före detta biograf Svea, Sveaplan 29 (i den sk Linnéstaden) i Göteborg.

Vi öppnar på fredag eftermiddag, ca kl 16 och bommar igen på söndag eftermiddag ungefär samma tid.

Kyl, frys och matlagningsmöjligheter finns, kaffe och kaka ingår så klart men vi har i övrigt ingen kiosk eller försäljning. Det är tradition att gå till Gyllene Prag i samlad trupp på lördagen, i övrigt finns gott om butiker och restauranter i närheten.

Vi är glada om man anmäler att man tänker komma så vi har lite kunskap om hur mycket bordsutrymme och annat som behövs, men anmälan är inte bindande. Det kostar omkring hundra kronor att vara med hela helgen.

Ta gärna med plexiglas, det är en konstant bristvara. Det rekommenderas att åka kollektivt, vagn 1, 2 och 6 stannar vid Olivedalsgatan, annars är Linnéplatsen ADJACENT. Göteborg byggs om under det här decenniet, så var ute i god tid, särskilt om ni kör bil.

Varmt välkomna!

Patrick, Jonas och Björn

(och som vanligt Fannis ande)

Instructions d'Entré:

Ring upp samlingslokalen via porttelefonen som nu senast var betydligt mer funktionell och human än under tidigare år.
Empires in Arms
Civil War
(Är det 90-tal igen??)

Klas Malmström

Klas Malmström
Linköping

Maglica

Robert Maglica

Scipio

Osäker om jag kan få till det den helgen, men löser jag det så kommer jag!   :up:
"Randomization is too important to be left to chance"

aegneus

Det här var den helgen i Januari jag inte kan delta.

En ren dubbeletta. Jävlaförbannadehelvetessatansskit också!  :(

tinG

Nå,
Vem vill spela vad tillsammans med mig i januari?  :)
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Delirium

Har länge haft en idé om att smälla upp hela Napoleon's last gamble, alltså Bryssel med omnejd 15-19 juni inklusive Halkartan. Men kan vara för skrymmande för Galore.
Empires in Arms
Civil War
(Är det 90-tal igen??)

aegneus

Citat från: Delirium skrivet  9 oktober 2025 kl. 09:20:04Har länge haft en idé om att smälla upp hela Napoleon's last gamble, alltså Bryssel med omnejd 15-19 juni inklusive Halkartan. Men kan vara för skrymmande för Galore.

Blir det inte av där, är det kanske en Grand Campaign på en Grand Campaign en månad senare?

Jag vill minnas jag var gnällig över systemet men det tål säkert en omvärdering 🙂

folow

Mon centre céde, ma droite recule, situation excellente, j'attaque.

tinG

Citat från: Delirium skrivet  9 oktober 2025 kl. 09:20:04Men kan vara för skrymmande för Galore.

Det är nog inte så vansinnigt stort, jag får iaf plats med grundspelet på mitt vardagsrumsbord. Hal-kartan bara en om jag minns rätt.

Först till kvarn
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Frocken

Citat från: Delirium skrivet  7 oktober 2025 kl. 11:56:44Mötesdeltagare! Det blir ett Blippspel Galore 2026, nu på vad vi tror är en perfekt helg: 16-18 januari!

Japp, den helgen passar fint, jag räknar med att dyka upp.

Delirium

Citat från: Frocken skrivet 11 oktober 2025 kl. 12:54:24Japp, den helgen passar fint, jag räknar med att dyka upp.

Jag har ju lovat dig ett parti Game of Thrones!
Empires in Arms
Civil War
(Är det 90-tal igen??)

chumchu

Jofors

Hej!
Någon som är intresserad av att spela Next War? Har Polen och Vietnam själv men spelar gärna andra titlar också.
/Johan