Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Blippspel Galore XV: 16-18 januari 2026

Startat av Delirium, 7 oktober 2025 kl. 11:56:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

chumchu

Jag är intresserad. Tänker du på lördagen?

folow

Citat från: chumchu skrivet 20 november 2025 kl. 18:57:56Jag är intresserad. Tänker du på lördagen?
Jag tänkte nog så, ja, eventuellt med setup och regelgenomgång på fredag kväll.
Mon centre céde, ma droite recule, situation excellente, j'attaque.

Elias Nordling

Jag lutar åt att komma och är intresserad av att spela spelet.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

ErikLj

Intresserad av att vara med men för tidigt att boka en plats.

Delirium

Kul med stort intresse för Galore!
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Delirium

Citat från: folow skrivet 20 november 2025 kl. 18:38:09Hej!
Jag när en önskan om att spela ett parti Imperial Elegy på Galore 2026.

Det är ett spel med stora mekaniska influenser från Here I Stand där man spelar stormakter i Eurasien 1850-1920 med potential att avslutas med ett storkrig som kan likna, men inte alls är scriptat att vara precis som, första världskriget.

Spelet gör sig nog allra bäst på sex spelare, och tre stycken har redan uttryckt intresse. Jag postar här för att försöka fånga upp ytterligare intresserade.
Man får nog räkna med att det är åtminstone en (lång) heldagsaktivitet, men efter mitt soloparti för att lära mig reglerna tror jag att det kommer vara episkt!

Skriv här eller skicka PM om ni vill vara med!

Jag är självklart intresserad men låter tillresta ha företräde till bokningen och sätter mig på standby om det behövs.
Imperial Elegy
Space Empires

folow

Kul med så stort intresse. Det låter som att det är goda chanser att vi skall kunna få ihop ett parti Imperial Elegy så då sätter jag det som min plan för helgen!

/Filip
Mon centre céde, ma droite recule, situation excellente, j'attaque.

Bartanax

Hej!

Ny medlem här. Tänker komma på Galore i januari.

/Peter

Bartanax

Citat från: folow skrivet 20 november 2025 kl. 18:38:09Hej!
Jag när en önskan om att spela ett parti Imperial Elegy på Galore 2026.

Är gärna med på ett parti Imperial Elegy om det fortfarande finns hjärt- och stjärtrum.

Delirium

Hej Peter, intresset är stort för Elegy så jag räknar kallt med minst två partier, kanske samtidigt.  8)
Imperial Elegy
Space Empires

Kent

Citat från: aegneus skrivet  9 oktober 2025 kl. 10:49:16
Citat från: Delirium skrivet  9 oktober 2025 kl. 09:20:04Har länge haft en idé om att smälla upp hela Napoleon's last gamble, alltså Bryssel med omnejd 15-19 juni inklusive Halkartan. Men kan vara för skrymmande för Galore.

Blir det inte av där, är det kanske en Grand Campaign på en Grand Campaign en månad senare?

Jag vill minnas jag var gnällig över systemet men det tål säkert en omvärdering 🙂

Jag hade gärna testat detta

Kent

Räknar med att komma. Helst spelar jag Napoleons last gamble, annars hoppar jag gärna på Imperial elegy

Delirium

Jag är inte säker på att det finns utrymme eller intresse för Napoleonspelet men vi kan se.

Annars är jag också inne på att arrangera ett parti Game of Thrones med expansion så potentiellt 8 spelare...
Imperial Elegy
Space Empires

Kent

Man kan alltid hoppas :D , Jag får vara tidig och ta alla bord..... samt lura några att vara med.

chumchu

Nu har jag bokat tåg och boende = ). Väldigt pepp på att krigsspela. Har inget spel inbokat på söndagen än. Finns det någon intresserad av att spela Paths of Glory eller U.S. Civil War (GMT)?