Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Blippspel Galore XV: 16-18 januari 2026

Startat av Delirium, 7 oktober 2025 kl. 11:56:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 5 Gäster tittar på detta ämne.

Delirium

Och var återigen snälla och läs nybörjarguiden, det är 75% av min genomgång.  :P
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Delirium

Blippspel Galore är över! Tack alla som kom hit till Göteborg, en del för första gången, en del från fjärran kuster och en del både och (Anders).

Totalt 21 deltagare spelade spel som Imperial Elegy (totalt tre partier); Next War Poland; ASL; Littoral Commander; Ascending Empires (super deluxe edition); A Game of Thrones; Vietnam; Empire of the Sun. Dessutom utspelade sig ett unikt arrangemang, ett ca 3 x 2 meter stort Napoleonfigurslag med 5-6 spelare vilket verkar ha dragit en del publik genom skyltfönstret på övervåningen. De ville återkomma nästa år, och det hoppas vi så klart alla vill göra.

För mig var höjdpunkten det kaotiska Imperial Elegy-partiet lördag kväll till söndag, första gången det spelades med ett fullt bord som alla spelat minst en gång tidigare. Jag ska försöka skriva en utförligare session report, men jag drog den försiktiga slutsatsen att spelet nog lämpar sig bäst med inställningen att det inte spelar enormt stor roll hur bra det går eller hur bra du spelar, vem som vinner till slut är rätt så slumpartat.  :P

Återigen, välkomna nästa år igen!

/Björn (och Jonas och Patrick)
Imperial Elegy
Space Empires

Maglica

Utöver ovan nämnda spel spelades: "Warriors of England" och "Up Front!".
Varmt tack till organisatörerna för ett fint arr.

/Robert
Robert Maglica

Klas Malmström

Samt Savage Streets (Stalingrad).
Klas Malmström
Linköping

Delirium

Tack för hjälpen till de med bra minne!
Imperial Elegy
Space Empires

Delirium

Jag skrev en session report på BGG om vårt parti: https://boardgamegeek.com/thread/3647319/anything-can-happen-in-the-1900s

Finns säkert detaljer jag glömt/har fel om så kommentera gärna i så fall men som helhet tyckte jag det var en rätt bra beskrivning av varför spelet är oförutsägbart, för mig på ett bra sätt.
Imperial Elegy
Space Empires

David Sunnergren

Citat från: Delirium skrivet 21 januari 2026 kl. 11:38:18Jag skrev en session report på BGG om vårt parti: https://boardgamegeek.com/thread/3647319/anything-can-happen-in-the-1900s

Finns säkert detaljer jag glömt/har fel om så kommentera gärna i så fall men som helhet tyckte jag det var en rätt bra beskrivning av varför spelet är oförutsägbart, för mig på ett bra sätt.

Hur väl fungerar botar och hur mycket påverkar de spelglädjen?