Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire XVIII • 18/2 - 22/2 2026 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 7 oktober 2025 kl. 18:26:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Rydfalk

Congress of Vienna är minst sagt klart intressant!

Sen har jag missat Rogers alla spel. Skulle gärna ge mig in i det kaotiska inbördeskriget men skulle också vilja smaka på det stora nordiska.

Sen finns alltid "monsterrisken"...
"Hoppas det regnar i sommar!"

rensarn

Citat från: theeverything skrivet 17 oktober 2025 kl. 20:58:35
Citat från: Rydfalk skrivet 17 oktober 2025 kl. 20:14:32Kanske dags för Hexasim:Waterloo 1815 - Fallen Eagles. Om inte annat för soundtracket.

Unge Herrn som spridit denna krigsspels-rock-video.

Vad är det med alla krigsspelare fetisch för sabaton... själv föredrag jag Pixies med exempelvis "Where is my mind" som soundtrack. Jag vet inte riktigt vad man ska dra för slutsatser av det... ;)

Hrm! Om man nu vill ha lite krigish-sound/text att peppa sig med så rekommenderar jag Slayer "War Ensemble, Motörhead "Bomber" eller Tank "Echeos of a distant battle". Har aldrig nappat på Sabaton - lite för polerat för min smak av bröt och stök.

Nog om det. Vill gärna köra Vienna Congress och Othe Side of the Hill igen. Fick lite frågor om mitt Berlin 45' och funderar på om det ska dammas av och slutföras.
Rensarn

aegneus

Congress of Vienna, Other side of the hill, monster... allt låter så bra 🙂

Brukar folk vara så här pepp flera månader i förväg? Är det efterdyningar av en fin höstvända?

Och vilka monster är folk sugna på?

Johan G

Citat från: rensarn skrivet 18 oktober 2025 kl. 22:48:56
Citat från: theeverything skrivet 17 oktober 2025 kl. 20:58:35
Citat från: Rydfalk skrivet 17 oktober 2025 kl. 20:14:32Kanske dags för Hexasim:Waterloo 1815 - Fallen Eagles. Om inte annat för soundtracket.

Unge Herrn som spridit denna krigsspels-rock-video.

Vad är det med alla krigsspelare fetisch för sabaton... själv föredrag jag Pixies med exempelvis "Where is my mind" som soundtrack. Jag vet inte riktigt vad man ska dra för slutsatser av det... ;)

Hrm! Om man nu vill ha lite krigish-sound/text att peppa sig med så rekommenderar jag Slayer "War Ensemble, Motörhead "Bomber" eller Tank "Echeos of a distant battle". Har aldrig nappat på Sabaton - lite för polerat för min smak av bröt och stök.

Nog om det. Vill gärna köra Vienna Congress och Othe Side of the Hill igen. Fick lite frågor om mitt Berlin 45' och funderar på om det ska dammas av och slutföras.
Other side of the Hill missade jag senast. Vill gärna köra det också.

Som svar på en annan fråga: Jag är restpepp från senast, men tror att om jag inte stressats av anstormningen till bokningen nog hade anmält mig och i och med det börjat drömma först i januari.

Rydfalk

Citat från: aegneus skrivet 18 oktober 2025 kl. 23:35:08Congress of Vienna, Other side of the hill, monster... allt låter så bra 🙂

Brukar folk vara så här pepp flera månader i förväg? Är det efterdyningar av en fin höstvända?

Och vilka monster är folk sugna på?

Pepp brukar vi nog kunna vara men detta är nog mest lite tidiga känna på diskussioner.  :D

Men, gott om tid för nya saker att dyka upp!

Monster... Kan alltid sitta med GTS: Utah Beach några dagar. Sen var ju Hexasim Quatre Bras - Ligny  en otäck och underbar ångestfylld mini-monster-rackare!

Rydfalk

...kanske är det Sabaton-videon som får folk att längta?  ;)

Villpower

Quatre Bras - Ligny vill jag definitivt se uppe igen! Det var ju ångest bara att läsa på reinforcereglerna!

På tal om reinforcements så har jag fått besked att minst en av danskarna har hittat lite semesterdagar att ta ut i februari!
Delad ångest är dubbel glädje!

ErikLj

Citat från: Villpower skrivet 20 oktober 2025 kl. 11:17:43Quatre Bras - Ligny vill jag definitivt se uppe igen! Det var ju ångest bara att läsa på reinforcereglerna!

På tal om reinforcements så har jag fått besked att minst en av danskarna har hittat lite semesterdagar att ta ut i februari!
En variant är Austerlitz ur samma serie

Rydfalk

Citat från: Villpower skrivet 20 oktober 2025 kl. 11:17:43På tal om reinforcements så har jag fått besked att minst en av danskarna har hittat lite semesterdagar att ta ut i februari!

Det går åt rum just nu, han får hänga på!

David Sunnergren

Citat från: ErikLj skrivet 20 oktober 2025 kl. 12:35:48
Citat från: Villpower skrivet 20 oktober 2025 kl. 11:17:43Quatre Bras - Ligny vill jag definitivt se uppe igen! Det var ju ångest bara att läsa på reinforcereglerna!

En variant är Austerlitz ur samma serie

Austerlitz första halva är kul, men sedan blir det lite väl mycket dunka på den svage.

QB+Ligny är roligt då det börjar lite tidigare än de flesta spel och man har möjligheten att sortera om fransmannens trupper innan de gör entré

Rydfalk

Scipio

"Randomization is too important to be left to chance"

Rydfalk

Citat från: Scipio skrivet 21 oktober 2025 kl. 10:33:51Wow!   :o
Det går inte att skaka loss flera?

Nope, de är i händerna på FMV.
Vill man komma på onsdagen så är det förtätning som gäller.
Kan få loss fler rum torsdag - lördag men avvaktar nog med det.

Klas Malmström

Klas Malmström
Linköping

Rydfalk

Citat från: Klas Malmström skrivet 21 oktober 2025 kl. 13:23:25
Citat från: Rydfalk skrivet 21 oktober 2025 kl. 11:11:22Nope, de är i händerna på FMV.
Bara att skicka in sitt CV...  :D

https://www.fmv.se/jobb--karriar/lediga-jobb/
:lol:
Sedan ska du bara övertyga din nye chef om att du behöver kursen på Rimforsa men sedan missa alla genomgångar och workshops.