Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire XVIII • 18/2 - 22/2 2026 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 7 oktober 2025 kl. 18:26:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Rydfalk

Njä, lite osäker. Under ASL-tiden var vi över 40 ett par gånger. Nu i höstas var vi 38 vilket väl är rekord i "moderntid" ;)
"Hoppas det regnar i sommar!"

Scipio

Just det ja, glömde bort ASL-tiden.
Ja då var det två "communities" som slogs om samma platser.
"Randomization is too important to be left to chance"

Rydfalk

Jo, då letade jag efter större anläggningar, men det var så stor pris- och prestandaskillnad så... Nej, vi har hittat hem!

Har du planerat att komma i februari men sitter med tummen fast...eh...ja, där solen inte lyser ;) så kan det vara dags att rycka ut och (efter lite personlig hygien) anmäla dig!  :up: *

Det är inte slutsålt men vi är nere på
2 rum från onsdag
6 rum från torsdag (+4 rum)
8 rum från fredag (+2 rum)

* Vältvättad tumme

Rydfalk

Kanske dags för Hexasim:Waterloo 1815 - Fallen Eagles. Om inte annat för soundtracket.

Unge Herrn som spridit denna krigsspels-rock-video.

theeverything

Citat från: Rydfalk skrivet 17 oktober 2025 kl. 20:14:32Kanske dags för Hexasim:Waterloo 1815 - Fallen Eagles. Om inte annat för soundtracket.

Vad är det med alla krigsspelare fetisch för sabaton... själv föredrag jag Pixies med exempelvis "Where is my mind" som soundtrack. Jag vet inte riktigt vad man ska dra för slutsatser av det... ;)

Rydfalk

Citat från: theeverything skrivet 17 oktober 2025 kl. 20:58:35Vad är det med alla krigsspelare fetisch för sabaton... själv föredrag jag Pixies med exempelvis "Where is my mind" som soundtrack. Jag vet inte riktigt vad man ska dra för slutsatser av det... ;)

Oberoende av musiksmak måste man väl säga att Sabaton ovan är en verklig krigsspels-rock-video?!?
Visst han har kanske bara Memoire '44 i hyllan men alla som har ett seriöst Waterloo-bord och som äger Leading Edge: Aliens är i mina ögon värda en eloge!
:ultra:

(Inser att det kanske är det nya rollspelet det där...)

David Sunnergren

Citat från: Rydfalk skrivet 17 oktober 2025 kl. 20:14:32Kanske dags för Hexasim:Waterloo 1815 - Fallen Eagles. Om inte annat för soundtracket.

Det har varit dags länge

Rydfalk

Citat från: David Sunnergren skrivet 17 oktober 2025 kl. 23:46:49

Det har varit dags länge

Kanske kan komma ihåg spelet i februari...

Delirium

Har ni 2nd edition? Har varit nära att köpa men har blivit dyrt.
Empires in Arms
Civil War
(Är det 90-tal igen??)

Rydfalk

Citat från: Delirium skrivet 18 oktober 2025 kl. 10:22:20Har ni 2nd edition? Har varit nära att köpa men har blivit dyrt.
Yepp, gav mitt gamla till Villiam tror jag.

Johan G

Jag vill köra om Congress of Vienna, och Maria eller Friedrich!

theeverything

Citat från: Rydfalk skrivet 17 oktober 2025 kl. 22:10:18
Citat från: theeverything skrivet 17 oktober 2025 kl. 20:58:35Vad är det med alla krigsspelare fetisch för sabaton... själv föredrag jag Pixies med exempelvis "Where is my mind" som soundtrack. Jag vet inte riktigt vad man ska dra för slutsatser av det... ;)

Oberoende av musiksmak måste man väl säga att Sabaton ovan är en verklig krigsspels-rock-video?!?
Visst han har kanske bara Memoire '44 i hyllan men alla som har ett seriöst Waterloo-bord och som äger Leading Edge: Aliens är i mina ögon värda en eloge!
:ultra:

(Inser att det kanske är det nya rollspelet det där...)

Absolut! Och jag vill inte gnälla på nåns musikstil heller. "Smaken är som baken; hårig" som en gammal krigspelskompis sa.

Rydfalk

Citat från: theeverything skrivet 18 oktober 2025 kl. 15:54:57Absolut! Och jag vill inte gnälla på nåns musikstil heller. "Smaken är som baken; hårig" som en gammal krigspelskompis sa.

Ja, och oss emellan är Sabaton inte riktigt min grej, men jag verkligen gillade denna videon!

David Sunnergren

Citat från: Johan G skrivet 18 oktober 2025 kl. 15:34:51Jag vill köra om Congress of Vienna, och Maria eller Friedrich!

Congress of Vienna och Maria är jag gärna med på (om jag inte råkar fastna i ett monster hela helgen)

Delirium

Citat från: David Sunnergren skrivet 18 oktober 2025 kl. 17:06:07
Citat från: Johan G skrivet 18 oktober 2025 kl. 15:34:51Jag vill köra om Congress of Vienna, och Maria eller Friedrich!

Congress of Vienna och Maria är jag gärna med på (om jag inte råkar fastna i ett monster hela helgen)

Vad han sade!
Empires in Arms
Civil War
(Är det 90-tal igen??)