Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Wings of War (FFG)

Startat av BigPapaBear, 17 juli 2006 kl. 23:54:50

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Rydfalk

Kraschade på jungfruturen -- plums!

Var civil och tänkt att tura atlanten... Flygingenjör, måste ha varit ett drömjobb en gång i tiden.

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Organ

Det är skitkul! Fantastiskt "beer-and-pretzels"-spel. Min favoritlåda är den andra, Watch Your Back (de kan alla spelas separat, det finns alltså ingen startlåda), då man där även får kärror med akterskytt, vilket gör helt plötsligen gör det lite riskebalt att taila någon. Det bästa spelet får man enligt mig om man kombinerar Watch Your Back med Famous Aces, då man får en mycket bra och rolig samling plan och kortlekar att välja mellan. Om du inte är komplettist eller zeppelinarfetishist så kan du dock hoppa över den tredje lådan, Burning Drachens. Som bäst funkar det på fyra spelare.
"Here's somewhere I don't believe in shouted the kid and hometown c-c-crumbled to the ground."

BigPapaBear

Citat från: "Rydfalk"Kraschade på jungfruturen -- plums!

Var civil och tänkt att tura atlanten... Flygingenjör, måste ha varit ett drömjobb en gång i tiden.

/Mikael

Absolut!

Skit i aerodynamik och sånt tjafs. Det är inte svårt att "tänka utanför lådan" om det inte finns någon låda att förhålla sig till...  :D
En mycket bitter liten man.

BigPapaBear

Citat från: "Organ"Det är skitkul! Fantastiskt "beer-and-pretzels"-spel. Min favoritlåda är den andra, Watch Your Back (de kan alla spelas separat, det finns alltså ingen startlåda), då man där även får kärror med akterskytt, vilket gör helt plötsligen gör det lite riskebalt att taila någon. Det bästa spelet får man enligt mig om man kombinerar Watch Your Back med Famous Aces, då man får en mycket bra och rolig samling plan och kortlekar att välja mellan. Om du inte är komplettist eller zeppelinarfetishist så kan du dock hoppa över den tredje lådan, Burning Drachens. Som bäst funkar det på fyra spelare.

Har insett att jag nog behöver köpa modellerna för att spelet ska bli riktigt partykul. Flygplanskorten halkar om kring hur man än gör...

A F

Citat från: "BigPapaBear"Skit i aerodynamik och sånt tjafs. Det är inte svårt att "tänka utanför lådan" om det inte finns någon låda att förhålla sig till...  :D

Och i ett flygplan som håller under tvåhundra kmh så kan man ju faktiskt klättra runt på vingarna och okulärbesiktiga sina motorer under resans gång.

Organ

Citat från: "BigPapaBear"Flygplanskorten halkar om kring hur man än gör...
Sant är att det inte är ett spel för de som kräver milimeterrättvisa, utan mer för sådana som uppskattar en friendly shootout i glada vänners lag.

Citat från: "BigPapaBear"Har insett att jag nog behöver köpa modellerna för att spelet ska bli riktigt partykul.
Nackdelen med modellerna är att det med dem inte går att hamna på samma ställe. Med kort kan man lägga dem på varandra. Det är t.o.m. så att det är ett erkänt taktiskt drag att överlappa motståndarens kort med sitt eget då man då antas passera över/under varandra och inte kan skjuta, oasvätt skottvinklar.
"Here's somewhere I don't believe in shouted the kid and hometown c-c-crumbled to the ground."

Rydfalk

Citat från: "Organ"Nackdelen med modellerna är att det med dem inte går att hamna på samma ställe. Med kort kan man lägga dem på varandra. Det är t.o.m. så att det är ett erkänt taktiskt drag att överlappa motståndarens kort med sitt eget då man då antas passera över/under varandra och inte kan skjuta, oasvätt skottvinklar.

Testade Tommys modeller på Lincon men det vart såna högar av vältande modeller så (..."surt sa räven"...) korten är bättre att spela med. Har en sträv duk där de ligger tillräckligt bra i alla fall.

Citat från: "Organ"Det är skitkul! Fantastiskt "beer-and-pretzels"-spel. Min favoritlåda är den andra, Watch Your Back (de kan alla spelas separat, det finns alltså ingen startlåda), då man där även får kärror med akterskytt, vilket gör helt plötsligen gör det lite riskebalt att taila någon. Det bästa spelet får man enligt mig om man kombinerar Watch Your Back med Famous Aces, då man får en mycket bra och rolig samling plan och kortlekar att välja mellan.

Håller med, känner inget behov heller av reglerna för höjd och så -- då kan jag spela nåt annat flygspel... Däremot en booster med lite fler kort och plan kanske? Ska som sagt också fixa ett par tunga bombare då jag skarpt gillar osymmetri i flygspel.

/Mikael

BigPapaBear

Citat från: "Organ"Sant är att det inte är ett spel för de som kräver milimeterrättvisa, utan mer för sådana som uppskattar en friendly shootout i glada vänners lag.

Mjäe, det var inte millimeterrättvisan jag var ute efter, utan mer det praktiska. Korten kan man ju använda när man korsar varandra, så är problemet löst.  :up:

pelle

Citat från: "Organ"Det är skitkul! Fantastiskt "beer-and-pretzels"-spel. Min favoritlåda är den andra, Watch Your Back

Jag har bara den lådan, ospelad efter ett impulsköp för något år sedan. Det verkar väldigt tråkigt att bara ha kortleken för B-machineguns, när flera av flygplanen som ingår har A-machineguns (typ alla jaktflygplan) och vad jag har sett av expansioner och modeller mm man kan köpa kräver nästan alla att man har A-machineguns också, om jag inte har missuppfattat något.

Rydfalk

Jo, så är det. Köpte Watch your back på Lincon. Läste korten och köpte Famous Aces.

Vi får ta ett parti nån gång Pelle, du som är WWI-buff, men man ska vara ett par stycken annars blir det lätt immelman-sjuka av alltihopa.

/Mikael

pelle

Det kan man ju alltid roa sig med, men jag är nog egentligen mer för Down in Flames WW1, så jag slipper problem med min figurspelsfobi.[/url]

Rydfalk

Down in Flames är ett skitspel som Yngve alltid vinner! Glöm det! Rör det inte med en tre meters stör!  :wink:
/Mikael