Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_BigPapaBear

Wings of War (FFG)

Startat av BigPapaBear, 17 juli 2006 kl. 23:54:50

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Är det någon som har provat något av Wings of War-spelen från Fantasy Flight Games? De verkar som söta små tidsfördriv medan man inväntar motståndarens drag i något monsterspel.

http://www.boardgamegeek.com/game/9203

eller

http://www.fantasyflightgames.com/wingsofwar.html
En mycket bitter liten man.

A F

#1
Citat från: "BigPapaBear"Är det någon som har provat något av Wings of War-spelen från Fantasy Flight Games? l

trevliga trivialiteter. Går att engagera hela familjer i.

Mattias Rönnblom

#2
Någon som spelat Sopwith? Ser lite liknande ut, men med hexrutor. Hexrutor är bra.

Jezjov

#3
Jag har köpt Famous Aces, men det visade sig att en av kortbuntarna var skadade. Så jag väntar på ersättningskort före jag kan få nöjet att spela lite.

Scipio

#4
Citat från: "BigPapaBear"Är det någon som har provat något av Wings of War-spelen från Fantasy Flight Games? De verkar som söta små tidsfördriv medan man inväntar motståndarens drag i något monsterspel.

http://www.boardgamegeek.com/game/9203

eller

http://www.fantasyflightgames.com/wingsofwar.html
Jättetrevligt "krigsspelish" spel för hela familjen.
Tänk korsning mellan Roborally och Blue Max.
"Randomization is too important to be left to chance"

BigPapaBear

#5
Citat från: "Scipio"Jättetrevligt "krigsspelish" spel för hela familjen.
Tänk korsning mellan Roborally och Blue Max.

Passar bäst för hur många spelare?
En mycket bitter liten man.

Scipio

#6
Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "Scipio"Jättetrevligt "krigsspelish" spel för hela familjen.
Tänk korsning mellan Roborally och Blue Max.

Passar bäst för hur många spelare?
4-8 eller kanske innan det blir för mycket skulle jag tro. Har bara spelat på fyra hittils.
"Randomization is too important to be left to chance"

BigPapaBear

#7
Nu har de släppt 3D-varianten oxå!  :D

http://www.fantasyflightgames.com/wwminis.html
En mycket bitter liten man.

Rydfalk

#8
Precis som Roborally så mår det gott av en pilsner eller två... det får gärna bli lite fel ibland. Körde på 7 i helgen och det gick jättebra. Som han Fager säger är det bra för hela familjen, t o m dottern tycker det är kul  :up:

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Doomfarer

#9
Jag tycker sex är det optimala antalet spelare, tre man per sida. Färre spelare och det blir lite tråkigt, fler och det tar för lång tid.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

thermopylai

#10
CiteraPrecis som Roborally så mår det gott av en pilsner eller två... det får gärna bli lite fel ibland. Körde på 7 i helgen och det gick jättebra.

7 spelare eller 7 pilsner?
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Rydfalk

#11
Citat från: "thermopylai"
CiteraPrecis som Roborally så mår det gott av en pilsner eller två... det får gärna bli lite fel ibland. Körde på 7 i helgen och det gick jättebra.

7 spelare eller 7 pilsner?

Ok, två flaskor rose -- ingen pilsner just denna gång -- i tre av spelarna (två var chafförer och två har inte fyllt 18...)

Vi planerar ett par partier WoW -- nej, detta WoW --  efter vår mättande och traditionsmättade midsommarlunch!  :up:  Då blir det pilsner... bland annat.  Kommer vara en sport att bara hitta de andra planen :wink:

Håller på och ritar en Handley Page och en Gotha bombare till dess!

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

BigPapaBear

#12
Citat från: "Rydfalk"Håller på och ritar en Handley Page och en Gotha bombare till dess!

/Mikael

Stenhårt! :up:

Allra fräckast vore en italiensk Caproni CA-33. Vill minnas att de användes av britterna också. Någon som vet?
En mycket bitter liten man.

Rydfalk

#13
Hmmm... får lägga in den i pipen.
Wikipedia påstår i alla fall att:
"Apart from the Italian Army, Caproni Ca.3s were also used in British squadrons, before the introduction of the Handley Page Type O bombers. Original and licence-built ones were used by France (original Caproni were used in French CAP escadres, licence-built examples in CEP escadres). They were also used by the American Expeditionary Force."

Fast den här Capronin hade jag missat:
.
Lastad med ett kompani, gärna bersaglieri 1/V/8, schysst bredsida...
Tyvärr från 1921 och Capronis svar på vårt regalskepp...

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

BigPapaBear

#14
Haha!

Den hade jaginte heller sett. Menar du att de fick den att lyfta?

Det som gör Caproniplanen så speciella i mina ögon är att de åkte på så galna bombuppdrag. Över alper och elände - utan kabinvärme eller annan lyx. Vill minnas att CA-33:an var med i ett brittiskt eller amerikanskt "Best bombers of the century"-program bara för att de genomled ett sådant elände.
En mycket bitter liten man.