Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

LinCon 2026 • Onsdag 13 maj - söndag 17 maj

Startat av Rydfalk, 10 mars 2026 kl. 11:27:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 Gäster tittar på detta ämne.

Rydfalk

I väntan på hösten närmar sig nu LinCon!

Krigsspelsrummet Blipp kommer naturligtvis att finnas på plats!

Vi kör det vanliga och kanske något nytt. Vill du demonstrera något under konventet så ta gärna fram en A3-presentation och skriv ut så kan vi göra reklam! Samma sak om du vill sätta upp något visuellt monster!

LinCon-burgarna frestar inte som de gjorde för så nån tur för att fixa burgarersättning kommer att ordnas några av dagarna.

Om intresse finns kan vi ordna besök på något lokalt ölhak.

I närheten finns självfallet också Krigsspelrummet Figg med karoliner och kanske nån danskdjävel...

/Mikael, Villiam, Robin & Otto

Ps. Tjuvstart på onsdagen som vanligt men räkna med att söndagen är platt... väldigt platt och fadd.
"Hoppas det regnar i sommar!"

Scipio

Regeringen har gett mig tillstånd att närvara och alla bokningarna är klara så jag kommer!   :ultra:
"Randomization is too important to be left to chance"

Delirium

Inte omöjligt att dyka upp 1d3 dagar!
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Scipio

Citat från: Rydfalk skrivet 10 mars 2026 kl. 11:27:46Vill du demonstrera något under konventet så ta gärna fram en A3-presentation och skriv ut så kan vi göra reklam! Samma sak om du vill sätta upp något visuellt monster!
Jag kommer att ta med både GNWB-projekten och Time of Troubles med ambitionen att hålla i speltest när det finns intresse.
Tänker snickra ihop en A3-blänkare för vardera projekten för att dra upp intresset på plats.

I övrigt så vore det skoj att få till en omgång Imperial Elegy.
"Randomization is too important to be left to chance"

Rydfalk

Citat från: Scipio skrivet 12 mars 2026 kl. 10:45:51
Citat från: Rydfalk skrivet 10 mars 2026 kl. 11:27:46Vill du demonstrera något under konventet så ta gärna fram en A3-presentation och skriv ut så kan vi göra reklam! Samma sak om du vill sätta upp något visuellt monster!
Jag kommer att ta med både GNWB-projekten och Time of Troubles med ambitionen att hålla i speltest när det finns intresse.
Tänker snickra ihop en A3-blänkare för vardera projekten för att dra upp intresset på plats.
Kul och bra!

Själva har vi våra demospel, men kanske sätter vi upp nåt annat i ett hörn. Vi arrangörer är ju ofta lite sugna på GTS så kanske ett par kartor från Mercury eller så. Vi brukar dema SCS:Bastogne så kanske SCS: Ardennes II för att visa på något större.

thermopylai

Citat från: Scipio skrivet 12 mars 2026 kl. 10:45:51

I övrigt så vore det skoj att få till en omgång Imperial Elegy.

Jag spelar gärna IE!
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

chumchu

Jag kommer på Lincon och tar med prototyp. Får se om den går vidare i tävlingen eller ej.

pelle

Jag kommer och jag hoppas någon vill prova att spela Krigs-spelet, grundadt på Bülows nyare krigs-systems esprit. Inte för att jag skulle vilja ägna hela konventet åt det, men ett parti eller två går att få in på några timmar.

Det gavs ut 1826 och det vore ju synd att missa 200-årsjubileumet. Dessutom var det kanske det första krigsspelet som gavs ut i det här landet över huvud taget? Jag har inte lyckats hitta något äldre i alla fall.

Regelbok:
https://libris.kb.se/bib/16889021

Annons 1826-12-22 i Stockholms Dagblad:
https://tidningar.kb.se/q82gtjt20949lsf/part/1/page/2?q=krigs-spelet

Jag skrev en kort AAR på forumet 2017 med länk till bild:
https://www.krigsspel.se/forum/index.php?msg=60598

(Vi spelade det i Krigsspelsrummet på Lincon ett år. Tror det var 2017?)

Rydfalk

pelle

Citat från: Rydfalk skrivet 13 mars 2026 kl. 22:25:50
Citat från: pelle skrivet 13 mars 2026 kl. 20:04:12Regelbok:
https://libris.kb.se/bib/16889021

Det var inte många sidor...

Nä, det är kanske 4-5 sidor text som är viktiga bara dessutom. Nästan bara regler för kommunikationer och förnödenheter. Strider är sekundärt. Det är intressant som omväxling.