Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Vad har ni uppställt för närvarande?

Startat av Andreas Lundin, 15 maj 2006 kl. 11:11:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Inspirerad av denna tråd på BGG: http://www.boardgamegeek.com/geeklist/14506

Vad spelar krigsspelssverige just nu? Bara spel som står uppställda får nämnas i denna tråden (spel som man spelar färdigt på en kväll får alltså inte nämnas).

Själv har jag satt upp Pax Romana hemma och spelar "the big one" (Scen. VI) solo. Mest för att lära mig reglerna ordentligt och få en känsla för spelet. Jag måste säga att som spel är det väldigt roligt, men som simulering är det inget vidare. En klar "keeper" dock, eftersom imperiebyggarspel alltid funkar för mig. Och för er som inte gillar CDG:s; detta lilla monster är inte kortdrivet, men har kort... :)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

unic

Uppställt just nu: Battle for Germany.  Visserligen kan säkert detta spelas färdigt på en kväll... men så har det inte blivit.

BigPapaBear

EastFront står uppe. Ett fantastiskt trevligt spel!
En mycket bitter liten man.

tinG

På bordet:
  • Twilight Struggle - jag som US min sköna sambo som CCCP
  • TCS: Bloody Ridge - solo

PBeM:
  • Here I Stand x 2 (France resp. Papal)
  • WWII: Barbarossa to Berlin (Axis)
  • Sword of Rome (Gauls)
  • OCS: Korea - The Forgotten War (Communist)
  • Fighting Wings - Quick Start rules (P-40 resp. MC-205)
  • The Burning Blue - alla CB-filer finns att hämta på TBB Yahoo group (RAF)
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

A F

På bordet just nu.....

inget

det suger att ha för mycket jobb. Även om det är speljobb.

Jon Karlsson

World in Flames. I Lokalen.

(Men det kanske inte räknas, för alla här har förstås ett WiF uppställt någonstans. Goes without saying, liksom.)
[tittar på bildskärm] - Vad är min position?
- Det beror på vilken av prickarna som är du.
- Vadå 'vilken av prickarna'? Jag är ensam här!
- Då föreslår jag att du börjar springa och skrika!

Andreas Lundin

Jo, jag har också WiF uppställt: på vinden! 2-kartorsscenario.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

A F

Citat från: "Jon Karlsson"(Men det kanske inte räknas, för alla här har förstås ett WiF uppställt någonstans. )

Är rätt säker på att jag inte har det. :wink:

sfclinken

Kör ett WiF PBEM. Men har det såklart också uppställt så att man får den "rätta" känslan och översikten.

Hmm...var ska jag sätta in nästa anfall...
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Scipio

- Pegasus Bridge-kampanjen till ASL.
- War of the Ring: Battle for Gondor.
- Twilight Struggle

Sen så börjar vi nog med en ny omgång med Pax Romana igen senare i veckan.   :)
"Randomization is too important to be left to chance"

Scipio

Citat från: "Andreas Lundin"Själv har jag satt upp Pax Romana hemma och spelar "the big one" (Scen. VI) solo. Mest för att lära mig reglerna ordentligt och få en känsla för spelet. Jag måste säga att som spel är det väldigt roligt, men som simulering är det inget vidare. En klar "keeper" dock, eftersom imperiebyggarspel alltid funkar för mig. Och för er som inte gillar CDG:s; detta lilla monster är inte kortdrivet, men har kort... :)
Nä simulation är det inte att tala om men om man gillar strategiska spel där alla beslut känns som om det är på liv och död och man får syssla med imperiebyggande och en tuff kamp mot både spelet och dom andra spelarna, då är det en "keeper".   :)
"Randomization is too important to be left to chance"

Mattias Rönnblom

Jag har just börjat plocka ner vårt OCS GBII. :(

Andreas Lundin

CiteraPegasus Bridge-kampanjen till ASL.

Oh, den har jag också lirat! Hur gick stormningen över bron för er? När jag spelade dog det en jävla massa britter när de stormade över bron... Jag tyckte det blev lite "ohistoriskt" där...

Vvornth

World in Flames - Japan.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Holmgren

Berlin '85 från S&T#79. Solo. Kikar lite på systemet bara...
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!