Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Infantry Attacks: Imperial Twilight

Startat av pelle, 13 juni 2006 kl. 11:35:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

pelle

Borde man beställa (preorder) "Infantry Attacks: Imperial Twilight" från
Avalanche Press?

http://www.avalanchepress.com/gameImperialTwilight.php

Hur är Panzer Grenadier? Det här kanske kan antas bli ett liknande system? Tycker det känns lite dyrt för ett så begränsat spel. Om det hade varit mer generellt för WW1 i östra Europa 1914-18 hade valet varit enklare. Om de ska släppa $100-moduler för varje liten kampanj hela kriget blir det dyrt.

pelle

Jag kan svara på en av mina egna frågor. Från sidan jag länkade till: "Infantry Attacks is a new game series derived from our extremely successful Panzer Grenadier franchise. The game rules are similar, with new methods of handling artillery fire. Units are companies instead of platoons, and infantry firepower is much weaker as machine guns are usually concentrated in their own units."

pelle

Nu finns "Infantry Attacks: Empires End" (obs det något ändrade namnet) att förbeställa på riktigt, för påstådd leverans redan till hösten:
http://www.avalanchepress.com/gameEmpiresEnd.php

magnus lindström

Förstår mig inte på sånna här spel faktiskt där man ska använda samma kartor om och om igen för att få till en liknande terräng som på slagfältet i fråga. Är inte datorn ett överlägset redskap här?

pelle

Det är klart datorspel är överlägset för det, men då får man ju ett datorspel. :(

För den här typen av mindre drabbningar tycker jag inte generiska kartor är något problem, även om det kan vara kul med kartor över någon riktig plats också (har inte PG-spelen sådant också ibland?).

Vad som gör mig orolig är snarare den enorma mängden scenarion. Det är knappast troligt att alla 50+ scenarion har genomgått all den speltestning de borde ha gjort.

magnus lindström

Det verkar vara APs signum, en otrolig mäng scenarion.

Jag har själv tittat på PG men inser att jag inte vill ha en stad i mitten varje gång jag ska gå över en flod t.ex.. Så när det gäller plutonstrid så spelar jag nog hellre Talonsofts datorspel.

Fast å andra sidan kan man ju enkelt rita egna kartor om man orkar. Cowboys från worthington games har också den här typen av kartor. Jag tycker det skulle vara smartare av att använda sig av en karta som man lägger på den terräng som är aktuell när det gäller sånna här spel.

pelle

Du vill nog ha något liknande Memoir'44 med en tom karta och overlays, men det blir nog tråkigt om man har fler än väldigt få hexar eller komplicerad terräng.

Använder PG overlays? I så fall får man ju betydligt mer variation, även om jag ofta tycker det mest är bökigt med sådana i ASL. AP använde i alla fall overlays till den taktiska kartan i (GWAS) Russo-Japanese War.

magnus lindström

Skulle aldrig röra memoir -44 :)

Nej jag tänkte mer på att sånnt skulle var lämpligt i ett så pass enkelst spel som Cowboys.

PG använder inte overlays.

BigPapaBear

Citat från: "pelle"Det är klart datorspel är överlägset för det, men då får man ju ett datorspel. :(

Dagens bästa kommentar.  :up:
En mycket bitter liten man.

pelle

"Status: In final development, due November 2007"

Nu har det äntligen kommit lite mer info, i form av weekly content från AP:
http://www.avalanchepress.com/Infantry_ ... review.php

Inte så mycket nytt utom teasers om trupper som ska vara med och att
"The system's designed to handle tanks, and these will appear in future games, assuming the first two meet their sales targets."