Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Världens sämsta spel, del 1 - Ticket to Ride

Startat av BigPapaBear, 14 juni 2006 kl. 14:41:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

f98alda

Visst finns det sämre spel. Men det faktum att det existerar sämre spel är ju ingen anledning att inte spela bättre spel istället, eller hur?

/Alexander
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend

A F

Citat från: "f98alda"Men det faktum att det existerar sämre spel är ju ingen anledning att inte spela bättre spel istället, eller hur?

Läser meningen om och om ingen... Fattar inte. Behöver kaffe.

f98alda

Dubbla negationer är alltid kul, inte sant?

Vad jag menade var att man inte ska välja ett spel bara för att det finns sämre spel. Det är avsevärt bättre att välja ett spel som är bra i sig självt.

/Alexander
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend

A F

Citat från: "f98alda"Vad jag menade var att man inte ska välja ett spel bara för att det finns sämre spel.

Brukade resonera så om sex när jag var yngre. :cry:

f98alda

Citat från: "Anders Fager"Brukade resonera så om sex när jag var yngre. :cry:

Skillnaden där är ju att sex normalt inte finns lika allmänt tillgängligt till lika facila priser som spelmarknaden erbjuder...

/Alexander
- David Gemmel, Legend

A F

Citat från: "f98alda"Skillnaden där är ju att sex normalt inte finns lika allmänt tillgängligt till lika facila priser som spelmarknaden erbjuder...

Du har aldrig varit officer eller spelat i rockband. Uniformer & elgitarrer funkar alltid.

mib

Visst finns det bättre spel, men TtR funkar att spela med min fru och hennes kompisar och till och med med svärföräldrarna! Det tycker jag är värt en del.

/Michael

f98alda

Citat från: "mib"Visst finns det bättre spel, men TtR funkar att spela med min fru och hennes kompisar och till och med med svärföräldrarna! Det tycker jag är värt en del.

Min poäng är att det finns bättre spel som också går att spela i sådana sällskap. Så för min del räcker inte det som motivering till att spela ett dåligt spel.

/Alexander
- David Gemmel, Legend

Holmgren

Är det nödvändigtvis en motsättning att spela spel och ha sex? Enligt den här tråden på BoardGameGeek betalade en snubbe en prostituerad 300 dollar för att spela TtR i ett hotellrum i Las Vegas.

Q: "How on earth did you know she was a prostitute?"
A: "I paid her $300. "

Vad som hävdas vara bildbevis finns i samma tråd.... [Hallå? Hallå? Vart tog alla vägen? Aha, de surfade vidare till BoardGameGeek]

Nu är bara frågan hur vi skall få in elgitarrer i ekvationen...

:shock:
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

A F

Citat från: "Holmgren"Är det nödvändigtvis en motsättning att spela spel och ha sex?

Det är ett mök att leka Jack Nicholsson & Jessica Lange på Det Stora Spelbordet där man spelar GB2. Bordet är sällan byggt för slika påfrestningar och det kan ta dagar att skaka fjärde pansararmén ur hår och underkläder. (Det är i och för sig ett kul partytrick att kunna plocka fram en fristående stomkanonbataljon ur kallingarna...)

Frågan är bara vilket karaktärsfel den människa har som måste pröjsa någon 2200 SEK för att spela ett sällskapsspel med honom?

Eller...

:cry:  

Vänta...

:shock:

Jag såg ju MMPs bilder från Monstercon här om dagen...

:cry:

Synerna får trafiken i en ordinär Svensk spelkonventskorridor att se ut som backstage på en YSL-show. De får lurkar som mig & Scipio & Holmgren att se ut som rena SUPERHUNKARANA!

:ultra:

BigPapaBear

:D  :D  :D  :up:  Fager - you the man!
En mycket bitter liten man.

A F

Citat från: "BigPapaBear":D  :D  :D  :up:  Fager - you the man!

Passa dig nu så att du slipper se mig & Homgren göra reklam för kalsingar.

:P

Scipio

Citat från: "Anders Fager"De får lurkar som mig & Scipio & Holmgren att se ut som rena SUPERHUNKARANA!
Kanske dags att leta fram brottarlinnet och åka till staterna å visa upp sig gubbar...   :D

Kan man inte ha sex på spelbordet så är det spelet det är fel på och inte bordet... så är det ivarjefall hemma hos mig.    :oops:
"Randomization is too important to be left to chance"

A F

Citat från: "Scipio"Kan man inte ha sex på spelbordet så är det spelet det är fel på och inte bordet... så är det ivarjefall hemma hos mig.    :oops:

Kan du utveckla det där lite? Vilka spel tillåter sex och vilka gör det inte? (Förutsatt att bordet håller.)

8)

Scipio

Citat från: "Anders Fager"Kan du utveckla det där lite? Vilka spel tillåter sex och vilka gör det inte? (Förutsatt att bordet håller.)
Ja Victory Games gav ju ut Dr. Ruth's Game of Good Sex så det är väl ett bra stället att börja på.
Sen så finns det ju en massa andra spel som låter som dom är rätt så snuskiga också.

- Scream Machine
- Von Mansteins Backhand Blow
- Leave It To Beaver Ambush Game
- The Last Hurrah
- Jungle Bungle Game
- Over the Top
- The Mighty Endevor
"Randomization is too important to be left to chance"