Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_tinG

Consimworld Expo - aka. MonsterCon '05

Startat av tinG, 30 november 2004 kl. 11:20:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

tinG

Tjena alla monsterdiggare!

Har någon besökt det nu redan klassiska årligen återkommande konventet i Arizona? Själv har jag nu näst intill svurit på att åka dit nästa sommar! Dyrt lär det bli, ja frågan är om man kommer åter med livet i behåll! ;)

Nå...? Någon här på forumet som har liknande känslor inför MonsterCon, eller som har ett dylikt löfte innestående? Någon som kan dela med sig av sina erfarenheter av krigsspelskonvent "over there"?

Inte hört talas om MonsterCon? Kolla in länken: http://www.consimworld.com/expo/

Jonas
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

tobias

#1
Det finns ett särskilt forum för events, så jag flyttar tråden dit.

Tråd flyttad.
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

Scipio

#2
Jo monsterdiggare som man är så är det klart att man är sugen att åka på en "riktig" spelträff....    :)

Det kostar ju en liten slant i och för sig att åka iväg till staterna. Frågan är också om man blir insläppt om man råkar bära med sig en låda med en bild på något som liknar ett vapen på...?

Men intresserad är man.


Annars har jag planer på att åka iväg till HexaCon i Tyskland som är ett motsvarande monsterkonvent i Europa.
Brukar pågå över sex dagar i maj någon gång med affärer, auktioner, föredrag (Mr. Gamers himself har bl a. varit där och snackat) m.m.

Kolla in lite bilder på GHGs hemsida:
http://www.g-h-s.org/vereinstreffen.html
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

A F

#3
Citat från: "Scipio"Annars har jag planer på att åka iväg till HexaCon i Tyskland som är ett motsvarande monsterkonvent i Europa.
Brukar pågå över sex dagar i maj någon gång med affärer, auktioner, föredrag.

Hexacon är jäkligt trevligt. Det går att trassla sig dit från Frankfurt-Hahn, så det är inte så dyrt att åka dit. Däremot så är staden en liten pluttig kurort där de har hög PF på att ta bra betalt.

tinG

#4
Citat från: "Scipio"JFrågan är också om man blir insläppt om man råkar bära med sig en låda med en bild på något som liknar ett vapen på...?

Ja, lämna Ken hemma!  :wink:
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

A F

#5
Citat från: "tinG"Ja, lämna Ken hemma!  :wink:

I alla fall den nya tuffa Talban-Ken. :P

Scipio

#6
Citat från: "tinG"Ja, lämna Ken hemma!  :wink:

Det går juh inte! Han är ju född där!  :?
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Maglica

#7
Hejsan,
jag var på ASL Oktoberfest i Cleveland förra året och hade mycket roligt. Tänk er själva att kunna spela
ASL från morgonen till sent in på natten i en hel vecka. Jag rekommenderar verkligen att man åker över
på dylika event om man har möjlighet.

MonsterCon verkar helhäftigt, men för min del blir det nästan bara ASL så i planen för nästa år ligger:
Köpenhamn (Februari).
Stockholm (Maj)
Linköping (Augusti)
Arnhem (September)
Cleveland (Oktober).

Lyckan är total!!!  :lol:
Robert Maglica

A F

#8
Citat från: "Maglica".
Stockholm (Maj)

Skäms inte för att säga att ASL ger mig rysningar, men vad händer i Huvudstaden nästa år?

Maglica

#9
Det är inget att skämmas för. Det finns säkert förståndigare personer än du som inte lärt sig att uppskatta ASL.  :P

I Maj kommer troligen en ASL-turnering att arrangeras för tredje året i rad. Jag har varit med de två tidigare åren och
det måster erkännas att det är ett mycket trevligt event. Drar 20+ deltagare.

Länk här -> http://www.algonet.se/~rognholt/logcon.htm
Robert Maglica