Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

tärningar är skit

Startat av gangsterpaul, 23 juni 2006 kl. 12:18:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

tärningar?

ja
28 (84.8%)
nej
2 (6.1%)
om dom inte är avgörande
3 (9.1%)

Antal personer som röstat: 33

Omröstningen har avslutats: 23 juni 2006 kl. 12:18:21

aegneus

Fick precis hem nytrycket av For the People och de hade inte kortmekanismen. Så kan det vara med minnet.

Om tärningar, tur och otur mm så tror jag min favoritattityd är den man hittar i de officiella tävlingsreglerna på WBC för War At Sea (där man slår *väldigt* mycket tärningar).
CiteraConduct: Abusive behavior and language are not permitted. However, it wouldn't be War At Sea without a lot of whining about poor die rolls.

Hellstone

en del i vår spelklubb är otroligt gnälliga över tärningsslagen. Om dom säger att dom har haft otur och man påpekar att det blev exakt jämnt fördelat (om man skrivit upp tärningsslagen) så säger dom istället "ja men jag fick dåligt i alla viktiga tärningsslag". Dom har dessutom en lustig förmåga att aldrig notera när dom slår bra.

Lyckligtvis är vi så många medlemmar i vår klubb att jag kan låta bli att spela mot gnällspikarna. :)

totte30

Läste på Boardgamegeek hur man ska hantera trilskande tärningar :)

"A friend had some dice that just continued to roll poorly for him, so he took one offending die and surrounded it by the rest of the dice. He then lit the offending die on fire and forced the rest of the dice to watch as punishment for offending him. Rumor has it, his dice began rolling better."
Spelar:  Clash of Giants II

BigPapaBear

Citat från: "totte30""A friend had some dice that just continued to roll poorly for him, so he took one offending die and surrounded it by the rest of the dice. He then lit the offending die on fire and forced the rest of the dice to watch as punishment for offending him. Rumor has it, his dice began rolling better."

Strålande!  :lol:  :lol:  :lol:
En mycket bitter liten man.

Scipio

Har alltid tyckt att det borde finnas ett användningsområde för eldkastare inom krigsspelshobbyn, nu har vi äntligen funnit ett.
"Randomization is too important to be left to chance"

silversixx

Citera"A friend had some dice that just continued to roll poorly for him, so he took one offending die and surrounded it by the rest of the dice. He then lit the offending die on fire and forced the rest of the dice to watch as punishment for offending him. Rumor has it, his dice began rolling better."

Tsss... Been there, done that...
Sydcon 2003:

Och de slog bättre. Bra mycket bättre.
Traditionen har fortsatt med olika bestraffningsmetoder, bland annat så ser jag till att mobba ett par tärningar genom att sätta dom åt sidan och låta de andra tärningarna studsa på dom. Det brukar generera i ett par bra slag. Sen så får de mobbas igen.
Eller så skaffar man sig ett par färgglada tärningar och flaxar lite feminint med armarna innan ett viktigt slag. Garanterat bra utdelning.

Holmgren

:shock:

Ni är sjuka människor. Mycket sjuka...
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!