Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Något Mer Politiskt Korrekt?

Startat av A F, 30 juli 2006 kl. 15:18:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

A F

Med tanke på Björns länk och vår älskade moderators förnuftiga ingripande: finns det någon risk att krigsspelshobbyn blir "uthängd och avslöjad" av någon i något sammanhang? Vem kan rimligtvis längre oah och aha över att några kufar i lägre medelåldern sitter och spelar knasigt tillkrånglade sällskapsspel?

Är själv av den uppfattningen att spelhobbyn numera är lika djupt och brett förankrad i folklagren som exempelvis orientering och att bristen på uppmärksamhet för oss i media beror på att resten av Sverige tycker att vi är skittrista. Precis som de tycker om orienterare.

 :D

Holmgren

#1
Jag antar att den här tråden syftar till en diskussion om hur forumet modereras varför jag flyttar den från Shopping till Nyheter & feedback.

Tråd flyttad.
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

Holmgren

#2
Citat från: "Anders Fager"Är själv av den uppfattningen att spelhobbyn numera är lika djupt och brett förankrad i folklagren som exempelvis orientering och att bristen på uppmärksamhet för oss i media beror på att resten av Sverige tycker att vi är skittrista. Precis som de tycker om orienterare.  :D

Jag tror att du har rätt. Vi är en etablerad del av samhället och anses sannolikt lika trista som orienterare eller någon annan, mer obskyr, sammanslutning såsom Intresseföreningen för laktos-intoleranta fågelskådare. I alla fall fram tills dess att man i presentshoppen på O-ringen kan inhandla en kompass, några kartblad över närområdet samt en replik av en Zyklon-B-behållare...

Det är alltid en svår bedömningsfråga om vad som eventuellt behöver raderas från forumet för att det inte är relevant för vår hobby, riskerar att skada densamma eller bryter mot forumets regler. Jag anser att den aktuella hemsidan inte kan sägas tillföra hobbyn eller forumet någonting och att risken för att vi förknippas med tveksamma politiska rörelser överväger den eventuella fördelen med att låta länken stå kvar.
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

A F

#3
Citat från: "Holmgren"Jag antar att den här tråden syftar till en diskussion om hur forumet modereras

Där missförstod du mig. Jag kan skratta så jag rullar omkring på golvet åt er när ni flyttar omkring en tråd allt efterssom en diskussion rullar omkring, men i det här fallet så hade jag ABSOLUT INGET att tillägga. Var mest lite allmänfilosofisk.

A F

#4
Citat från: "Holmgren"Vi är en etablerad del av samhället och anses sannolikt lika trista som orienterare eller någon annan, mer obskyr, sammanslutning såsom Intresseföreningen för laktos-intoleranta fågelskådare.

Det värsta två sakerna som kan hända en subkulturs självbild är A/ att subkulturens estetik och stil blir upphöjd till "nomal smak" och B/ att den inser att ingen utomstående tycker den är det minsta mystisk och spännande. Sen sitter man där med hela modelljärnvägshobbyns sexappeal.

Vi är redan där och just nu är det värsta som kan hända hobbyn som helhet att SVEROK plockas sönder och samman av något av alla dessa granskningsprogram.

Citat från: "Holmgren"I alla fall fram tills dess att man i presentshoppen på O-ringen kan inhandla en kompass, några kartblad över närområdet samt en replik av en Zyklon-B-behållare...

Håller givetvis med dig fullständigt. Får tyvärr precis dessa vibbar av AirSoft.

BigPapaBear

#5
Vill bara inflika att jag har full förståelse för att länken raderades. Jag tänkte inte på de eventuella långtgående konsekvenserna av dess existens här på forumet.  :oops:

Självklart ringer inte mina politiska värderingar i samklang med sidans innehåll!

(men de hade en del fräcka t-shirts...)

A F

#6
Citat från: "BigPapaBear"(men de hade en del fräcka t-shirts...)

Göring kom inget vart med att hävda att SS hade koola t-shirts. :cry:

BigPapaBear

#7
Citat från: "Anders Fager"Göring kom inget vart med att hävda att SS hade koola t-shirts. :cry:

Dessutom hade han nog svårt att hitta T-shirts i rätt storlek...  :P

A F

#8
Citat från: "BigPapaBear"Dessutom hade han nog svårt att hitta T-shirts i rätt storlek...  :P

Du skulle häpna hur många t-shirts för högerextrema som görs is XXXXXL. De är feta som as, övermänniskorna. Av nån anledning så är idiotvännstern magrare, det måste bero på att de inte äter hamburgare.

BigPapaBear

#9
Citat från: "Anders Fager"Du skulle häpna hur många t-shirts för högerextrema som görs is XXXXXL. De är feta som as, övermänniskorna. Av nån anledning så är idiotvännstern magrare, det måste bero på att de inte äter hamburgare.

Intressant.  :lol:  Hur förklarar du Feministiskt Initiativs kläder?  :D

Mattias Rönnblom

#10
Citat från: "Anders Fager"Du skulle häpna hur många t-shirts för högerextrema som görs is XXXXXL. De är feta som as, övermänniskorna. Av nån anledning så är idiotvännstern magrare, det måste bero på att de inte äter hamburgare.
Det som förvånar är väl mest hur nån kan känna till den typen av t-shirt-statistik.

A F

#11
Citat från: "Mattias Rönnblom"
Citat från: "Anders Fager"Du skulle häpna hur många t-shirts för högerextrema som görs is XXXXXL. De är feta som as, övermänniskorna. Av nån anledning så är idiotvännstern magrare, det måste bero på att de inte äter hamburgare.
Det som förvånar är väl mest hur nån kan känna till den typen av t-shirt-statistik.

Man går in på exempelvis Cafépress och gör en inte helt vetenskaplig undersökning och konstaterar att "Nuke Iran & The Zionist Conspiracy" säljs i större storlekar än "Meat is Murder".

Delirium

#12
Hmmmmm...

I det "allmännas" medvetande är alla som håller på med sånt här i samma fack, allt ifrån lajvare till pincettkrigare. Tror jag åtminstone. Så alla vi är konstiga som åker på X-Con runt om i Sverige, och det görs reportage i olika tidningar och lokaltv om oss och ibland är de "neutrala" och ibland är de "elaka". Jag tror att det "allmännas" uppfattning om oss är ungefär precis densamma som för 20 år sedan, bara att vi har blivit fler. Men vi är precis lika konstiga.

Och om man ska vara ärlig går det att plocka ut knäppiselement ganska enkelt bland oss, precis som i vilken annan grupp som helst.

Att det finns lite krigsromantik bland vissa krigsspelare är inget nytt det heller, och det har vi alltid sett mellan fingrarna med, men rena nazikopplingar behöver vi inte.

Sammanfattningsvis, vi behöver inte spä på fördomarna i onödan.
1914

A F

#13
Citat från: "Delirium"I det "allmännas" medvetande är alla som håller på med sånt här i samma fack, allt ifrån lajvare till pincettkrigare. Tror jag åtminstone.

Är du säker på det? Tycker medeltidslajvare får rätt mycket uppmärksamhet ett tag och efterssom det är jävligt konkret att leka Frodo eller Arn så blir ofta reportagen rätt begripliga jämnfört med vad det blir när man kikar in i vår lilla värld.  

Citat från: "Delirium"Så alla vi är konstiga som åker på X-Con runt om i Sverige, och det görs reportage i olika tidningar och lokaltv om oss och ibland är de "neutrala" och ibland är de "elaka".

Vänta som sagt tills Uppdrag Skändning sätter tänderna i Sverok eller försöker tolka airsoft eller förrklara varför all manga på något vis alltid spårar ur i bondagsex involverande skaldjur och skolflickor. Då ska du får se på elakt.

Citat från: "Delirium"Att det finns lite krigsromantik bland vissa krigsspelare ..

Men inte bland folk som spelar Tekken eller 40K?  :P

A F

#14
Citat från: "Anders Fager"
Citat från: "Delirium"I det "allmännas" medvetande är alla som håller på med sånt här i samma fack, allt ifrån lajvare till pincettkrigare. Tror jag åtminstone.

Är du säker på det? Tycker medeltidslajvare får rätt mycket uppmärksamhet ett tag och efterssom det är jävligt konkret att leka Frodo eller Arn så blir ofta reportagen rätt begripliga jämnfört med vad det blir när man kikar in i vår lilla värld.  

Citat från: "Delirium"Så alla vi är konstiga som åker på X-Con runt om i Sverige, och det görs reportage i olika tidningar och lokaltv om oss och ibland är de "neutrala" och ibland är de "elaka".

Vänta som sagt tills Uppdrag Skändning sätter tänderna i Sverok eller försöker tolka airsoft eller förklara varför all manga på något vis alltid spårar ur i bondagsex involverande skaldjur och skolflickor. Då ska du får se på elakt.

Citat från: "Delirium"Att det finns lite krigsromantik bland vissa krigsspelare ..

Men inte bland folk som spelar Tekken eller 40K?  :P