Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Runebound

Startat av dagon, 2 augusti 2006 kl. 09:30:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

dagon

Är lite sugen på att köpa ett "light"-spel som man kan lira med sådär medelseriösa gamers. Kriterierna är: klart på en kväll, lagom tjock regelbok <20 sidor, gärna lite äventyrskaraktär på spelet. Har då spanat in Runebound. Någon här som har erfarenhet av det spelet? Andra förslag?
För Kung och Fostervatten

Andreas Lundin

Jag har detta spel och kan rekommendera det. Det är helt okej, men inte det bästa jag spelat. Ett problem är att det är lite för enkekelt för min smak, så turen har en väldans stor inverkan på hur det skall gå. Halkar man efter är det då svårt att komma ikapp. Annars är spelet småtrevligt och har en hel del stämning.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

A F

Prince of the City.
The Hellgame (BÄST).
Zombies.

BigPapaBear

Citat från: "Anders Fager"Prince of the City.
The Hellgame (BÄST).
Zombies.

HellGame är faktiskt riktigt trevligt.
En mycket bitter liten man.

dagon

Får väl la ta en titt på det där Hellgame också.  :wink: Vad kostar det cirkus?

En annan sak som tilltalar mig med Runebound är att det finns myriader av expansioner om man skulle tröttna på att nöta originaläventyret.
För Kung och Fostervatten

A F

Citat från: "BigPapaBear"HellGame är faktiskt riktigt trevligt.

TREVLIGT!?!?!??!

:evil:

Magnus2

Han menar nog helvetes trevligt...

Sen tror jag att nån annan än spel-designern får avgöra om det är bäst eller ej   :)

Men det ser intressant ut, det gör det...

A F

Citat från: "Magnus2"Sen tror jag att nån annan än spel-designern får avgöra om det är bäst eller ej   :)

Säg så att av de spel jag har gjort så är tHG det som fortfarande kan förvåna mig. Sen ska man ha klart för sig att det är ett rent kaoskontrollspel och att det startar i full fart. Det är alltså lite oförlåtande mot den som gillar att sakta bygga en välorgansiserad liten stat...

BigPapaBear

Citat från: "Anders Fager"TREVLIGT!?!?!??!

:evil:

Min betygsskala sträcker sig inte så mycket längre än "trevligt", så det är ett högt betyg.  :D
En mycket bitter liten man.