Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Finns det nån krigsspelsaffär i London?

Startat av Magnus2, 18 augusti 2006 kl. 10:14:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Magnus2

Som säljer över disk alltså.

Magnus

pelle

Jag gjorde en utflykt till Leisure Games när jag var i London senast (2003).  De hade en del roliga saker (en del 3:e-parts-prylar till ASL till exempel), men mest eurogames och sånt. Tror man kan köpa ungefär det de har på sin nätbutik där.
http://www.leisuregames.com/

Olle P

Den enda spelsäljande butik jag besökt var Hamley's. (Drygt 10 år sedan.)
Den säljer allt inom leksaker, och borde ha ett hyfsat sortiment av krigsspel. Oavsett hur mycket spel de faktiskt har så är den i alla fall värd ett besök.
Ligger ungefär halvvägs mellan Oxford circus och Piccadilly circus.

/Olle

Magnus2

Tack för tipsen.

Hittade detta på nåt forum, men osäker på om de har riktiga spel och inte bara rollspel:

CiteraCB Games, 3 Hillhouse, 82 Mntacute Road, Catford, London, SE6 4XP

Orc's Nest, 6 Earlham Street, Covent Garden, London, WC2H 9RY
Tel: 0207-379-4254

Leisure Games, 100 Ballards Lane, Finchley, London, N3 1XY
Tel: +44(0)208-346-2327 Fax: +44(0)208-343-3888

Playin' Games, 33 Museum Street, London, London, WC1A 1LH
Tube: Holborn
Tel: 0207-323-3080

The Barracks, 325 Underhill Road, London, SE22 9EA
Tel: 0208-299-4200

Volume One, Uxbridge, London (not sure where - no real details on this one).

Shaftsbury Avenue, the new home for Forbidden Planet, but a bit too "Department Store".

Hamley's hade krigsspel på den gamla goda tiden och är alltid värt ett besök :)

Magnus

Andreas Lundin

Orc's Nest har nåt på andra våningen. 5-6 hyllor.

Egentligen är frågan befängd. Det som inte finns att få tag på i London är inte värt att få tag på...eller nåt sånt.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

unic

Leisure Games can rekommenderas, men ligger tyvärr en bit ut - i Finchley, 20-30 minuter från centrum på tunnelbanan.  De har dock ett bra utbud av krigsspel (bland annat).

Orc's Nest ligger mer centralt, och har en del krigsspel på ovanvåningen - men inte alls lika bra sortiment.

Playin' Games hade, så vitt jag minns, inga krigsspel - däremot ett bra utbud av eurogames och vanliga brädspel.

Både Orc's Nest och Playin' Games ligger centralt, och inom promenadavstånd från varandra.

Magnus2

Hittade bade Orc's Nest och Playin Games igar (och Forbidden Planet pa vagen emellan).
Playin Games hade en hel del krigsspel och annu mer eurospel/bradspel. Orc's Nest hade mindre av varje.
Saknade dock GDW, SPI och AH's bookcase games som fanns pa hyllorna senast jag var inne i en krigsspelsaffar... :D
Kul att fa klamma och kanna och ooah och aaah over alla spel iallafall.

Fast handla spel i London ar nog det dyraste sattet att handla pa, flygbiljetten ej inraknad. Irrationell som jag ar sa kopte jag anda ett Paths of Glory for motsv 560:- (520:- pa SF-bokhandeln) och ett bilspel dar man knapper ivag bilarna med fingrarna. Kommer inte ihag vad det heter.

Nu ar det tedags.
Magnus

sfclinken

Citat från: "Magnus2"...och ett bilspel dar man knapper ivag bilarna med fingrarna. Kommer inte ihag vad det heter.

Nu ar det tedags.
Magnus

Är det detta?  http://www.boardgamegeek.com/game/150

Har varit på väg att inskaffa ett par gånger men det aldrig blivit av. Verkar hur tufft som helst.  :up:
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Magnus2

Nix, detta: http://www.boardgamegeek.com/game/14254.
Pitchcar Mini, en miniversion av en billigare variant på samma tema.