Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Våra brädspel (en del krigsspel) men dom finns i lager....

Startat av CC, 18 september 2006 kl. 01:01:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

CC

Fick frågan om vi verkligen har allt i lager som "syns" på hemsidan

Svaret är ja, vi har 544 olika spel just nu i lager.

Bengt / Card Collector

www.cardcollector.se

BigPapaBear

Schysst hylla (nice rack)!  :up:  :P
En mycket bitter liten man.

A F

Citat från: "BigPapaBear"Schysst hylla (nice rack)!  :up:  :P

Underligt nog så finns det ingen butik i Stockholm som kan hålla ett sånt här lager. Varför?

BigPapaBear

Citat från: "Anders Fager"Underligt nog så finns det ingen butik i Stockholm som kan hålla ett sånt här lager. Varför?

Omänskliga lokalhyror ger hemska lagerhållningskostnader? Stockholmare är lata och självupptagna? Det finns ingen marknad? Illuminati?

Andreas Lundin

CiteraStockholmare är lata och självupptagna?

Inte kan det stämma? 8)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Jon Karlsson

Det är ju sådant man kan tillåta sig när man är smartare än lantisar.
[tittar på bildskärm] - Vad är min position?
- Det beror på vilken av prickarna som är du.
- Vadå 'vilken av prickarna'? Jag är ensam här!
- Då föreslår jag att du börjar springa och skrika!

A F

Citat från: "Jon Karlsson"Det är ju sådant man kan tillåta sig när man är smartare än lantisar.

Hur kan det bara så? Stockholm är bara en gigantisk anhoppning av bönder.

Typisk Stockholmsdialog

"Vaur kommir dau iäj fraoun?"
"Happaranda."
"Vaur lijggeöur djää?"
"En bit från stan."

BigPapaBear

Citat från: "Anders Fager"Hur kan det bara så? Stockholm är bara en gigantisk anhoppning av bönder.

Jo, men när bönder urbaniseras måste de överkompensera för att bryta sig loss från sitt förflutna. Således är alla stockholmare som ger huvudstaden dåligt rykte ute på landsbygden i själva verket bönder, som är hemma i sin hembygd och visar upp sin mobiltelefon och designerskjorta. När sedan gammelfarmor ska till och bjuda på kokkaffe från lägerelden, höjer den nytransformerade stadsbon på ögonbrynet och undrar om det finns någon möjlighet att få en ismacchiato istället; samt några croissanter till den insmuglade, friserade, chihuahuan.

Grekerna krävde väl att tre(?) generationer skulle ha bott i Aten för att man skulle vara medborgare?  :P

A F

Citat från: "BigPapaBear"Grekerna krävde väl att tre(?) generationer skulle ha bott i Aten för att man skulle vara medborgare?  :P

Samma sak i Stockholm. Och hitta folk med sån stamtavla... Båda mina föräldrar är födda i Stockholm, braa det är ovanligt.

totte30

Hmmn, definiera stockholmare tack! :?  Det är inte helt ovanligt att så kallade stååkkholmare som raljerar över inflyttade, är födda/bor/jobbar i orter som Bålsta, Tyresö, Vallentuna etc. och på sin höjd är och julhandlar 1 ggr om året i stan.
Spelar:  Clash of Giants II

Magnus2

:lol:
Jag vill också se en definition.
Just nu vet jag inte vad jag ska kalla mig.

Tillbaka till ämnet:
En imponerande spelhylla. Det är nog bara Scipio som har större :P

A F

Citat från: "totte30"Hmmn, definiera stockholmare tack!

Ditt telefunnummer har aldrig börjat med 07

pelle

Fager, tänk på att den där definitionen inte fungerar så bra på folk som är födda i slutet av 80-talet eller senare (och jag misstänker det till och med kan finnas sådana personer här).
:)

Själv växte jag upp precis utanför gränsen. Ungarna på gymnasiet som alltid hade haft 08-nummer brukade mobba oss andra stackars ny-08:or.

Vet inte riktigt vad detta har med krigsspelsshopping att göra dock. Speciellt inte när vi pratar om en butik i Göteborg. En butik med väldigt trevlig samling spel för övrigt. Trodde aldrig man skulle få se en sådan spelhylla i en svensk spelbutik igen.

Elias Nordling

CiteraEn imponerande spelhylla. Det är nog bara Scipio som har större

Dagsnoteringen i min hylla: 907 krigsspel, 48 övriga.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Elimää

CiteraDagsnoteringen i min hylla: 907 krigsspel, 48 övriga.

Tänk om man skulle spela spelen lika många gånger som man har antal spel :)

Den som har mest grejor när man dör vinner ;)
blupp eller bly?

V2 diorama group, Sweden
Micro][/url]