Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

The Wikipedia Challenge - Typ.

Startat av A F, 30 september 2006 kl. 16:42:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

A F

Mer inlagt på "Krigsspel". Vilka svenska designer finns där att lista?

pelle

Henrik Strandberg - Slaget om Blodsgläntan
:)

Peter Englund, såklart, och han har säkert redan en wiki-sida dessutom.

A F

Citat från: "pelle"Peter Englund, såklart, och han har säkert redan en wiki-sida dessutom.

Tänkte mer på designer i bemärkelsen "spel". Men englund ska dit.

Andreas Lundin

Har inte Peter Englund skapat några?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Elias Nordling

Peter Englund har gjort spel pa Poltava och Lesnaja (expansion för poltava) i tidningen Wargamer. Tror han gjorde en eller ett par pa polska slag för Swedish Wargame Productions (som trots namnet var Hong Kongbaserat tror jag) ocksa. Holowczyn?
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

A F

Är nu uppe i typ tio artiklar.  :ultra:

Magnus2

Ja titta, det är t o m nån som lagt upp en sida om Anders Fager :)

(Född Johansson, där gick det upp ett Liljeholmens - är du möjligen från Bredäng Anders?

Magnus

A F

Citat från: "Magnus2"Ja titta, det är t o m nån som lagt upp en sida om Anders Fager :)

Och det är inte jag!!!

Citat från: "Magnus2"(Född Johansson, där gick det upp ett Liljeholmens - är du möjligen från Bredäng Anders?

Född på Söder, uppväxt i Bredäng 69-81. Gick i samma klass som alla basket-tjejerna, klassen under Riksdagsman Trollin.

Magnus2

Anders "Gagget" Johansson således.
Världsberömd punkrockare (?) i Bredängsplugget.

Jag kanske ska lägga till det i Wikipedia, för att inte komma från ämnet.

Resten får vi ta under Kalla kriget-topicen...

FYI så gick jag två klasser under dig (och två klasser över Izabella Scorupco).

Magnus

A F

Citat från: "Magnus2"FYI så gick jag två klasser under dig (och två klasser över Izabella Scorupco).

Då gick du i parallell till min inte helt normale lillebror. Jag missade Scorupco helt. Och hon Dominika. Och Marit Bergman. En vacker dag ska jag starta webbsidan ""Kända Människor från Bredäng."

Hur somhaver, ditt minne är imponerande. Vi snackar om sent sjuttiotal nu.  :shock: