Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_sfclinken

OCS Case Blue

Startat av sfclinken, 11 oktober 2006 kl. 15:27:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

#75
Vill bara sprida att kundtjänst på MMP är suveräna!  :up:

Jag saknade en karta i min Case Blue när jag inventerade det och jag fick för mig att det var Map G som jag saknade. Sagt och gjort, jag mailade mmp och fick kartan några dagar senare på posten. Igår när jag satt och fipplade med mina kartor märkte jag att jag hade två kartor G helt plötsligt, men att karta C saknades helt. Jaghade alltså sett fel och beställt karta G från MMP's kundservice när jag egentligen skulle begärt karta C.

Igår kväll mejlade jag MMP och nyss fick jag svaret att jag kunde behålla min extra Map G och att de redan skickat en ny Map C till mig!  :up:

Så skall en kundservice funka! Tänk på det när ni startar era egna firmor dörute! :wink:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

silversixx

#76
MMP har gett mig gratis spel. Så det är verkligen ett bra företag!
(Fick mitt AVL helt sönderbrottat och skrev ett klagobrev med foto, då skickade de direkt).

Andreas Lundin

#77
Nja, synd att kalla det för spel, men okej då!  :wink:  :up:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

#78
Citat från: "Andreas Lundin"Nja, synd att kalla det för spel, men okej då!  :wink:  :up:

  :lol:  :lol:
En mycket bitter liten man.

Vvornth

#79
Citat från: "Andreas Lundin"Nja, synd att kalla det för spel, men okej då!  :wink:  :up:

Alla spel som utgör en smidig intro för folk till blippande bör premieras.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

silversixx

#80
Citat från: "Andreas Lundin"Nja, synd att kalla det för spel, men okej då!  :wink:  :up:
Min kompis uppskattade ditt spel (han fick det i present). Nu är han jättesugen på att börja spela blipp lite mera. Han är t om intresserad utav att vara med på CB...

Som Jacob sa, blipp som introducerar är den bästa blippen!

Andreas Lundin

#81
Funderar på OCS optional rule 21.7 "Divisional Lines".

När exakt placearar man ut brickorna som det står divisional lines på? I slutet på sin egen movement phase, eller i samma ögonblick som fienden är i stånd att traska in i en potentiell dylik hex?

 :insecure:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

#82
Citat från: "Andreas Lundin"Funderar på OCS optional rule 21.7 "Divisional Lines".

När exakt placearar man ut brickorna som det står divisional lines på? I slutet på sin egen movement phase, eller i samma ögonblick som fienden är i stånd att traska in i en potentiell dylik hex?

 :insecure:

21.7 "At the moment an enemy unit moves
into a Divisional Line that existed at the
beginning of the current enemy Movement
Segment
, this rule is invoked"


Linjen måste finnas där innan motståndaren börjar sin förflyttningsfas. Mer detaljer än så bjuds det inte på. Gissningsvis under den egna förflyttningsfasen.
En mycket bitter liten man.

Andreas Lundin

#83
Det är just det där med gissningsvis som stör mig lite... :roll:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

A F

#84
Fattar inte riktigt vitsen med regeln.

tinG

#85
Citat från: "Anders Fager"Fattar inte riktigt vitsen med regeln.
Nä, den verkar INTE bra. Varifrån är det tänkt att man skall få dom SP:na från?!

OCS - bäst utan optionals...
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Andreas Lundin

#86
...Du menar SP's att anfalla?

...för det kostar ju inga SP's att bilda en divisional line...


...jag skulle gärna testa regeln någon gång för att se om det blir någon skillnad...

...vitsen med regeln skulle väl vara att granndivisioner på något sätt "sitter ihop"... Går man emellan dem måste de/den angripas i Combat Phase... :insecure:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

#87
Citat från: "tinG"OCS - bäst utan optionals...

Håller inte med. Optional-regeln att enheter med flera steps förlorar proportionerligt med styrka (t.ex 4 steps med 20 i styrka blir 15 om den förlorar ett step) är ett måste.
En mycket bitter liten man.

tinG

#88
Citat från: "Andreas Lundin"...Du menar SP's att anfalla?

...för det kostar ju inga SP's att bilda en divisional line...
Precis.

Citat från: "Andreas Lundin"...jag skulle gärna testa regeln någon gång för att se om det blir någon skillnad...

...vitsen med regeln skulle väl vara att granndivisioner på något sätt "sitter ihop"... Går man emellan dem måste de/den angripas i Combat Phase... :insecure:
Sätt ihop dom då! Eller använd breakdown rgt's.
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

tinG

#89
Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "tinG"OCS - bäst utan optionals...

Håller inte med. Optional-regeln att enheter med flera steps förlorar proportionerligt med styrka (t.ex 4 steps med 20 i styrka blir 15 om den förlorar ett step) är ett måste.
Jag håller faktiskt med. Den ny reglen för Prop.loss är ren och snygg. Godkännes!
 :)
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte