Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

OCS Case Blue

Startat av sfclinken, 11 oktober 2006 kl. 15:27:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Jag ser lite (ryska?) TB-markers långs vägen i bildens vänsterkant. Stör de axelmakternas operationer något, eller är de "onödiga"?

Jag försöker att tänka ut hur jag själv i framtiden bäst utnyttjar flygvapnet i OCS... Sist jag spelade blev det ju lite katastrof nämligen...  :x
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Vvornth

Citat från: "Andreas Lundin"Jag ser lite (ryska?) TB-markers långs vägen i bildens vänsterkant. Stör de axelmakternas operationer något, eller är de "onödiga"?

TB hindrar i princip inte själva framryckningarna av de tuffa tyska enheterna. Deras trace däremot störs avsevärt.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Andreas Lundin

Påverkas trace av TB?

Regel 12.3d: "...Always use "normal" terrain costs ignore temporary "bad" ground conditions such as mud and snow as well as the added cost of moving through or next to a Trainbusting marker..."

Regel 14.8b: "...Trainbusting does not affect enemy supply draw, throw, Air Transport, or Sea Transport in any way."

Hm... har jag missat nåt här eller? :insecure:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Andreas Lundin

...kanske det dära med "next to a TB marker" Är den PÅ vägen kanske den stör trace... Just det...

Andreas Lundin

...fast när det står så här:

CiteraRegel 14.8b: "...Trainbusting does not affect enemy supply draw, throw, Air Transport, or Sea Transport in any way."

Så går det väl inte att misstolka?

:insecure:

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin"...kanske det dära med "next to a TB marker" Är den PÅ vägen kanske den stör trace... Just det...

Som jag har förstått det kan TB aldrig störa trace. De regelställen du refererar till intygar detta.
En mycket bitter liten man.

Vvornth

Jag blandade ihop lite begrepp, jag tänkte på supply, mer bestämt Combat supply. Det är lite knivigt nu att få fram till de främsta tyska enheterna på bilden som snart är i stridskontakt. Sen vid broar och på secondary roads så är ju TB alltid behändigt.

Andreas Lundin

Japp! JAg tänkte på det också. Man kan också suga ut tyskens rail cap genom att vinga honom att köra supply på jvg genom TB-markers!  :up:

Man blir duktigt avundsjuk på er i GBG och STHLM, som kan sätta upp såna här grejer... Har försökt få tag på en föreningslokal eller dylikt i Lund, men de få lokaler som finns är alldeles för dyra. :(

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin"Man blir duktigt avundsjuk på er i GBG och STHLM, som kan sätta upp såna här grejer... Har försökt få tag på en föreningslokal eller dylikt i Lund, men de få lokaler som finns är alldeles för dyra. :(

Trist. I OCS-hufvudstaden har vi hela Tunisienkartan och fem kartor CB: Drive for Oil uppställt. Du är välkommen att flytta hit när du vill.  :up:

A F

Hur dyr är en källare på tjugo-trettio kvadrat?

Vvornth

Citat från: "BigPapaBear"Trist. I OCS-hufvudstaden har vi hela Tunisienkartan och fem kartor CB: Drive for Oil uppställt. Du är välkommen att flytta hit när du vill.  :up:

Den magra närvaron är inte mycket till argument för att göra anspråk på titeln som OCS-huvudstad.  :P

A F

Citat från: "Vvornth"Den magra närvaron är inte mycket till argument för att göra anspråk på titeln som OCS-huvudstad.  :P

:?

BigPapaBear

Citat från: "Vvornth"Den magra närvaron är inte mycket till argument för att göra anspråk på titeln som OCS-huvudstad.  :P

Håller med Anders:  :?

Mager närvaro? Hvad talar min herre om? I Stockholm frodas krigsspelandet.

A F

Citat från: "BigPapaBear"I Stockholm frodas krigsspelandet.

Och allt annat.  :ultra:

Andreas Lundin

Jag har försökt få fatt på 20-30 kvm källarlokal i Lund. Inte det lättaste skall jag säga... :down: