Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Clash of Giants II (GMT)

Startat av BigPapaBear, 28 oktober 2006 kl. 00:38:00

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Någon som har fått det än? Postväsendet i min kommun brukar vara exceptionellt slöa, men det ska ju vara på väg nu...  :up:

Ted Racier är en mysig kille.
En mycket bitter liten man.

Mosse

Citat från: "BigPapaBear"Någon som har fått det än? Postväsendet i min kommun brukar vara exceptionellt slöa, men det ska ju vara på väg nu...
Väntar med spänning - men saker och ting brukar inte dyka upp här i de finska skogarna alltför hastigt heller...  :x

Andreas Lundin

Ja, ni får rapportera. Jag har snöat in på 1vk igen efter att jag och sfclinken börjat spela PoG via Cyberboard. Läser f.n. Jolos "1914". Sjukt bra!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Scipio

Har inte dykt upp här ännu. C3 skulle komma i samma paket tror jag oxå dom sade.
"Randomization is too important to be left to chance"

Andreas Lundin

"C3" ?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Doomfarer

Citat från: "Andreas Lundin""C3" ?

C3i menar han, GMTs tidning.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

magnus lindström

Någon som spelat ettan? jag har spelet men har inte rört det.

silversixx

Jag och Vvornth har satt igång ett parti Tannenberg.
Det är väldigt snabbspelat (antagligen för att vi spelar det för första gången och därmed spelar antagligen spelar helt fel). Men det är charmigt och ett bra spel att lira om man vill slå ihjäl några timmar.

Vvornth

Nu med partiet färdigt så måste jag säga att det var lite väl basic. En bra blippintroduktion dock.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

magnus lindström

finsn en hel del specialregler för Marne för att "fixa" till det.

Mosse

Fick hem spelet i förrgår, och spelade just genom tre turer solo.
Har aldrig spelat Clash of Giants (ettan, alltså) så jag kan inte jämföra.

Första intrycket är väldigt bra, snabbt och enkelt. Skrev om mina första intryck i min blog...

Mosse

Spelade genom Galicia-scenariot i går kväll med brorsan, och mina första intryck bekräftades. Snabbt och roligt utan att ha den där "leksakskänslan" jag får när jag spelar t.ex. Memoir'44...

Det var en jämn batalj som mina Österrikiska trupper vann mot hans Ryska trupper 8-7.

(Närmare beskrivning om händelseförloppet skrev jag i min blog (samt en session report på BGG)

BigPapaBear

Citat från: "Mosse"Snabbt och roligt utan att ha den där "leksakskänslan" jag får när jag spelar t.ex. Memoir'44...

Låter lovande. Om nu bara posten ville få ändan ur vagnen och leverera mitt ex...

Scipio

Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "Mosse"Snabbt och roligt utan att ha den där "leksakskänslan" jag får när jag spelar t.ex. Memoir'44...

Låter lovande. Om nu bara posten ville få ändan ur vagnen och leverera mitt ex...
Ja du kan ju hoppas på att problemet sitter hos Posten...min förhoppning är att det _inte_ sitter hos Tullen i stället...
"Randomization is too important to be left to chance"

BigPapaBear

Citat från: "Scipio"Ja du kan ju hoppas på att problemet sitter hos Posten...min förhoppning är att det _inte_ sitter hos Tullen i stället...

La la la... [tänker på annat]  :roll: