Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

GMT Winter-06 Flyer

Startat av Andreas Lundin, 7 november 2006 kl. 12:05:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

GMT Flyer

Vicka grejer!

För mig ser Kiev to Kharkov och Stalin's War trevligast ut. Successors III verkar ju förstås kul också. Eller varför inte PQ17? Hur skall man kunna hålla sig från att förbeställa allt som någonsin går att förbeställa?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

:shock:  :shock:  :shock:

...min arma plånbok. Ska se hur länge mina principer rörande bojkott av P500-programmet sedan GMT och tullen blev kompisar håller i sig.
En mycket bitter liten man.

BigPapaBear

...efter att ha tittat närmare känner jag mig lite besviken. Inga av de nya titlarna föll mig i smaken.  :(

Andreas Lundin

CiteraInga av de nya titlarna föll mig i smaken.

:shock:  :shock:  :shock:  :shock:

Getting picky?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Doomfarer

Några av titlarna var intressanta men faktum är att MMP verkar ha fler spännande spel på gång än vad GMT har.

Visst, skulle gärna ha "Clash om Monarch" och "Successors III" men förrutom dem är det inte mycket som lockar.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Floxon T

Blackbeard ser spännande ut.

Hur mycket får man räkna med i tullavgift?

Andreas Lundin

Räkna inte med tullen. Det är inte säkert att du får betala någonting i tull alls. Jag har köpt spel från USA 20-30 ggr och betalt tull endast en gång...

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin"Räkna inte med tullen. Det är inte säkert att du får betala någonting i tull alls. Jag har köpt spel från USA 20-30 ggr och betalt tull endast en gång...

GMT har ändrat sin policy nu och skriver ut hela beloppet på tullpappret, så nu lär du garanterat fastna. Räkna med moms + ca 100:- avgift.  :(

Andreas Johnson

Ser nästan ut som en tanke att SF-bokhandeln plockar in just spel från GMT...  :insecure:
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

Andreas Lundin

Men, men, men... sedan när har de börjat med detta? Senaste gången jag fick grejer från dem (i början av oktober) så fastnade inget i tullen...

Jezjov

Jag fick spel från GMT senast för någon dag sedan, utan att betala tull. Ändå var beloppet utskrivet på följesedeln. Leverans med UPS.

BigPapaBear

Citat från: "Jezjov"Jag fick spel från GMT senast för någon dag sedan, utan att betala tull. Ändå var beloppet utskrivet på följesedeln. Leverans med UPS.

UPS kan skicka tullfakturan i efterhand, men har du tur så.

CiteraMen, men, men... sedan när har de börjat med detta? Senaste gången jag fick grejer från dem (i början av oktober) så fastnade inget i tullen...

Några veckor sedan.

silversixx

Inte ett enda spel kändes aktuellt att beställa... Det känns som om GMT tappar gentemot stora satan (MMP) som har bra mycket intressantare titlar på lager.

Men oavsett om jag beställer så kan jag räkna med att det tar minst ett halvår längre för mig att få grejerna än alla andra.

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin"Getting picky?

Mja, jag hade ju inte blivit ledsen om de hade slängt in Vance von Borries nästa del i East Front Series redan nu istället för nästa år...

CiteraDet känns som om GMT tappar gentemot stora satan (MMP)
Det bär emot att medge det men, ja så är det...  :(

Andreas Lundin

CiteraCitat:
Det känns som om GMT tappar gentemot stora satan (MMP)

Det bär emot att medge det men, ja så är det...

...fast jag vette sjutton. Det är flera spännande och innovativa titlar på gång hos GMT. Inte så mycket traditionella krigsspel (fast det finns där också), utan nya och intressanta grepp och "outforskade" historiska perioder. Inget man kan "beskylla" MMP för tycker jag. Vad exakt hos MMP (förrutom det där om kriget öst) är så spännande på deras pre-order list tycker ni?