Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

GMT Winter-06 Flyer

Startat av Andreas Lundin, 7 november 2006 kl. 12:05:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Doomfarer

Alla deras Japan spel.  :up:
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Scipio

Devils Cauldron
"Randomization is too important to be left to chance"

Daniel*U2*

Citat från: "Doomfarer"Alla deras Japan spel.  :up:

Kommer absolut att köpa alla japan spel från MMP!

Andreas Lundin

CiteraAlla deras Japan spel.

Fast är de så kul egentligen? Inget nytt i A victory lost egentligen. Snyggt paketerat och smidigt att spela, men temat och mekanismerna är inget nytt... Been there done that! Fast jag tycker förstås inte att man kan ställa GMT och MMP emot varandra. De gör lite olika grejer och fyller varsin nisch på sätt och vis...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Vvornth

Mycket intressant enligt mig, men GMT måste göra något åt sin snorfula boxart!
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Andreas Lundin

Citerasnorfula boxart

Jo, om man jämför med de s.k. "japanspelen" från MMP har de lite att jobba på där. En lyckad "boxart" från GMT är dock Paths of Glory, tycker jag. Den fastnar man för även när man går i butiken och spanar i hyllorna.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

CiteraVad exakt hos MMP (förrutom det där om kriget öst) är så spännande på deras pre-order list tycker ni?

Tanken på nya OCS-titlar...  :D

Jag är så snuskigt trött på att allting ska vara kortdrivet som GMT ger ut.  :twisted:
Ge mig en counter en hex och några tabeller! Det är krig det...  :P
En mycket bitter liten man.

Andreas Lundin

Är jag den enda levande människa som inte tröttnat på kortdrivet (som Paths of Glory) och spel med kort i (som Pax Romana)?

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin"Är jag den enda levande människa som inte tröttnat på kortdrivet (som Paths of Glory) och spel med kort i (som Pax Romana)?

HALLÅ!!! [vinkar frenetiskt]  :twisted:

Jag sällar mig till skaran som kräks på CDG-hysterin.

Mosse

Citat från: "Andreas Lundin"Är jag den enda levande människa som inte tröttnat på kortdrivet (som Paths of Glory) och spel med kort i (som Pax Romana)?
Jag har faktist inte ens provat på ett enda (kortdrivet) än...
Om man då inte räknar med lillbrorsans Waterloo (Phalanx), men det var mera leksak än krigsspel...
Är ännu till (onödigt) rädd för dem - är negativt inställd från början. Borde prova ett innan jag vågar öppna plånboken... Är rädd för att det drar bort från "krig" och allt för mycket till "spel". Trots att folk försöker få mig att förstå att det inte är så...

BigPapaBear

Citat från: "Mosse"Borde prova ett innan jag vågar öppna plånboken...

Prova två-tre stycken så får du en bra uppfattning om läget. Provar du bara ett (t.ex. Paths of Glory, som ju faktiskt är hur kul som helst i början!) kommer du säkert bli jätteförälskad och köpa ett gäng spel i ett fluffigt, nykärt rus. För att sedan vakna upp och inse att det ju faktiskt inte var någon bra idé.

Är jag bitter och cynisk nu?  :oops:

Elias Nordling

CiteraJag sällar mig till skaran som kräks på CDG-hysterin.

Jag upprepar: Det har gjorts mindre än 20 CDGs på tio år. Det har gjorts över tusen övriga krigsspel på samma tid. Exakt hur utgör dessa 20 ett hot mot övriga 1000?
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

silversixx

Jag kontrar Björns hat mot CDG'n genom att säga "Blockspel är för barn och folk med reumatism".

sfclinken

Citat från: "Elias Nordling"
CiteraJag sällar mig till skaran som kräks på CDG-hysterin.

Jag upprepar: Det har gjorts mindre än 20 CDGs på tio år. Det har gjorts över tusen övriga krigsspel på samma tid. Exakt hur utgör dessa 20 ett hot mot övriga 1000?

Och kan det räknas som hysteri???  :insecure:
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Doomfarer

Jag gillar kortdrivna spel, gillar man dem inte så är det väl ingen som tvingar en att köpa/spela dem, eller?

Överhuvud taget gillar jag spel med kort, om de så är kortdriva eller som i Pax Romana spelar mindre roll.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on