Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Säga vad man vill om Memoir

Startat av sfclinken, 11 november 2006 kl. 19:26:16

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

sfclinken

Men jag har nyligen avslutat fyra (4) omgångar med detta spel med min son som motståndare och det är för jäkla kul.

Med frugan borta, de andra två småkottarna sovandes så blev det en härlig batalj bland läskflaskor, popcorn och godis. En klockren lördagskväll  :D  .

Nu dröjer det inte länge innan jag kan skola in honom i ASL...... :up: (sa jag att han är 7 år)
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Doomfarer

Jag som just sålt mitt Memoir...  :shock:
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

BigPapaBear

Citat från: "sfclinken"Nu dröjer det inte länge innan jag kan skola in honom i ASL...... :up: (sa jag att han är 7 år)

Min äldsta flicka (5 år) insisterade på att hon och jag skulle spela Squad Leader häromveckan. av outgrundlig anledning har hon fastnat för ryggen på den kartongen. Vips så förvandlades alla T-34:or till rosa ponny-hästar och prime objective för dessa var att nå fram till Hill 621 (som nu klassades som goidisslottet...)   :?  :D
En mycket bitter liten man.

f98alda

Citat från: "sfclinken"Men jag har nyligen avslutat fyra (4) omgångar med detta spel med min son som motståndare och det är för jäkla kul.
[/i]

Memoir må ha en simpel spelmekanik och ibland frustrerande stort inslag av tur, men om man (som jag) har brist på vänner som gillar mastodontspel så är det ett lysande sätt att spendera en kväll då och då med krigsspelande.

Citat från: "BigPapaBear"Min äldsta flicka (5 år) insisterade på att hon och jag skulle spela Squad Leader häromveckan.

Underskatta inte barnen, på det att de må spöa skiten ur dig i spel du trodde du behärskade.  :P

/Alexander
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend