Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Priset för årets främsta krigsspel

Startat av Andreas Lundin, 12 november 2006 kl. 12:09:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Boardgamegeek har sin egna award. Torde vi inte ha en "krigsspel.se award" för bästa krigsspel 2006?

Till en början skulle vi här kunna nominera namnförslag på priset. Jag tycker inte att det skall vara ett engelskspråkligt klingande namn, utan helsvenskt såsom:

Priset för årets främsta krigsspel enligt webforumet krigsspel.se.

Eller nåt i den stilen.

Fler förslag och kommentarer vore också intressant. Skall vi sätta krigsspel.se på kartan och sprida vetskapen om forumet är ju detta en skitbra grej!

Så, vad sägs?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Andreas Johnson

Bra förslag! Finns det nånstans en lista över de spel som publicerats i år?
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

Andreas Lundin

Nä inte som jag vet. Tänkte att man i ett senare läge får nominera spel och sedan röstar vi helt enkelt.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

silversixx

Mycket god idé!

Vvornth

Låter som en god idé. MEn hur görs röstningen? forumpolls känsn inte så pålitliga.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

BigPapaBear

Kanonidé, Andreas. Jag är på.
En mycket bitter liten man.

Andreas Lundin

CiteraMEn hur görs röstningen?

Är inte polls bra? :o

Ett annat sätt att rösta på är att man utser någon som man helt enkelt får lita på som tar emot röster via PM. Sedan kan denna "förtroendevalda" person sammanställa resultatet.

Jag skulle också föreslå att nomineringar till vilka spel som man kan rösta på kan starta redan nu i en annan tråd. Nomineringar kan pågå fram till mitten av december. Är det OK?

Man kan alltså inte rösta ännu, utan bara föreslå spel... Vad sägs?

Mosse

Man skall tydligen inte läsa forum när man är för trött...  :oops:  
Läste Priset för årets sämsta krigsspel.
Även det skulle vara intressant, i och för sig...

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin"
CiteraMEn hur görs röstningen?

Är inte polls bra? :o

Polls rockar i min bok. Man kan väl bara rösta en gång per användarkonto? Betvivlar att illvilliga troll skulle bemöda sig att skapa en massa användarkonton bara för att "deras" spel ska vinna. Men å andra sidan finns det ju en del märkliga människor i världen.  :?

CiteraEtt annat sätt att rösta på är att man utser någon som man helt enkelt får lita på som tar emot röster via PM. Sedan kan denna "förtroendevalda" person sammanställa resultatet.

Verkar väldigt omständigt och inte alls lika kul.  :(

CiteraJag skulle också föreslå att nomineringar till vilka spel som man kan rösta på kan starta redan nu i en annan tråd. Nomineringar kan pågå fram till mitten av december. Är det OK?

Jo.

Förresten är det förra årets spel som nomineras eller årets? Jag blir lite yr...  :oops:
En mycket bitter liten man.

tobias

Bra idé! Jag ska se om jag kan ordna något omröstningssystem efter att vi har fått fram lite nomineringar.
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

Andreas Lundin

Någon efterlyste en lista på spel från i år. Jag listar här några spel från året som jag sådär spontant kom ihåg här på min lilla kammare. De har väl under året varit så kallade "snackisar":

A Victory Lost

Afrika 2nd edition

East Front II

Here I Stand

Pax Romana

Burning Blue, The

Shifting Sands och Gustav Adolf the Great är redan nominerade, men de skall givetvis egentligen vara med på listan också!

Fyll gärna på med fler snackisar! Nominera dock bara en i nomineringstråden tack!

Andreas Lundin

Vad skall vi ha för namn på priset?

Mitt förslag var ju som sagt Priset för årets främsta krigsspel enligt webforumet krigsspel.se, men det är ju ett lite väl långt namn, eller hur?

Vad sägs om Årets spel enligt Krigsspel.se?

Doomfarer

Bra idé!

Problemet är bara att de flesta av oss knappt spelat mer än max ett par av spelen som släppts i år. Problem två är att vi inte kan var mycket mer än 20 aktiva medlemmar här så krävs inte många röster för att vinna.

Men som sagt var, en bra idé.  :up:
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Andreas Lundin

CiteraProblemet är bara att de flesta av oss knappt spelat mer än max ett par av spelen som släppts i år. Problem två är att vi inte kan var mycket mer än 20 aktiva medlemmar här så krävs inte många röster för att vinna.

Men om man på BGG upplyser folk att denna omröstning finns och länkar till sidan, så kanske fler får upp ögonen för krigsspel.se? Det var det som var tanken från början. Kan inte nån som är aktiv på BGG starta ett "nordisk-språkigt" inlägg på geeken och länka till vår nomineringstråd?

A F

Citat från: "Andreas Lundin"Men om man på BGG upplyser folk att denna omröstning finns och länkar till sidan, så kanske fler får upp ögonen för krigsspel.se?

Tror i och för sig inte att BGG är rätt forum om du letar gamla krigsspelare. Eller?