Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Tystnad.. eller vad spelar du nu?

Startat av Doomfarer, 12 december 2006 kl. 14:18:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Doomfarer

Citat från: "Anders Fager"På tal om "fantasyversionen" och det nya svenska ordet "fajerballa". Just nu säljer vi på CC ruggiga mängder World of Warcraft-CCG. Speciellt i Sundsvall. Någon kommentar?

Att folk aldrig lär sig och att norrlänningar är dummare än andra. ;)
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

sfclinken

Själv väntar jag på att Marvel Heroes ska dyka upp så. Ska bli ett par trevliga partier med sonen iallafall.

Har man tur kanske man kan lura frugan till att spela Storm......
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

A F

Citat från: "sfclinken"Har man tur kanske man kan lura frugan till att spela Storm......

Kan du spöka ut dig till Hugh Jackman så öppnar sig enorma möjligheter.

8)

Jezjov

Elias Nordling skrev:
Citera...A Las Barricadas, som jag körde ett par scenarion av i helgen...
CiteraNågra frågor på det?

Var det underhållande?

Elias Nordling

Ganska simpelt, men med en del klurigheter. Reglerna tyvärr inte de bäst skrivna. Taktiska världskrigsspel har av nån anledning svårt att vinna mitt hjärta, vilket bör tas med i beräkningen.

Finns en "demo" på nätet som man kan ladda ner.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

A F

Citat från: "Elias Nordling"Taktiska världskrigsspel har av nån anledning svårt att vinna mitt hjärta, vilket bör tas med i beräkningen.

Vilket krig av dom?

Elias Nordling

Spelar ingen roll.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

A F

Citat från: "Elias Nordling"Spelar ingen roll.

Fotöljkrigare grupperar kulsprutor. Generaler mäter upp lastbilsflak.

Grendel

Det var mig som Organ fajerballade med. Jag har spelat lite mer Battlelore och jag tycker det är lovande. Men än klår det inte C&C Ancients, enligt mitt tycke mycket därför att det senare är mer renodlat koncentrerat på förflyttningskorten, vilket minskar slumpen. Ledarna (Hannibal, Scipio, Mago m fl) som finns i C&C Ancients ökar också din valmöjligheter. Ofta blir man ju annars sittande med kort som inte kan aktivera något på till exempel högerkanten, just när du som mest behöver det.

Det som är kul med Battlelore är att du kan skräddarsy din armé i många scenarion. Du har 6 poäng att fördela på ditt War Council, som du kan köpa levels för till din general, krigare, tjuv, trollkarl, eller präst för. .Ju fler levels, desto fler kort i leken och desto fler på handen. Monster kostar 1-2 poäng. Dessutom finns specialtrupper som goblins och dvärgar med specialförmågor.

Med alla grejor igång blir spelet dramatiskt och svängigt, men också kaotiskt. När expansionerna kommer kan spelet växa rejält, tror jag.
Delapsus resurgam - when I fall I shall rise

A F

Citat från: "Grendel"Det var mig som Organ fajerballade med.

"Organet fajerballade mig..."

:?

Magnus2

Google allsmäktig sätter in fajerballa i sammanhanget Nawet nie puściłeś jednego fajerballa, by ogrzać swoje biedne, zmarznięte towarzystwo! samt undrar stillsamt Menar du Fagerdala?
 :up:

A F

Citat från: "Magnus2"Nawet nie pu?ci?e? jednego fajerballa, by ogrza? swoje biedne, zmarzni?te towarzystwo!
Det är det jag alltid trott...

Organ

Citat från: "Anders Fager"
Citat från: "Grendel"Det var mig som Organ fajerballade med.

"Organet fajerballade mig..."
Hm.. med sådana symptom kanske jag borde uppsöka en läkare?  :shock:
"Here's somewhere I don't believe in shouted the kid and hometown c-c-crumbled to the ground."

Jon Karlsson

Fajerballa är förstås samma sak som (eller åtminstone analogt med) att bolta någon. Sheesh.

Häng med lite, va. Ungarna skrattar ju åt er!
[tittar på bildskärm] - Vad är min position?
- Det beror på vilken av prickarna som är du.
- Vadå 'vilken av prickarna'? Jag är ensam här!
- Då föreslår jag att du börjar springa och skrika!

Doomfarer

[barnskratt] Bolta?  :insecure:  [/barnskratt]
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on