Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

SCS Yom Kippur

Startat av sfclinken, 19 oktober 2006 kl. 22:34:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

sfclinken

Någon som är intresserad av att spela detta via Vassal eller Cyberboard?
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Andreas Lundin

Jag spelar gärna, men kan inte Yom Kippur tyvärr. Annat via VASSAL?

Ardennes '44, Paths of Glory, WiF, Turningpoint: Stalingrad, eller Third World War kanske?

Via Cyberboard är det ju större variation
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

Provade ett kort testscenario hemma hos en polare idag. Måste säga att jag är mycket imponerad. Definitivt det bästa spelet i SCS-serien - med hästlängder! Grymt sköna speltekniska lösningar på de modernare aspekterna av krigföringen. Känns som att det finns en massa olika taktiker som man kan prova...

Mumma!  :up:
En mycket bitter liten man.

Elias Nordling

De flesta av dem väldigt "gamey". Min favorit är "Israeliska Jeeptricket".

Spelet är superkul, men måttligt realistiskt. Finns en Operations-artikel som gör det litet mer verklighetsförankrat.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

A F

Citat från: "BigPapaBear"Definitivt det bästa spelet i SCS-serien - med hästlängder!

Du har som vaaaaaaaaaaaaaanligt fel. Och Elias rätt. YK är ett fullständigt lysande spel, men det bästa i serien är Drive on Paris. Eller (säger folk) En Mäktig Endiver.

Vvornth

Yom Kippur då. Som ofta är problemet med moderna spel så gör den stora rangen på många units i kombination med den totala bristen på FoW att det uppstår de mest osannolika utflankningar på sina håll.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

BigPapaBear

Citat från: "Elias Nordling"Spelet är superkul, men måttligt realistiskt. Finns en Operations-artikel som gör det litet mer verklighetsförankrat.

Kan hålla med om att det brister lite i realism. Borde varit tydligare och sagt att det är ett bra SPEL. SKulle vara spännande att läsa artikeln.

BigPapaBear

Citat från: "Anders Fager"Du har som vaaaaaaaaaaaaaanligt fel. Och Elias rätt. YK är ett fullständigt lysande spel, men det bästa i serien är Drive on Paris. Eller (säger folk) En Mäktig Endiver.

Bäva inför min allsmäktiga smak, Anders. Det jag säger är bäst - är det!  :D

Drive on Paris har jag inte testat (vilket innebär att det ju kan vara bättre). A mighty endeavour är det näst sämsta i serien enligt mig. Endast Afrika är sämre.

A F

Citat från: "BigPapaBear"Drive on Paris har jag inte testat (vilket innebär att det ju kan vara bättre). A mighty endeavour är det näst sämsta i serien enligt mig. Endast Afrika är sämre.

Gillar du inte Afrika? Har spelat det en gång och tyckte det var skoj. Kan detta ha att göra med att man gillar olika nivåer?

"Jag heter Anders och kan skilja på bra och dåliga spel. (Och jag tycker prettometal är lika töntigt som smufhits.)"

Andreas Lundin

Citeraprettometal

Vad är det?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

A F

Citat från: "Andreas Lundin"
Citeraprettometal
Vad är det?

Överpretendtiös hårdrock.

BigPapaBear

Citat från: "Anders Fager"Gillar du inte Afrika? Har spelat det en gång och tyckte det var skoj. Kan detta ha att göra med att man gillar olika nivåer?

Det kan absolut ha med det att göra. Jag gillade dock Afrika fram tills jag provade OCS. Once you go OCS...

A F

Citat från: "BigPapaBear"Det kan absolut ha med det att göra. Jag gillade dock Afrika fram tills jag provade OCS. Once you go OCS...

Som sagt. Det är som att gå från cybersex till att på i verkliga livet gå till storms mot "LoveKitten52", halv fyra på morgonen i fyndhörnan på Statshotellet...

:ultra:

BigPapaBear

Citat från: "Anders Fager"Som sagt. Det är som att gå från cybersex till att på i verkliga livet gå till storms mot "LoveKitten52", halv fyra på morgonen i fyndhörnan på Statshotellet...

:ultra:

You have a way with words, Mr. Fager...  :D