Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Ny spelare.

Startat av Magnus2, 29 juni 2005 kl. 22:29:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Magnus2

Idag spelade min 7-åriga dotter och jag Awful Green Things from Outer Space.
Spelet fick avbrytas vid 21-tiden eftersom det var läggdags. Men det passade mig bra eftersom hon höll på att spöa mig och mina Grönsaker.

Nu läser jag ASL-regelboken som godnattsaga...

Magnus

A F

#1
Citat från: "Magnus2"Idag spelade min 7-åriga dotter och jag Awful Green Things from Outer Space.

Kultspel.

Delirium

#2
Vänta tills hon börjar ifrågasätta om du verkligen kan reglerna.
1914

A F

#3
Citat från: "Delirium"Vänta tills hon börjar ifrågasätta om du verkligen kan reglerna.

Eller börjar kritisera dig på Boardgamegeek.

Delirium

#4
Vilket är värst, få dåligt betyg för föräldraskap eller för spelkonstruktion?
1914

A F

#5
Citat från: "Delirium"Vilket är värst, få dåligt betyg för föräldraskap eller för spelkonstruktion?

Min son (snart sex år) går att diskutera med, något som är stört omöjligt med de självutnämnda spelexperter som huserar på BGG. Exempelvis så kan en del av de snillen som sågat The HellGame kan omöjligt ha spelat det, för då skulle de ha märkt hur bakvända deras argument är. Min son - å andra sidan - ägnade trots att han var mycket skeptisk fem minuter av sin midsommar åt att smaka sig igenom tre sorters sill innan han förklarade att sill knappast var likställd med människoföda. :wink:

Delirium

#6
Sill är ju fantastiskt gott! Han tycker säkert inte om brysselkål heller.  :x
1914

A F

#7
Citat från: "Delirium"Sill är ju fantastiskt gott! Han tycker säkert inte om brysselkål heller.  :x

Helt rätt. Men han äter hela block av feta-ost om han får chansen. Och lax.

Magnus2

#8
Citat från: "Anders Fager"Min son (snart sex år) går att diskutera med, något som är stört omöjligt med de självutnämnda spelexperter som huserar på BGG.

Att kritisera ett spel inför dess designer är väl inte heller världens mest tacksamma syssla... 8)
(Talar endast av erfarenhet från andra forum där spel-designers har gått i klinch med spelare som vill "förbättra" spelet)

Min dotter går f ö inte att diskutera med...
Fast att hon brås på mig märktes igår - Hon stod i en ruta med ett alien-ägg och en alien-bebis, så hon anföll ägget som var lättare att döda, men hon slog tillräckligt bra för att ha kunnat döda bebisen och hävdade då (med hot om att börja gallskrika) att hon visst hade attackerat bebisen och inte alls ägget.
Jag fick snabbt vika ner mig.

Magnus

Delirium

#9
Och så inleddes en karriär av fusk.
1914

A F

#10
Citat från: "Magnus2"
Citat från: "Anders Fager"Min son (snart sex år) går att diskutera med, något som är stört omöjligt med de självutnämnda spelexperter som huserar på BGG.

Att kritisera ett spel inför dess designer är väl inte heller världens mest tacksamma syssla... 8)

Det finns ju dårar och dårar. På båda sidorna om staketet. Dock är det väldigt lätt att utnämna sig till expert i dessa dagar. Det räcker med att ha obegränsat med tid att virra runt på webbsidor efterssom "närvaro" på webben ofta likställs med "kunskap". M.a.o ska man helst inte ha jobb eller sexliv för att bli webbexpert.:lol:

De senaste året har jag träffat ett tiotal "(indie)designers" som (oftast efter nån lång triad om hur kassa en massa  - speciellt storsäljande - publicerade spel är) erbjudit mig ETT FANTASTISKT SPEL!!! Jag har hittills aldrig fått se något av dessa spel i testbart skick. Moralen kan vara att man inte behöver gilla vare sig vad jag eller Richard Berg eller han Kinza gör, men "designer" är man inte förrän man kan pressentera sina ideer på ett begripligt & säljbart sätt.