Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Scipio

På bordet

Startat av Scipio, 30 augusti 2022 kl. 14:30:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Scipio

Eftersom det numera är enkelt att posta bilder från mobilen till forumet så startar vi här en tråd för att dela med oss om vilka spel vi har på bordet för tillfället.

Frågor och diskussioner i tråden uppmuntras.

Hur postar man enkelt en bild på forumet? http://www.krigsspel.se/forum/index.php/topic,3616.0.html
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Scipio

In Their Quiet Fields.

Du kan inte se bilagor på denna tavla.
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Maglica

Robert Maglica

Jimmie

Alltid kul att se vad folk pysslar med för spel!
Sitter hemma med feber och pillar lite med Struggle for the Galactic Empire.
Lyckas dock inte få till någon bild som inte är full med reflektioner från lampor och annat... Vet inte om det beror på mörk karta i kombination med plexiglaset och gammal iPad och telefon eller vad...  :cry:

Scipio

Citat från: Jimmie skrivet 31 augusti 2022 kl. 10:48:27Sitter hemma med feber och pillar lite med Struggle for the Galactic Empire.
Jag har läst igenom 1ed-regelboken för det många gånger men det har alltid slutat med att jag har plockat fram ett annat solo-spel och spelat det i stället.
Känns nästan ogenomträngligt för mig.

Citat från: Jimmie skrivet 31 augusti 2022 kl. 10:48:27Lyckas dock inte få till någon bild som inte är full med reflektioner från lampor och annat... Vet inte om det beror på mörk karta i kombination med plexiglaset och gammal iPad och telefon eller vad...  :cry:
Att ta bra foton är en hel vetenskap tyvärr.
Det kan vara väldigt svårt att få en bra bild som täcker hel spelplanen om man har plexiglas, ofta så kan man dock få rätt bra bilder på en del av spelplanen.
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Jimmie

Nu har jag andra utgåvan, så jag vet inte hur mycket som är ändrat i regelboken. Men jag var också ett stort frågetecken efter att ha läst igenom och börjat titta på komponenterna.
Tror det har med ordningen på reglerna och att där är en del krom som inte riktigt är uppenbart hur det passar in när man läser.
Tog istället och läste igenom relevanta stycke vid varje fas av rundan och det blev plötsligt mycket mer förståeligt!

Scipio

Citat från: Jimmie skrivet 31 augusti 2022 kl. 15:19:46Nu har jag andra utgåvan, så jag vet inte hur mycket som är ändrat i regelboken. Men jag var också ett stort frågetecken efter att ha läst igenom och börjat titta på komponenterna.
Tror det har med ordningen på reglerna och att där är en del krom som inte riktigt är uppenbart hur det passar in när man läser.
Tog istället och läste igenom relevanta stycke vid varje fas av rundan och det blev plötsligt mycket mer förståeligt!
Kan nog vara så.
Jag har för många roliga solitärspel redan så jag tror inte att det kommer att få en ärlig chans av mig igen utan det ligger för tillfället i nästa omgång med att-sälja-spel 
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

nielsen.filip

Crisis Sinai 1973
Israelernas första anfall slutade i katastrof. Två pansarkompanier utslagna.Du kan inte se bilagor på denna tavla.Du kan inte se bilagor på denna tavla. 

Elias Nordling

Tyckte Struggle for the Galactic Empire flöt på rätt bra.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

jerry

World in flames startas upp i Asarum säkerligen för 50:e gången.
Spelet alla älskar att hata
Som i går när det fanns en chans på 100 att mina kovojer siktades och jus det resten blev historia.
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

Scipio

Citat från: Elias Nordling skrivet  1 september 2022 kl. 06:59:08Tyckte Struggle for the Galactic Empire flöt på rätt bra.
Då är det helt enkelt jag som inte är kompatibel med spelet.  :lol:
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Scipio

Citat från: jerry skrivet  1 september 2022 kl. 12:10:13World in flames startas upp i Asarum säkerligen för 50:e gången.
Spelet alla älskar att hata
Som i går när det fanns en chans på 100 att mina kovojer siktades och jus det resten blev historia.
Är det senaste utgåvan ni spelar?
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Delirium

Jag solospelar Shiloh i spelet Into the Woods från GMT i Great Battles of Civil War-serien. Mycket regelslagningar och felspel blir det men jag lär mig av processen.
1914

Delirium

Citat från: Scipio skrivet  1 september 2022 kl. 13:37:01Är det senaste utgåvan ni spelar?

Japp, Collectors från 2017. Fantastisk utgåva.
1914

jerry

Citat från: Scipio skrivet  1 september 2022 kl. 13:37:01
Citat från: jerry skrivet  1 september 2022 kl. 12:10:13World in flames startas upp i Asarum säkerligen för 50:e gången.
Spelet alla älskar att hata
Som i går när det fanns en chans på 100 att mina kovojer siktades och jus det resten blev historia.
Är det senaste utgåvan ni spelar?


Jepp med extra allt ...
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL