Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Meddelanden - Profit

#1
Andra världskriget / SV: Replay av Downfall
9 maj 2026 kl. 21:11:00
Oooh, det här har jag alltid velat prova.
#2
Boxen / SV: Micro eller miniatyrer
6 maj 2026 kl. 02:39:50
Citat från: Nisse skrivet  5 maj 2026 kl. 21:25:04Den ligger nära E4 baren i Solberga. Det finns tre 180x120 cm spelbord, litet pentry och toalett samt mängder med terräng i olika skalor. Många spelar 40k men också många spel i 15mm.

Du driver?? Det är ju inom gångavstånd! Hur kommer man i kontakt med föreningen(?)
#3
Boxen / SV: Krigsspels - dumbok
5 maj 2026 kl. 08:43:26
"Ni förstår, William Wallace är som en vandrande Schwerpunkt" (ang. Hammer of the Scots)
#4
Boxen / SV: Micro eller miniatyrer
5 maj 2026 kl. 08:42:08
Citat från: Nisse skrivet  4 maj 2026 kl. 19:32:03Jag är medlem i en liten obskyr förening som har en källarlokal i södra Stockholm där det spelas figurspel med liv och lust. Det är aktivitet några kvällar i veckan. Det finns mängder av terräng i olika skalor. Det finns gott om spelare som alla har alldeles för många figurer och arméer.

...say again?! En lokal i södra Stockholm som jag inte känner till?? Berätta mer!
#5
Events / SV: Krigsspel på Gothcon?
20 mars 2026 kl. 21:23:10
Vi arrangerar 28mm-figurspel, som vanligt.
#6
Andra världskriget / SV: Replay av TCS GD 41
15 februari 2026 kl. 15:58:49
Hmm... jag förstår vad du menar... maken till "edge of the world syndrome" får man leta efter...
#7
Steg ett är att bestämma dig för skala.

Steg två är enkel prototyp.

Steg tre är testning in-house.

Steg fyra är lite bättre prototyp.

Upprepa tre och fyra tills du inte får mer data.

Steg fem är (i ditt fall) testning med målgruppen.

Steg sex är ännu bättre prototyp.

Upprepa fem och sex tills folk är nöjda.

Steg sju är att börja tänka på produktion.
#8
Jo, den här tråden åldrades ju mer som gammal ost än fint vin...
#9
Citat från: jerry skrivet  4 januari 2026 kl. 10:27:26Anledningen är, att jag Har ett par kompisar, som är känsliga för reflexerna  :roll: själv har jag inga större problem med det  :up:

Ha, aldrig ens tänkt på. Jag skulle pröva att flytta/ändra belysningen.
#10
Jag köpte hötorgskonst-tavlor på ikea och slängde allt utom plasten; funkar som smort.
#11
Historiska spel / SV: GNWB: Segervillkor
3 december 2025 kl. 13:42:07
Hmmm - problemet med segervilkor av det förstnämnda slaget är att de är sårbara, och resten av designen måste vara vattentät så att (i det här exemplet) dansken inte kan använda sig av en degenererad strategi för att inte retirera. Men om de fungerar så fungerar de.
#12
Citeratappar allt kvarvarande stridsvärde och är nu inte ett stridsledningsärende, utan ett akut logistikärende vilket i sådana här spel brukar skildras med att brickan tas bort.

Gapflabb! Väl uttryckt. (Man kanske skulle göra ett spel som tar vid där andra tar bort en bricka? ;) )
#13
Krigsspel / SV: På bordet
10 oktober 2025 kl. 20:29:52
Från spelandet i somras, en berättelse i fyra akter:
Rommel utanför Alexandria

Rommel utanför Cairo

Rommel över Suezkanalen

GB försvarar desperat oljan i mellanöstern
#14
Kalla kriget /
18 juli 2012 kl. 11:34:27
Modern Spearhead
#15
Kalla kriget /
17 juli 2012 kl. 22:31:48
Ah, men då är alltså brigaden lite hårdare typer (verkar så i TOEn också, även om de är färre).

Sätter upp sovjetisk luftlandsättning i MSH, men är lite rädd att jag tagit i för klent med tyskar - sätter ihop en hel division ryss.

Tusen tack för hjälpen!